vytisknout velikost písma Technické údaje ukazujú, že nová Dacie Duster je zmena k horšiemu

Dacia zverejnila veľkú galériu ukazujúcu nový Duster. Zároveň odhalila kompletné technické údaje. Porovnanie so starým Dusterom ale často vychádza v neprospech toho nového. Druhá generácia je vnútri takmer vo všetkých smeroch menšia.
Technické údaje ukazujú, že nová Dacie Duster je zmena k horšiemu

Automobilka Dacia zverejnila ďalšie materiály ku druhej generácii u nás toľko obľúbeného modelu Duster. Vďaka tomu si túto novinku môžeme prezrieť v naozaj množstvo nových fotografií. Nás ale viac zaujali kompletné technické údaje. Naznačujú, že v porovnaní so starým Dusterom bude ten nový mnohokrát znamenať zmenu k horšiemu.

Prvé rozdiely ukazuje už tabuľka základných rozmerov. Nový Duster je dlhší, ale je tiež užší a nižší. Rázvor náprav zostal zhodný, len nová generácia s pohonom všetkých kolies pridáva zanedbateľné dva milimetre. Dôležitejší je medzigeneračne rozšírený rozchod, čo je dobrý predpoklad pre lepšiu stabilitu v zákrutách. Naopak nastupujúci Duster ponúka horšie udávaný zadný nájazdový uhol. Pre úplnosť dodajme, že údaje v zátvorkách ukazujú hodnoty, ktoré sú odlišné pre verzie s pohonom všetkých kolies.

Dacia Duster 2. generácie Dacia Duster 1. generácie
Dĺžka/šírka/výška (mm) 4341/1804/1693 (1682) 4315/1821/1695
Rázvor náprav (mm) 2674 (2676) 2674
Svetlá výška podvozku (mm) 210 205 (210)
Rozchod kolies vpredu/vzadu (mm) 1563/1570 (1580) 1559/1560
Predný/zadný nájazdový uhol 30,0°/34,0° (33,0°) 29,3°/34,9°

Porovnávať už možno aj rozmery interiéru. Nie, nový Duster sme zatiaľ nemerali, ale Dacia tradične udáva veľkosť interiéru aj v oficiálnych materiáloch. A špeciálne toto porovnanie stojí za pozornosť. Jasne totiž ukazuje, že druhá generácia bude vnútri prekvapivo trochu menšia ako tá dosluhujúca. Presvedčte sa sami:

Dacia Duster 2. generácie Dacia Duster 1. generácie
Šírka v úrovni lakťov vpredu/vzadu (mm) 1403/1416 1411/1440
Priestor pre hlavu vpredu/vzadu (mm) 900/892 905/894
Šírka medzi podbehmi (mm) 977 1002
Priestor pre kolená vzadu (mm) 170 170
Objem batožinového priestoru (l) 478 (467) / 1623 (1614) 475 (408) / 1636 (1570)

Zjednodušene môžeme povedať, že vnútri je nový Duster vo všetkých smeroch horší ako ten starý. Výnimkou je len udávaný priestor pre kolená v druhom rade, ktorý je pre obe generácie zhodných 170 mm. Pokiaľ bude realita naozaj taká, ako ukazujú oficiálne tabuľky, potom to nie je príliš dobrá správa pre cestujúcich vzadu, pretože šírka v lakťoch vzadu klesla o viac ako dva centimetre. Podobný rozdiel, znova v prospech starej generácie, odhaľujú tabuľky aj v prípade priestoru medzi zadnými podbehmi.

Ponuka motorizácií zostáva rovnaká. Opäť sa na vás teší atmosferická zážihová tisícšesťstovka, preplňovaná tisícdvestovka a známy diesel 1.5 dCi. Že sa toho ani po stránke jazdy veľa nezmení, naznačuje posledná tabuľka, kde nájdete porovnanie základných technických údajov vybraných motorizácií.

Dacia Duster 2. generácie Dacia Duster 1. generácie
1.6 SCe 115 (0-100 km/h/max. rýchlosť/kombinovaná spotreba) 11,9 s / 172 km/h / bude oznámené neskôr 11,0 s / 170 km/h / 6,4 l/100 km
1.2 TCe 125 4x4 (0-100 km/h/max. rýchlosť/kombinovaná spotreba) 11,0 s / 172 km/h / 6,4 l/100 km 11,0 s / 177 km/h / 6,4 l/100 km
1.5 dCi 90 (0-100 km/h/max. rýchlosť/kombinovaná spotreba) 13,8 s / 158 km/h / 4,4 l/100 km 13,8 s / 156 km/h / 4,4 l/100 km
1.5 dCi 110 4x4 (0-100 km/h/max. rýchlosť/kombinovaná spotreba) 12,4 s / 169 km/h / 4,7 l/100 km 12,4 s / 168 km/h / 4,7 l/100 km

Udávaná spotreba zostáva zhodná, veľmi podobné sú aj maximálne rýchlosti, ale zaujme hodnota zrýchlenia základnej varianty. Možno kvôli dlhším prevodom sa zhorší skoro o sekundu.

Je pravda, že Dacia nemala veľa dôvodov Duster meniť, respektíve že príchod druhej generácie je skôr dôkladný facelift. Každopádne v dnešnej dobe nie je vôbec bežné, aby novinka priniesla toľko horších parametrov oproti starej verzii. Ale možno to nastupujúci Duster vykompenzuje lepšou výbavou alebo vyššou mierou pohodlia. Uvidíme, keď sa s autom prvýkrát odvezieme.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY