vytisknout velikost písma Tesla Model S má za sebou facelift. Bude sa rýchlejšie nabíjať

Facelift Tesly Model S je skutočne len drobný. Systémy pohonu pokračuje bez veľkých zmien, rozšírila sa predovšetkým výbava a možnosti farebných kombinácií.
Tesla Model S má za sebou facelift. Bude sa rýchlejšie nabíjať

Spolu s predstavením nového modelu Tesla Model 3 sa modernizácie dočkal aj väčší sedan Tesla Model S. Najväčšie zmeny sa týkajú prednej časti, kde sa zmenšila maska s logom automobilky a pozmenil sa tvar nárazníka. Nové prvky môžu byť aj v interiéri, napríklad nové vyhrievané a ventilované sedadlá alebo kabínový HEPA filter. Rozšírila sa aj ponuka farieb a dekorov.

03.jpg02.jpg04.jpgNič zásadné sa na elektromobile Tesla Model S nemení. Dokonca aj pohony sa bez veľkých zmien preberajú ďalej. Rozšírila sa ale výbava, niektoré prvky sú už v základe

V základnej výbave sú teraz vyhrievané kožené sedadlá, bezkľúčový prístup, palubný systém s veľkým centrálnym dotykovým displejom a navigáciou a 17" kolesá. Samozrejmosťou je i dažďový senzor, parkovacia kamera a konektivita s telefónmi cez Bluetooth, USB a podobne.

"Pod kapotu" Tesly Model S si môžete vybrať zo štyroch systémov pohonu. Základná sa volá S 70 a jeho vzadu umiestnený elektromotor produkuje výkon 235 kW (320 k) a krútiaci moment 440 Nm. Z 0 na 96 km/h akceleruje za 5,5 sekundy a rozbehne sa až na 225 km/h. Dojazd je 370 km.

Tesla Model S 70D má dva elektromotory s celkovým výkonom 245 kW (333 k) a krútiacim momentom 525 Nm. Sila putuje na všetky štyri kolesá a na 96 km/h akceleruje S 70D za 5,2 sekundy. Maximálna rýchlosť je opäť 225 km/h. Dojazd sa proti S 70 predĺžil o 16 km.

Ďalšia je verzia Tesla Model S 90D, ktorá má tiež dva elektromotory a pohon všetkých kolies. Celkový výkon elektrického pohonu je 311 kW (423 k) a krútiaci moment dosahuje na 659 Nm. Z 0 na 96 km/h akceleruje S 90D za 4,2 sekundy, rozbehne sa na 250 km/h a jeho dojazd je 473 km.

2016-tesla-model-s-update.jpg08.jpg05.jpg
S paketom Ludicrous sa najvýkonnejší model S P90D dostane z 0 na 96 km/h za 2,8 s. To je v teritóriu Nissanu GT-R či Porsche 911 Turbo S. Novinkou je aj rýchlejšia nabíjačka

Na vrchole je výkonný model S P90D, ktorého celkový výkon dvoch elektromotorov je 345 kW (470 k) a krútiaci moment majú až 970 Nm. Maximálna rýchlosť je obmedzená na 250 km/h, akcelerácia na 96 km/h sa odohrá za 3,1 s. Tento model je ešte možné vylepšiť "šialeným" paketom Ludicrous, ktorý zdvihne dočasne výkon až na 397 kW (540 k) a akcelerácia na 96 km/h sa skráti na 2,8 s.

Dôležitou novinkou je aj 48A nabíjačka, ktorá skráti čas potrebný k plnému nabitiu. Ako dlho to ale u jednotlivých modelov trvá, Tesla neuvádza. Neskôr pribudne aj možnosť priplatiť si 1500 dolárov za 72A nabíjačku. Základná cena začína v USA na 71 500 dolároch.

06.jpg07.jpg
Test na pondelok: Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Toto je skrátka dobrý automobil. Nie je najrýchlejší v triede, nie je ani najpriestrannejší, alebo najmodernejší. Lenže akonáhle s ním vezmete pár zákrut, zistíte, že v sebe naozaj má čosi príťažlivého.

17. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test Fiat Tipo: obyčajné auto pre obyčajné cestovanie

Fiat Tipo

Prvý Fiat Tipo sa stal európskym autom roka 1989, čo sa pri tomto vydaní rozhodne konať nemohlo. Nové Tipo je obyčajný hatchback/kombi pre obyčajné cestovanie. Nič viac, nič menej.

11. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test Lada Niva Urban: Z lesa do mesta ľahko a rýchlo

Lada Niva Urban

Poznáte všetky moderné malé SUV, však? To sa vezme normálny hatchback, pridá sa pár plastov a razom môžete vyraziť snáď aj trochu do lesa. Lada išla na vec obrátene. Vzala absolútny off-road, tiež pridala pár plastov, ale vyslala ho pod označením Urban do mesta. Schválne, dali by ste si povedať?

9. 7. 2017 | Lukáš Dittrich | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY