Technika

Automobil je najzložitejší spotrebný stroj sveta, neexistuje nič sofistikovanejšieho. Snažíme sa vás labyrintom techniky vozidiel sprevádzať, odhaľovať všetky tajomstvá.



PremiéryTechnika
Opel Insignia GSi má motor 2.0 T a je o 160 kg ľahšia ako OPC

Opel Insignia GSi má motor 2.0 T a je o 160 kg ľahšia ako OPC

Insignia GSi zatiaľ v ponuke nahrádza model OPC. Má preplňovaný motor 2,0 l, výkon 260 koní a pohon 4×4. Oproti staršiemu OPC váži o 160 kg menej.

20. 7. 2017 | Dalibor Žák
Technika
Škoda Octavia dostala na britskom trhu motor 1.5 TSI s vypínaním valcov

Škoda Octavia dostala na britskom trhu motor 1.5 TSI s vypínaním valcov

Pod kapotu Octavie mieri motor 1.5 TSI ACT-. Vie ísť na dva valce a má nižšiu spotrebu i emisie. Na slovenskom trhu sa dočkáme v priebehu prázdnin.

19. 7. 2017 | Dalibor Žák
HybridyTechnika
Hybrid aj s manuálnou prevodovkou? Vďaka novej spojke to bude možné

Hybrid aj s manuálnou prevodovkou? Vďaka novej spojke to bude možné

Nová spojka umožní vypínať motor aj so zaradenou rýchlosťou. Spolu s kompaktným elektromotorom zníži spotrebu až o 20%. Systém je výrazne lacnejšie ako zložité hybridy. Sériová výroba značne ešte tento rok.

11. 7. 2017 | Dalibor Žák
TechnikaVideo
Čo sa stane, keď vám dôjde močovina? Náš Peugeot 2008 vám to ukáže

Čo sa stane, keď vám dôjde močovina? Náš Peugeot 2008 vám to ukáže

Aby ste úplne vyjazdili aditívum AdBlue, musíte preukázať veľké ignoranstvo. Peugeotu vystačí objem nádrže na viac ako 20 tisíc kilometrov. Ak AdBlue dôjde, naozaj nenaštartujete. V bežnom živote dolievanie riešiť nemusíte, pretože dojazd by mal vystačiť na interval servisných prehliadok.

10. 7. 2017 | Dalibor Žák
ZaujímavostiŽivot šoféraTechnika
Skutočná spotreba vs udávaná: Čím väčší motor, tým lepšie

Skutočná spotreba vs udávaná: Čím väčší motor, tým lepšie

Premýšľali ste nad tým, prečo sa reálna spotreba moderných áut líši od udávanej niekedy aj o celé litre? Nemecký ADAC na to našiel odpoveď.

7. 7. 2017 | Dalibor Žák
Ojazdené autáŽivot šoféraTechnika
10 spoľahlivých motorov „držiakov“, ktorých kúpou nešliapnete vedľa

10 spoľahlivých motorov „držiakov“, ktorých kúpou nešliapnete vedľa

Poznáte to. Tie najspoľahlivejšie motory máme všetci vo svojich garážach. Napriek tomu nie je zlé vedieť aj o tých ďalších. Už preto, že doba je zlá a vývoju naozaj kvalitných motorov s veľkou výdržou nepraje. Odolných agregátov poznáme z minulosti nespočet, vyberáme však vzorku tých "novších", ktoré nás ešte nenútia jazdiť úplnými veteránmi. Náš výpočet má opäť podobu zoznamu, nie rebríčku. Poradie je preto abecedné.

3. 7. 2017 | | 1
TechnikaVideo
Audi A8 dostane podvozok, ktorý reaguje na nerovnosti aj kolíziu

Audi A8 dostane podvozok, ktorý reaguje na nerovnosti aj kolíziu

Nová generácia Audi A8 dorazí s unikátne riešeným podvozkom. Elektromechanický systém odpruženia bude reagovať na celý rad podnetov a bude upravovať svoje nastavenia zvlášť pre každé koleso. Ak hrozí riziko zrážky, podvozok sa zvýši. Svetová premiéra je naplánovaná na 11. júla.

23. 6. 2017 | Dalibor Žák
ZaujímavostiTechnika
Najlepším motorom roka 2017 je osemvalec Ferrari

Najlepším motorom roka 2017 je osemvalec Ferrari

19. ročník ankety International Engine of the Year vyhral osemvalec Ferrari. Rovnaký motor zvíťazil v ankete aj minulý rok. Vôbec prvýkrát bol tento rok volený aj najlepší elektromotor.

23. 6. 2017 | Dalibor Žák
PremiéryTechnika
Focus RS s predným samosvorom kúpite aj u nás

Focus RS s predným samosvorom kúpite aj u nás

Focus RS možno po novom objednávať s paketom výbavy RS Edition. Sada obsahuje okrem exteriérových detailov a škrupinových sedadiel aj samosvorný diferenciál na prednej náprave.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
PremiéryTechnikaVideo
Honda Civic Type R zvládne zrýchlenie na stovku za 5,7 s

Honda Civic Type R zvládne zrýchlenie na stovku za 5,7 s

Nová Honda Civic Type R používa dvojlitrový motor VTEC Turbo. Maximálny výkon dosahuje 320 koní. Aktuálne ide o najrýchlejšiu prednokolku na Nürburgringu. S maximálnou rýchlosťou 272 km/h prejde nový Civic Type R mnohé zaujímavé automobily.

9. 6. 2017 | Dalibor Žák
TechnikaVideo
Pozrite sa, ako prebieha renovácia (a skúška) motora Porsche 917

Pozrite sa, ako prebieha renovácia (a skúška) motora Porsche 917

Porsche 917 je jedno z najslávnejších závodných áut. V rokoch 1970 a 1971 vyhralo v Le Mans. Plochý dvanásťvalec mal vo verzii pre Can-Am výkon až 1500 koní.

6. 6. 2017 | Dalibor Žák
Technika
Audi spaľovacím motorom stále verí. Vyskúšali sme SQ5 i G-Tron

Audi spaľovacím motorom stále verí. Vyskúšali sme SQ5 i G-Tron

Spaľovací motor bude ešte niekoľko desiatok rokov dominantný. Aj po roku 2025 budú spaľovacie motory poháňať viac ako dve tretiny áut. Aktuálne sa vývoj sústredí na zvýšenie účinnosti. Stále častejšie sa budeme stretávať s hybridizáciou. Mild-hybrid a plug-in hybrid je pre zákazníkov akceptovatelnější. Čistý elektromobil dokáže osloviť len malé spektrum užívateľov. Veľký potenciál je vo vozidlách na CNG.

5. 6. 2017 | Dalibor Žák
Technika
Ford Focus RS sa lúči limitovanou edíciou so samosvorom vpredu

Ford Focus RS sa lúči limitovanou edíciou so samosvorom vpredu

Focus existujúcej generácie čoskoro skončí a s ním aj ostré RS. RS sa v Amerike rozlúči edíciou limitovanou na 1500 kusov. Okrem iného ponúkne táto novinka aj samosvor na prednej náprave.

2. 6. 2017 | Dalibor Žák
TechnikaVideo
Mazda oslavuje 50 rokov motora Wankel. Len tak sa do áut nevráti

Mazda oslavuje 50 rokov motora Wankel. Len tak sa do áut nevráti

Mazda oslavuje 50 rokov výroby motora Wankel. Prvý model bolo kupé Cosmo Sport. Mazda ako jediná dokázala s Wankel vyhrať v Le Mans. Dnes sa žiadne sériové auto s Wankelom nevyrába.

1. 6. 2017 | Dalibor Žák
Technika
VW: Koniec downsizingu, ďalšie zmenšovanie motorov nemá zmysel

VW: Koniec downsizingu, ďalšie zmenšovanie motorov nemá zmysel

Podľa Volkswagenu obdobie znižovania objemov motorov končí. Ďalšie znižovanie objemov by sa prejavilo nárastom rozdielov medzi reálnou a tabuľkovou spotrebou. Je potrebné hľadať nové cesty, ako zvýšiť účinnosť. Budúcnosť spočíva v jednoduchých hybridných systémoch.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Technika
Rodí sa ďalší "bezvačkový" motor. Je na benzín, má spotrebu dieselu

Rodí sa ďalší "bezvačkový" motor. Je na benzín, má spotrebu dieselu

Systém odstraňuje pevné spojenie ventilov a kľukového mechanizmu. Ventily sú ovládané elektromagnetickými členmi. Účinnosť motora sa môže zvýšiť až o pätinu. Podľa tvorcov je to najlacnejšia cesta, ako znížiť priemerné emisie CO2. O systém už prejavila záujem automobilka Jaguar-Land Rover.

25. 5. 2017 | Dalibor Žák
Technika
Škoda Karoq vs. 7 ďalších SUV: Porovnanie kľúčových vlastností

Škoda Karoq vs. 7 ďalších SUV: Porovnanie kľúčových vlastností

Škoda Karoq bude lákať okrem iného na svoju veľkosť. Rozmerovo najbližšími súpermi sú Nissan Qashqai, Mitsubishi ASX a samozrejme dvojča Seat Ateca. Ďalším lákadlom Škody Karoq je bohatá ponuka motorizácií.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Technika
Áut na CNG je na našom trhu málo. Tieto sú najlacnejšie

Áut na CNG je na našom trhu málo. Tieto sú najlacnejšie

Pohonu na CNG sa na našom trhu venujú vlastne len koncern Volkswagen, Fiat a Opel. Spaľovanie CNG je z konvenčných pohonov najekologickejšie s najmenším množstvom vypúšťaných škodlivých látok. Pri využívaní CNG možno kilometrové náklady stlačiť pod náklady dieselu. Malá ponuka vozidiel a staníc využívanie CNG obmedzuje. Vedeli ste, že si môžete auto na CNG naplniť aj doma?

19. 5. 2017 | Dalibor Žák
Technika
Volvo zastavuje ďalší vývoj dieselov. Sú veľmi drahé

Volvo zastavuje ďalší vývoj dieselov. Sú veľmi drahé

Vývoj moderných a čistých dieselov je veľmi drahý. Volvo už nechce do vývoja vznetových motorov investovať. Už aj hybridy sú na vývoj a výrobu lacnejšie ako diesel. Posledné naftové Volva budú v predaji v roku 2023.

19. 5. 2017 | Dalibor Žák
ZaujímavostiTechnika
Prestanete šoférovať, VW Arteon sám zájde do krajného pruhu a zastaví

Prestanete šoférovať, VW Arteon sám zájde do krajného pruhu a zastaví

Volkswagen Arteon dostal systém Emergency Assist 2.0. Systém spája rad asistentov od adaptívneho tempomatu po parkovací asistent. Pokiaľ prestanete riadiť, Arteon pozvoľna zastaví a zároveň sám zájde do krajného pruhu.

11. 5. 2017 | Dalibor Žák
1234567...21...
´
Test na pondelok: Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Toto je skrátka dobrý automobil. Nie je najrýchlejší v triede, nie je ani najpriestrannejší, alebo najmodernejší. Lenže akonáhle s ním vezmete pár zákrut, zistíte, že v sebe naozaj má čosi príťažlivého.

17. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test Fiat Tipo: obyčajné auto pre obyčajné cestovanie

Fiat Tipo

Prvý Fiat Tipo sa stal európskym autom roka 1989, čo sa pri tomto vydaní rozhodne konať nemohlo. Nové Tipo je obyčajný hatchback/kombi pre obyčajné cestovanie. Nič viac, nič menej.

11. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test Lada Niva Urban: Z lesa do mesta ľahko a rýchlo

Lada Niva Urban

Poznáte všetky moderné malé SUV, však? To sa vezme normálny hatchback, pridá sa pár plastov a razom môžete vyraziť snáď aj trochu do lesa. Lada išla na vec obrátene. Vzala absolútny off-road, tiež pridala pár plastov, ale vyslala ho pod označením Urban do mesta. Schválne, dali by ste si povedať?

9. 7. 2017 | Lukáš Dittrich | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY