vytisknout velikost písma Tesla má ďalšieho súpera. Atieva je nový čínsky športový elektromobil

Tesla má ďalšieho súpera. Atieva je nový čínsky športový elektromobil

Vyzerá to, že sa rodí ďalší súper pre automobilku Tesla. Spoločnosť Atieva, ktorá síce patrí Číňanom, ale sídlo má v USA v Kalifornii, vypustila do sveta prvú upútavku na svoj nový elektromobil. Predstaví sa v roku 2016 na autosalóne v Pekingu.

Spoločnosť Atieva je financovaná štátom vlastnenou automobilkou BAIC, ktorá sa preslávila v minulosti napríklad kópiami známych európskych áut. Teraz má v BAIC podiel aj koncern Daimler.

O použitej technike nového elektromobilu Atieva sa zatiaľ veľa nevie, ale na aute spolupracuje napríklad Siemens, kórejský výrobca akumulátorov CZ Group a taliansky produktový špecialista CECOMP, ktorý sa stará aj o dizajn.

Zaujímavé je, že spoločnosť Atieva založil bývalý viceprezident automobilky Tesla Bernard Tse a zakladateľ spoločnosti Astoria Networks Sam Weng. Atieva sa zo začiatku sústredila na vývoj softvéru pre riadenie akumulátorov a plug-in hybridných systémov.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY