vytisknout velikost písma Tesla predstavuje Model S vo verzii s pohonom všetkých kolies

Tesla predstavuje Model S vo verzii s pohonom všetkých kolies

Tesla rozšírila svoju ponuku o nové verzie odvodené od Modelu S. Po novom si budú môcť záujemcovia zaobstarať prevedenie s dvojicou elektromotorov, čo samozrejme neznamená nič iné ako pohon všetkých kolies a s tým súvisiacu aj výrazne lepšiu dynamiku. Vrcholná varianta P85D zdolá zrýchlenie z nuly na 60 mph (96 km/h) za 3,2 s. Maximálna rýchlosť dosahuje na 250 km/h. 

Tesla Model S P85D používa na zadnej náprave elektromotor s výkonom 350 kW (476 k) a vpredu má druhý elektromotor s výkonom 165 kW (224 k). Pri rýchlosti 105 km/h vystačia akumulátory na prejdenie 443 kilometrov. Ako štvorkolku si môžete ale kúpiť aj slabšiu verziu 85D a 60D. 

Tie kombinujú zadný elektromotor s výkonom 280 kW (381 k) s predným elektromotorom ponúkajúcim 140 kW (190 k). Verzia 85D zvládne šprint z nuly na 96 km/h za 5,2 s, 60D je o pol sekundy pomalší. V prvom prípade môžete opäť počítať s maximálnou rýchlosťou 250 km/h, u základného prevedenia sa rozbehnete maximálne na 201 km/h. 

Zaujímavé je porovnanie časov so staršími zadokolesovkami. Základné 60D je rýchlejší pri šprinte na 96 km/h o 0,2 s, 85D uberie v rovnakej disciplíne aj 0,2 s, avšak vrcholné P85D sa po novom zlepšilo o celú jednu sekundu. Vo všetkých prípadoch potom nové verzie D ponúknu súčasne vyšší dojazd. 

Spolu s pohonom všetkých kolies prichádza tiež systém, ktorý dokáže prečítať značkou daný rýchlostný limit a podľa neho upraviť rýchlosť vozidla. Auto tiež monitoruje celé svoje okolie a dokáže zastaviť pred prekážkou. Elon Musk má v pláne veľmi skoro previesť tieto veci k reálnemu autonómnemu riadeniu.

tesla_1.jpgtesla_2.jpg

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY