vytisknout velikost písma Tesla predstavuje Model S vo verzii s pohonom všetkých kolies

Tesla predstavuje Model S vo verzii s pohonom všetkých kolies

Tesla rozšírila svoju ponuku o nové verzie odvodené od Modelu S. Po novom si budú môcť záujemcovia zaobstarať prevedenie s dvojicou elektromotorov, čo samozrejme neznamená nič iné ako pohon všetkých kolies a s tým súvisiacu aj výrazne lepšiu dynamiku. Vrcholná varianta P85D zdolá zrýchlenie z nuly na 60 mph (96 km/h) za 3,2 s. Maximálna rýchlosť dosahuje na 250 km/h. 

Tesla Model S P85D používa na zadnej náprave elektromotor s výkonom 350 kW (476 k) a vpredu má druhý elektromotor s výkonom 165 kW (224 k). Pri rýchlosti 105 km/h vystačia akumulátory na prejdenie 443 kilometrov. Ako štvorkolku si môžete ale kúpiť aj slabšiu verziu 85D a 60D. 

Tie kombinujú zadný elektromotor s výkonom 280 kW (381 k) s predným elektromotorom ponúkajúcim 140 kW (190 k). Verzia 85D zvládne šprint z nuly na 96 km/h za 5,2 s, 60D je o pol sekundy pomalší. V prvom prípade môžete opäť počítať s maximálnou rýchlosťou 250 km/h, u základného prevedenia sa rozbehnete maximálne na 201 km/h. 

Zaujímavé je porovnanie časov so staršími zadokolesovkami. Základné 60D je rýchlejší pri šprinte na 96 km/h o 0,2 s, 85D uberie v rovnakej disciplíne aj 0,2 s, avšak vrcholné P85D sa po novom zlepšilo o celú jednu sekundu. Vo všetkých prípadoch potom nové verzie D ponúknu súčasne vyšší dojazd. 

Spolu s pohonom všetkých kolies prichádza tiež systém, ktorý dokáže prečítať značkou daný rýchlostný limit a podľa neho upraviť rýchlosť vozidla. Auto tiež monitoruje celé svoje okolie a dokáže zastaviť pred prekážkou. Elon Musk má v pláne veľmi skoro previesť tieto veci k reálnemu autonómnemu riadeniu.

tesla_1.jpgtesla_2.jpg

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY