vytisknout velikost písma Tento 110 rokov starý Ford má motor zo vzducholode a "kruťák" cez 4000 Nm

Tento 110 rokov starý Ford má motor zo vzducholode a "kruťák" cez 4000 Nm

Mať na bežné denné jazdenie starý Fiat bez čelného okna nie je žiadna výhra. Ale mať na bežné denné jazdenie 110 rokov starý Fiat bez čelného okna, s motorom zo vzducholode, to je neuveriteľne "cool". Zoznámte sa, toto je Mike Vardy, ktorý používa svoj Fiat v každodennej prevádzke. Sada pneumatík mu vraj vydrží zhruba šesť minút.

Voz vznikal pôvodne pri Fiate ako prototyp na prekonanie rýchlostného rekordu, ale nikdy nebol úplne dokončený. Poháňa ho radový šesťvalec s objemom 16,5 litra. Má výkon 250 koní a brutálny krútiaci moment 4000 Nm. Motor sa otočí maximálne 500x za minútu.

Najvyššia rýchlosť je síce len asi 205 km/h, ale v tomto aute musí aj rýchlosť okolo 30 km/h vyzerať ako neuskutočný náklad. Ostatne, Mikeov výraz a aj výraz jeho manželky ukazujú, že každá krátka jazda musí byť neopísateľný zážitok.

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY