vytisknout velikost písma Tatra vyrobila svoj najväčší špeciál. Na dĺžku má 18 m a váži 92 ton

Tatra vyrobila svoj najväčší špeciál. Na dĺžku má 18 m a váži 92 ton

Kopřivnická Tatra sa pochválila dokončením výroby svojho historicky najdlhšieho a najťažšieho špeciálu. Ten meria na dĺžku presne 18 080 mm a po namontovaní vrtnej súpravy bude vážiť približne 84 ton. Aktuálne má vozidlo za sebou skúšky a tak zamierilo do Nemecka, kde bude dokončené.

Tatra sa chce čoraz viac zameriavať na špeciálne automobily práve typu podvozkov pre vrtnú súpravu. Taký stroj bude vykonávať prieskumné vrty a pohybovať sa v miestach mimo cesty, takže potrebuje podvozok postavený na mieru. Kopřivnická automobilka postavila osemnápravové vozidlo pracujúce štandardne v režime 16x8, ale v prípade potreby je možné priradiť aj zvyšné nápravy tak, aby bola poháňané všetky kolesá. Riaditeľné sú prvé tri a posledné tri nápravy.

Historicky najdlhšia a najťažšia vyrobená Tatra sa chváli maximálnou technicky povolenou hmotnosťou až 92 ton, ak sú na aute zodpovedajúce pneumatiky.

O pohon sa stará dvanásťvalec Caterpillar C-32, ktorý disponuje objemom valcov 32 litrov, výkonom 839 kW (1132 koní) a vrcholom krútiaceho momentu 5143 Nm. V režime maximálneho výkonu ale motor pracuje len vtedy, ak poháňa vrtnú súpravu, pre jazdu samotnú je nastavený na polovičný výkon.

Prevodovka je šesťstupňová automatická, auto má ale ešte ďalšie dve prídavné prevodovky. Prvá slúži práve k radenia pohonu auta alebo vrtnej súpravy, druhá je v nosnej rúre a obstaráva delenie na jednotlivé nápravy. Kvôli požiadavkám zákazníka je kabína znížená o 50 mm a posunutá o 200 mm vpred. Celková dĺžka je spomínaných 18 080 mm, výška 2 490 mm a šírka rovné tri metre.

1.jpg2.jpg3.jpg4.jpg

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY