vytisknout velikost písma Tento 110 rokov starý Ford má motor zo vzducholode a "kruťák" cez 4000 Nm

Tento 110 rokov starý Ford má motor zo vzducholode a "kruťák" cez 4000 Nm

Mať na bežné denné jazdenie starý Fiat bez čelného okna nie je žiadna výhra. Ale mať na bežné denné jazdenie 110 rokov starý Fiat bez čelného okna, s motorom zo vzducholode, to je neuveriteľne "cool". Zoznámte sa, toto je Mike Vardy, ktorý používa svoj Fiat v každodennej prevádzke. Sada pneumatík mu vraj vydrží zhruba šesť minút.

Voz vznikal pôvodne pri Fiate ako prototyp na prekonanie rýchlostného rekordu, ale nikdy nebol úplne dokončený. Poháňa ho radový šesťvalec s objemom 16,5 litra. Má výkon 250 koní a brutálny krútiaci moment 4000 Nm. Motor sa otočí maximálne 500x za minútu.

Najvyššia rýchlosť je síce len asi 205 km/h, ale v tomto aute musí aj rýchlosť okolo 30 km/h vyzerať ako neuskutočný náklad. Ostatne, Mikeov výraz a aj výraz jeho manželky ukazujú, že každá krátka jazda musí byť neopísateľný zážitok.

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY