vytisknout velikost písma Tesla predstavuje Model S vo verzii s pohonom všetkých kolies

Tesla predstavuje Model S vo verzii s pohonom všetkých kolies

Tesla rozšírila svoju ponuku o nové verzie odvodené od Modelu S. Po novom si budú môcť záujemcovia zaobstarať prevedenie s dvojicou elektromotorov, čo samozrejme neznamená nič iné ako pohon všetkých kolies a s tým súvisiacu aj výrazne lepšiu dynamiku. Vrcholná varianta P85D zdolá zrýchlenie z nuly na 60 mph (96 km/h) za 3,2 s. Maximálna rýchlosť dosahuje na 250 km/h. 

Tesla Model S P85D používa na zadnej náprave elektromotor s výkonom 350 kW (476 k) a vpredu má druhý elektromotor s výkonom 165 kW (224 k). Pri rýchlosti 105 km/h vystačia akumulátory na prejdenie 443 kilometrov. Ako štvorkolku si môžete ale kúpiť aj slabšiu verziu 85D a 60D. 

Tie kombinujú zadný elektromotor s výkonom 280 kW (381 k) s predným elektromotorom ponúkajúcim 140 kW (190 k). Verzia 85D zvládne šprint z nuly na 96 km/h za 5,2 s, 60D je o pol sekundy pomalší. V prvom prípade môžete opäť počítať s maximálnou rýchlosťou 250 km/h, u základného prevedenia sa rozbehnete maximálne na 201 km/h. 

Zaujímavé je porovnanie časov so staršími zadokolesovkami. Základné 60D je rýchlejší pri šprinte na 96 km/h o 0,2 s, 85D uberie v rovnakej disciplíne aj 0,2 s, avšak vrcholné P85D sa po novom zlepšilo o celú jednu sekundu. Vo všetkých prípadoch potom nové verzie D ponúknu súčasne vyšší dojazd. 

Spolu s pohonom všetkých kolies prichádza tiež systém, ktorý dokáže prečítať značkou daný rýchlostný limit a podľa neho upraviť rýchlosť vozidla. Auto tiež monitoruje celé svoje okolie a dokáže zastaviť pred prekážkou. Elon Musk má v pláne veľmi skoro previesť tieto veci k reálnemu autonómnemu riadeniu.

tesla_1.jpgtesla_2.jpg

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY