vytisknout velikost písma Tesla predstavuje Model S vo verzii s pohonom všetkých kolies

Tesla predstavuje Model S vo verzii s pohonom všetkých kolies

Tesla rozšírila svoju ponuku o nové verzie odvodené od Modelu S. Po novom si budú môcť záujemcovia zaobstarať prevedenie s dvojicou elektromotorov, čo samozrejme neznamená nič iné ako pohon všetkých kolies a s tým súvisiacu aj výrazne lepšiu dynamiku. Vrcholná varianta P85D zdolá zrýchlenie z nuly na 60 mph (96 km/h) za 3,2 s. Maximálna rýchlosť dosahuje na 250 km/h. 

Tesla Model S P85D používa na zadnej náprave elektromotor s výkonom 350 kW (476 k) a vpredu má druhý elektromotor s výkonom 165 kW (224 k). Pri rýchlosti 105 km/h vystačia akumulátory na prejdenie 443 kilometrov. Ako štvorkolku si môžete ale kúpiť aj slabšiu verziu 85D a 60D. 

Tie kombinujú zadný elektromotor s výkonom 280 kW (381 k) s predným elektromotorom ponúkajúcim 140 kW (190 k). Verzia 85D zvládne šprint z nuly na 96 km/h za 5,2 s, 60D je o pol sekundy pomalší. V prvom prípade môžete opäť počítať s maximálnou rýchlosťou 250 km/h, u základného prevedenia sa rozbehnete maximálne na 201 km/h. 

Zaujímavé je porovnanie časov so staršími zadokolesovkami. Základné 60D je rýchlejší pri šprinte na 96 km/h o 0,2 s, 85D uberie v rovnakej disciplíne aj 0,2 s, avšak vrcholné P85D sa po novom zlepšilo o celú jednu sekundu. Vo všetkých prípadoch potom nové verzie D ponúknu súčasne vyšší dojazd. 

Spolu s pohonom všetkých kolies prichádza tiež systém, ktorý dokáže prečítať značkou daný rýchlostný limit a podľa neho upraviť rýchlosť vozidla. Auto tiež monitoruje celé svoje okolie a dokáže zastaviť pred prekážkou. Elon Musk má v pláne veľmi skoro previesť tieto veci k reálnemu autonómnemu riadeniu.

tesla_1.jpgtesla_2.jpg

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY