vytisknout velikost písma Tento 110 rokov starý Ford má motor zo vzducholode a "kruťák" cez 4000 Nm

Tento 110 rokov starý Ford má motor zo vzducholode a "kruťák" cez 4000 Nm

Mať na bežné denné jazdenie starý Fiat bez čelného okna nie je žiadna výhra. Ale mať na bežné denné jazdenie 110 rokov starý Fiat bez čelného okna, s motorom zo vzducholode, to je neuveriteľne "cool". Zoznámte sa, toto je Mike Vardy, ktorý používa svoj Fiat v každodennej prevádzke. Sada pneumatík mu vraj vydrží zhruba šesť minút.

Voz vznikal pôvodne pri Fiate ako prototyp na prekonanie rýchlostného rekordu, ale nikdy nebol úplne dokončený. Poháňa ho radový šesťvalec s objemom 16,5 litra. Má výkon 250 koní a brutálny krútiaci moment 4000 Nm. Motor sa otočí maximálne 500x za minútu.

Najvyššia rýchlosť je síce len asi 205 km/h, ale v tomto aute musí aj rýchlosť okolo 30 km/h vyzerať ako neuskutočný náklad. Ostatne, Mikeov výraz a aj výraz jeho manželky ukazujú, že každá krátka jazda musí byť neopísateľný zážitok.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

včera | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY