vytisknout velikost písma Tesla Model S (ne)musí do servisu kvôli bezpečnostným pásom

Tesla Model S (ne)musí do servisu kvôli bezpečnostným pásom

A nie len jedna, ale všetkých asi 90 000 vyrobených áut. V Európe sa totiž vyskytol prípad auta, ktorému sa sám od seba rozopol pás. Cestujúci na sedadle spolujezedca sa vraj vyklonil a otočil dozadu a jeho bezpečnostný pás sa sám uvoľnil.

Tesla v reakcii na to preverila asi tritisíc áut a nenašla podobný problém. Dôvodom zrejme bola chybná montáž u jedného konkrétneho kusu, v ktorom sa uvoľnila skrutka pridržiavajúca poistku bezpečnostného pásu ku konštrukcii sedačky a vozidla.

Napriek tomu Tesla na problém upozorňuje a vyhlasuje dobrovoľnú servisnú akciu. Servisné strediská bezplatne skontrolujú bezpečnostné pásy každému zákazníkovi, ktorý prejaví záujem. Podľa firmy zaberie kontrola približne päť minút.

Automobilka Tesla sa poslednou dobou potýka s poklesom kvality a s hromadiacimi sa sťažnosťami zákazníkov. Dokonca aj prestížny magazín Consumer Report odobral vozidlu Tesla Model S hodnotenie "odporúčame" kvôli problémom s kvalitou a nedostatočnému servisnému zázemiu.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY