vytisknout velikost písma Tento 110 rokov starý Ford má motor zo vzducholode a "kruťák" cez 4000 Nm

Tento 110 rokov starý Ford má motor zo vzducholode a "kruťák" cez 4000 Nm

Mať na bežné denné jazdenie starý Fiat bez čelného okna nie je žiadna výhra. Ale mať na bežné denné jazdenie 110 rokov starý Fiat bez čelného okna, s motorom zo vzducholode, to je neuveriteľne "cool". Zoznámte sa, toto je Mike Vardy, ktorý používa svoj Fiat v každodennej prevádzke. Sada pneumatík mu vraj vydrží zhruba šesť minút.

Voz vznikal pôvodne pri Fiate ako prototyp na prekonanie rýchlostného rekordu, ale nikdy nebol úplne dokončený. Poháňa ho radový šesťvalec s objemom 16,5 litra. Má výkon 250 koní a brutálny krútiaci moment 4000 Nm. Motor sa otočí maximálne 500x za minútu.

Najvyššia rýchlosť je síce len asi 205 km/h, ale v tomto aute musí aj rýchlosť okolo 30 km/h vyzerať ako neuskutočný náklad. Ostatne, Mikeov výraz a aj výraz jeho manželky ukazujú, že každá krátka jazda musí byť neopísateľný zážitok.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY