vytisknout velikost písma Tesla Model III prejde najmenej 346 km. Hotová bude koncom roka 2017

Tesla Model III prejde najmenej 346 km. Hotová bude koncom roka 2017

Tesla predstavila dnes ráno nášho času svoj tretí model, ktorý bude v ponuke plniť úlohu toho najmenšieho. Zlou správou pre prípadných záujemcov je fakt, že ide zatiaľ o predsériovú verziu a podľa slov samotného majiteľa Elona Muska si na finálne prevedenie zákazníci ešte počkajú viac ako rok. Hotové autá dorazia k prvým zákazníkom koncom roka 2017.

Elon Musk neprezradil mnoho technických detailov, takže sa musíme uspokojiť s odhaleným dizajnom, ktorý sa pravdepodobne už príliš meniť nebude, a s niekoľkými základnými faktami. Najslabší Tesla Model III má zvládnuť šprint z nuly na 96 km/h za menej ako šesť sekúnd, minimálny dojazd najdostupnejšej verzie je 346 km. Údajne si nemusíte priplácať vôbec za nič a napriek tomu dostanete podľa slov majiteľa automobilky skvelé auto.

Model III sľubuje dosť miesta pre päť osôb a rovnako ako model X ponúkne dva kufre. Zadné okno je natiahnuté prakticky do polovice strechy, čo má zväčšiť priestor pre hlavy zadných cestujúcich a tiež im dopriať pocit ako v kabriolete. Veľký dôraz bol údajne kladený aj na bezpečnosť. Model III má ambície získať vo všetkých možných testoch tie najlepšie hodnotenia.

Ako už bolo povedané, prvé hotové autá dorazia až na konci roka 2017, objednávky ale môžete podávať už teraz. Tesla evidovala počas prvých 24 hodín 115 000 objednaných automobilov. Cena začína na sume 35 000 dolárov.

tesla3_10.jpgtesla3_11.jpgtesla3_12.jpgtesla3_07.jpgtesla3_08.jpgtesla3_09.jpgtesla3_05.jpgtesla3_02.jpgtesla3_03.jpgtesla3_01.jpgtesla3_04.jpgtesla3_06.jpg
Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY