vytisknout velikost písma Tesla Model S má za sebou facelift. Bude sa rýchlejšie nabíjať

Facelift Tesly Model S je skutočne len drobný. Systémy pohonu pokračuje bez veľkých zmien, rozšírila sa predovšetkým výbava a možnosti farebných kombinácií.
Tesla Model S má za sebou facelift. Bude sa rýchlejšie nabíjať

Spolu s predstavením nového modelu Tesla Model 3 sa modernizácie dočkal aj väčší sedan Tesla Model S. Najväčšie zmeny sa týkajú prednej časti, kde sa zmenšila maska s logom automobilky a pozmenil sa tvar nárazníka. Nové prvky môžu byť aj v interiéri, napríklad nové vyhrievané a ventilované sedadlá alebo kabínový HEPA filter. Rozšírila sa aj ponuka farieb a dekorov.

03.jpg02.jpg04.jpgNič zásadné sa na elektromobile Tesla Model S nemení. Dokonca aj pohony sa bez veľkých zmien preberajú ďalej. Rozšírila sa ale výbava, niektoré prvky sú už v základe

V základnej výbave sú teraz vyhrievané kožené sedadlá, bezkľúčový prístup, palubný systém s veľkým centrálnym dotykovým displejom a navigáciou a 17" kolesá. Samozrejmosťou je i dažďový senzor, parkovacia kamera a konektivita s telefónmi cez Bluetooth, USB a podobne.

"Pod kapotu" Tesly Model S si môžete vybrať zo štyroch systémov pohonu. Základná sa volá S 70 a jeho vzadu umiestnený elektromotor produkuje výkon 235 kW (320 k) a krútiaci moment 440 Nm. Z 0 na 96 km/h akceleruje za 5,5 sekundy a rozbehne sa až na 225 km/h. Dojazd je 370 km.

Tesla Model S 70D má dva elektromotory s celkovým výkonom 245 kW (333 k) a krútiacim momentom 525 Nm. Sila putuje na všetky štyri kolesá a na 96 km/h akceleruje S 70D za 5,2 sekundy. Maximálna rýchlosť je opäť 225 km/h. Dojazd sa proti S 70 predĺžil o 16 km.

Ďalšia je verzia Tesla Model S 90D, ktorá má tiež dva elektromotory a pohon všetkých kolies. Celkový výkon elektrického pohonu je 311 kW (423 k) a krútiaci moment dosahuje na 659 Nm. Z 0 na 96 km/h akceleruje S 90D za 4,2 sekundy, rozbehne sa na 250 km/h a jeho dojazd je 473 km.

2016-tesla-model-s-update.jpg08.jpg05.jpg
S paketom Ludicrous sa najvýkonnejší model S P90D dostane z 0 na 96 km/h za 2,8 s. To je v teritóriu Nissanu GT-R či Porsche 911 Turbo S. Novinkou je aj rýchlejšia nabíjačka

Na vrchole je výkonný model S P90D, ktorého celkový výkon dvoch elektromotorov je 345 kW (470 k) a krútiaci moment majú až 970 Nm. Maximálna rýchlosť je obmedzená na 250 km/h, akcelerácia na 96 km/h sa odohrá za 3,1 s. Tento model je ešte možné vylepšiť "šialeným" paketom Ludicrous, ktorý zdvihne dočasne výkon až na 397 kW (540 k) a akcelerácia na 96 km/h sa skráti na 2,8 s.

Dôležitou novinkou je aj 48A nabíjačka, ktorá skráti čas potrebný k plnému nabitiu. Ako dlho to ale u jednotlivých modelov trvá, Tesla neuvádza. Neskôr pribudne aj možnosť priplatiť si 1500 dolárov za 72A nabíjačku. Základná cena začína v USA na 71 500 dolároch.

06.jpg07.jpg
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

včera | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY