vytisknout velikost písma Tesla Model III prejde najmenej 346 km. Hotová bude koncom roka 2017

Tesla Model III prejde najmenej 346 km. Hotová bude koncom roka 2017

Tesla predstavila dnes ráno nášho času svoj tretí model, ktorý bude v ponuke plniť úlohu toho najmenšieho. Zlou správou pre prípadných záujemcov je fakt, že ide zatiaľ o predsériovú verziu a podľa slov samotného majiteľa Elona Muska si na finálne prevedenie zákazníci ešte počkajú viac ako rok. Hotové autá dorazia k prvým zákazníkom koncom roka 2017.

Elon Musk neprezradil mnoho technických detailov, takže sa musíme uspokojiť s odhaleným dizajnom, ktorý sa pravdepodobne už príliš meniť nebude, a s niekoľkými základnými faktami. Najslabší Tesla Model III má zvládnuť šprint z nuly na 96 km/h za menej ako šesť sekúnd, minimálny dojazd najdostupnejšej verzie je 346 km. Údajne si nemusíte priplácať vôbec za nič a napriek tomu dostanete podľa slov majiteľa automobilky skvelé auto.

Model III sľubuje dosť miesta pre päť osôb a rovnako ako model X ponúkne dva kufre. Zadné okno je natiahnuté prakticky do polovice strechy, čo má zväčšiť priestor pre hlavy zadných cestujúcich a tiež im dopriať pocit ako v kabriolete. Veľký dôraz bol údajne kladený aj na bezpečnosť. Model III má ambície získať vo všetkých možných testoch tie najlepšie hodnotenia.

Ako už bolo povedané, prvé hotové autá dorazia až na konci roka 2017, objednávky ale môžete podávať už teraz. Tesla evidovala počas prvých 24 hodín 115 000 objednaných automobilov. Cena začína na sume 35 000 dolárov.

tesla3_10.jpgtesla3_11.jpgtesla3_12.jpgtesla3_07.jpgtesla3_08.jpgtesla3_09.jpgtesla3_05.jpgtesla3_02.jpgtesla3_03.jpgtesla3_01.jpgtesla3_04.jpgtesla3_06.jpg
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY