vytisknout velikost písma Tesla predstavuje Model S vo verzii s pohonom všetkých kolies

Tesla predstavuje Model S vo verzii s pohonom všetkých kolies

Tesla rozšírila svoju ponuku o nové verzie odvodené od Modelu S. Po novom si budú môcť záujemcovia zaobstarať prevedenie s dvojicou elektromotorov, čo samozrejme neznamená nič iné ako pohon všetkých kolies a s tým súvisiacu aj výrazne lepšiu dynamiku. Vrcholná varianta P85D zdolá zrýchlenie z nuly na 60 mph (96 km/h) za 3,2 s. Maximálna rýchlosť dosahuje na 250 km/h. 

Tesla Model S P85D používa na zadnej náprave elektromotor s výkonom 350 kW (476 k) a vpredu má druhý elektromotor s výkonom 165 kW (224 k). Pri rýchlosti 105 km/h vystačia akumulátory na prejdenie 443 kilometrov. Ako štvorkolku si môžete ale kúpiť aj slabšiu verziu 85D a 60D. 

Tie kombinujú zadný elektromotor s výkonom 280 kW (381 k) s predným elektromotorom ponúkajúcim 140 kW (190 k). Verzia 85D zvládne šprint z nuly na 96 km/h za 5,2 s, 60D je o pol sekundy pomalší. V prvom prípade môžete opäť počítať s maximálnou rýchlosťou 250 km/h, u základného prevedenia sa rozbehnete maximálne na 201 km/h. 

Zaujímavé je porovnanie časov so staršími zadokolesovkami. Základné 60D je rýchlejší pri šprinte na 96 km/h o 0,2 s, 85D uberie v rovnakej disciplíne aj 0,2 s, avšak vrcholné P85D sa po novom zlepšilo o celú jednu sekundu. Vo všetkých prípadoch potom nové verzie D ponúknu súčasne vyšší dojazd. 

Spolu s pohonom všetkých kolies prichádza tiež systém, ktorý dokáže prečítať značkou daný rýchlostný limit a podľa neho upraviť rýchlosť vozidla. Auto tiež monitoruje celé svoje okolie a dokáže zastaviť pred prekážkou. Elon Musk má v pláne veľmi skoro previesť tieto veci k reálnemu autonómnemu riadeniu.

tesla_1.jpgtesla_2.jpg

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY