vytisknout velikost písma Tesla Model S P85D ubehol 729 kilometrov na jedno nabitie. Trvalo to 19 hodín

Tesla Model S P85D ubehol 729 kilometrov na jedno nabitie. Trvalo to 19 hodín

Elektrické autá stále bojujú s relatívne nízkym dojazdom na jedno nabitie, aj keď sa už objavujú modely, ktoré môžu byť pre bežného človeka zaujímavé. Ako napríklad Tesla, kde sa dojazd počíta na pár stoviek kilometrov. Že sa ale dá prejsť oveľa viac, to nedávno ukázali dvaja nadšenci z Nórska.

Tí vzali Teslu Model S vo vrcholnom prevedení P85D a vyskúšali, koľko je možné prejsť na jedno nabitie, keď sa naozaj snažíte. Výsledok má hodnotu 728,7 kilometrov. Ako ale asi tušíte, je tu istý háčik. Túto trasu ušli za ideálneho počasia, prakticky po rovine a predovšetkým s tak nízkou rýchlosťou, že si museli dať na zadnú časť svojho auta varovné nápisy.

Na prejdenie rekordnej vzdialenosti bolo potrebných 18 hodín a 40 minút čistého času bez prestávok. Priemerná rýchlosť sa tak nedostala ani cez 40 km/h. Presne povedané, počas tejto rekordnej jazdy sa konkrétne Tesla Model S pohyboval priemernou rýchlosťou 39 km/h.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY