vytisknout velikost písma Tatra vyrobila svoj najväčší špeciál. Na dĺžku má 18 m a váži 92 ton

Tatra vyrobila svoj najväčší špeciál. Na dĺžku má 18 m a váži 92 ton

Kopřivnická Tatra sa pochválila dokončením výroby svojho historicky najdlhšieho a najťažšieho špeciálu. Ten meria na dĺžku presne 18 080 mm a po namontovaní vrtnej súpravy bude vážiť približne 84 ton. Aktuálne má vozidlo za sebou skúšky a tak zamierilo do Nemecka, kde bude dokončené.

Tatra sa chce čoraz viac zameriavať na špeciálne automobily práve typu podvozkov pre vrtnú súpravu. Taký stroj bude vykonávať prieskumné vrty a pohybovať sa v miestach mimo cesty, takže potrebuje podvozok postavený na mieru. Kopřivnická automobilka postavila osemnápravové vozidlo pracujúce štandardne v režime 16x8, ale v prípade potreby je možné priradiť aj zvyšné nápravy tak, aby bola poháňané všetky kolesá. Riaditeľné sú prvé tri a posledné tri nápravy.

Historicky najdlhšia a najťažšia vyrobená Tatra sa chváli maximálnou technicky povolenou hmotnosťou až 92 ton, ak sú na aute zodpovedajúce pneumatiky.

O pohon sa stará dvanásťvalec Caterpillar C-32, ktorý disponuje objemom valcov 32 litrov, výkonom 839 kW (1132 koní) a vrcholom krútiaceho momentu 5143 Nm. V režime maximálneho výkonu ale motor pracuje len vtedy, ak poháňa vrtnú súpravu, pre jazdu samotnú je nastavený na polovičný výkon.

Prevodovka je šesťstupňová automatická, auto má ale ešte ďalšie dve prídavné prevodovky. Prvá slúži práve k radenia pohonu auta alebo vrtnej súpravy, druhá je v nosnej rúre a obstaráva delenie na jednotlivé nápravy. Kvôli požiadavkám zákazníka je kabína znížená o 50 mm a posunutá o 200 mm vpred. Celková dĺžka je spomínaných 18 080 mm, výška 2 490 mm a šírka rovné tri metre.

1.jpg2.jpg3.jpg4.jpg

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY