vytisknout velikost písma Tesla Model S má za sebou facelift. Bude sa rýchlejšie nabíjať

Facelift Tesly Model S je skutočne len drobný. Systémy pohonu pokračuje bez veľkých zmien, rozšírila sa predovšetkým výbava a možnosti farebných kombinácií.
Tesla Model S má za sebou facelift. Bude sa rýchlejšie nabíjať

Spolu s predstavením nového modelu Tesla Model 3 sa modernizácie dočkal aj väčší sedan Tesla Model S. Najväčšie zmeny sa týkajú prednej časti, kde sa zmenšila maska s logom automobilky a pozmenil sa tvar nárazníka. Nové prvky môžu byť aj v interiéri, napríklad nové vyhrievané a ventilované sedadlá alebo kabínový HEPA filter. Rozšírila sa aj ponuka farieb a dekorov.

03.jpg02.jpg04.jpgNič zásadné sa na elektromobile Tesla Model S nemení. Dokonca aj pohony sa bez veľkých zmien preberajú ďalej. Rozšírila sa ale výbava, niektoré prvky sú už v základe

V základnej výbave sú teraz vyhrievané kožené sedadlá, bezkľúčový prístup, palubný systém s veľkým centrálnym dotykovým displejom a navigáciou a 17" kolesá. Samozrejmosťou je i dažďový senzor, parkovacia kamera a konektivita s telefónmi cez Bluetooth, USB a podobne.

"Pod kapotu" Tesly Model S si môžete vybrať zo štyroch systémov pohonu. Základná sa volá S 70 a jeho vzadu umiestnený elektromotor produkuje výkon 235 kW (320 k) a krútiaci moment 440 Nm. Z 0 na 96 km/h akceleruje za 5,5 sekundy a rozbehne sa až na 225 km/h. Dojazd je 370 km.

Tesla Model S 70D má dva elektromotory s celkovým výkonom 245 kW (333 k) a krútiacim momentom 525 Nm. Sila putuje na všetky štyri kolesá a na 96 km/h akceleruje S 70D za 5,2 sekundy. Maximálna rýchlosť je opäť 225 km/h. Dojazd sa proti S 70 predĺžil o 16 km.

Ďalšia je verzia Tesla Model S 90D, ktorá má tiež dva elektromotory a pohon všetkých kolies. Celkový výkon elektrického pohonu je 311 kW (423 k) a krútiaci moment dosahuje na 659 Nm. Z 0 na 96 km/h akceleruje S 90D za 4,2 sekundy, rozbehne sa na 250 km/h a jeho dojazd je 473 km.

2016-tesla-model-s-update.jpg08.jpg05.jpg
S paketom Ludicrous sa najvýkonnejší model S P90D dostane z 0 na 96 km/h za 2,8 s. To je v teritóriu Nissanu GT-R či Porsche 911 Turbo S. Novinkou je aj rýchlejšia nabíjačka

Na vrchole je výkonný model S P90D, ktorého celkový výkon dvoch elektromotorov je 345 kW (470 k) a krútiaci moment majú až 970 Nm. Maximálna rýchlosť je obmedzená na 250 km/h, akcelerácia na 96 km/h sa odohrá za 3,1 s. Tento model je ešte možné vylepšiť "šialeným" paketom Ludicrous, ktorý zdvihne dočasne výkon až na 397 kW (540 k) a akcelerácia na 96 km/h sa skráti na 2,8 s.

Dôležitou novinkou je aj 48A nabíjačka, ktorá skráti čas potrebný k plnému nabitiu. Ako dlho to ale u jednotlivých modelov trvá, Tesla neuvádza. Neskôr pribudne aj možnosť priplatiť si 1500 dolárov za 72A nabíjačku. Základná cena začína v USA na 71 500 dolároch.

06.jpg07.jpg
Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY