vytisknout velikost písma TDI oslavuje 25. narodeniny. Produkcia emisií za túto dobu klesla o 98%

TDI oslavuje 25. narodeniny. Produkcia emisií za túto dobu klesla o 98%

Na autosalóne vo Frankfurte v roku 1989 predstavila automobilka Audi model 100 TDI, ktorý používal prvý sériový turbodiesel s priamym vstrekovaním paliva a plne elektronické riadenie motora. Aktuálne to teda znamená, že v Audi oslavuje 25. výročie motorov TDI, čo tiež pripomína najnovšia tlačová správa.

Podľa štatistík bolo za uplynulých 25 rokov predaných 7,5 milióna vozidiel Audi s motorom TDI. Počas rovnakej doby údajne klesla produkcia emisií u týchto agregátov o 98 percent, výkon a krútiaci moment sa v pomere ku zdvihovému objemu zdvojnásobil. Iba od roku 2000 klesla podľa údajov automobilky spotreba motorov TDI o jednu tretinu.

Budúcnosť motorov TDI už bola predstavená a onedlho by sa mala predviesť v sériovom prevedení. Reč je o dieselovej jednotke pracujúcej s dúchadlom poháňaným elektromotorom. Túto novinku Audi predviedlo na koncepte RS5 TDI, kde je motor naladený na 283 kW (385 k) a 750 Nm. Rovnaký systém by sa mal v sériovej podobe prvýkrát objaviť pod kapotou novej generácie modelu Q7.

HI140049_medium.jpg

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY