vytisknout velikost písma Tesla chcela tento rok predať 50 tisíc áut, cieľ zrejme nesplní

Tesla chcela tento rok predať 50 tisíc áut, cieľ zrejme nesplní

Ešte v októbri Tesla v kvartálnej správe pre akcionárov uviedla, že v roku 2015 plánuje predať 50- až 52-tisíc áut. Pokiaľ ale za posledné dva mesiace roka nezdvojnásobí doterajší mesačný priemer, nemôže sa jej to podariť. Upozornil na to web Hybridcars.com.

Podľa neho kalifornský výrobca luxusných elektromobilov poslal od januára do konca októbra do sveta 36 674 áut, v priemere teda 3 667 mesačne. K dosiahnutiu päťdesiattisícovej méty zostáva viac než 13-tisíc vozidiel. V novembri aj decembri by tak Tesla musela predať po 6 650 autách, čo vyzerá nereálne.

Na trh síce mieri nový crossover Tesla Model X, jeho predaj i výroba sa však ešte len rozbiehajú. Nezdá sa pravdepodobné, že by ich firma stihla vyrobiť toľko, aby sa jej odbyt z mesiac na mesiac zdvojnásobil.

Akýkoľvek výsledok medzi štyridsiatimi a päťdesiatimi tisícmi bude však aj tak úctyhodný na výrobcu, ktorý má v ponuke jediný model - navyše elektromobil v cenovej hladine zodpovedajúcej luxusným autám. Model S ide ale na odbyt viac než dobre nielen v domácej Kalifornii, ale napríklad aj v Nórsku.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY