vytisknout velikost písma Tatra vyrobila svoj najväčší špeciál. Na dĺžku má 18 m a váži 92 ton

Tatra vyrobila svoj najväčší špeciál. Na dĺžku má 18 m a váži 92 ton

Kopřivnická Tatra sa pochválila dokončením výroby svojho historicky najdlhšieho a najťažšieho špeciálu. Ten meria na dĺžku presne 18 080 mm a po namontovaní vrtnej súpravy bude vážiť približne 84 ton. Aktuálne má vozidlo za sebou skúšky a tak zamierilo do Nemecka, kde bude dokončené.

Tatra sa chce čoraz viac zameriavať na špeciálne automobily práve typu podvozkov pre vrtnú súpravu. Taký stroj bude vykonávať prieskumné vrty a pohybovať sa v miestach mimo cesty, takže potrebuje podvozok postavený na mieru. Kopřivnická automobilka postavila osemnápravové vozidlo pracujúce štandardne v režime 16x8, ale v prípade potreby je možné priradiť aj zvyšné nápravy tak, aby bola poháňané všetky kolesá. Riaditeľné sú prvé tri a posledné tri nápravy.

Historicky najdlhšia a najťažšia vyrobená Tatra sa chváli maximálnou technicky povolenou hmotnosťou až 92 ton, ak sú na aute zodpovedajúce pneumatiky.

O pohon sa stará dvanásťvalec Caterpillar C-32, ktorý disponuje objemom valcov 32 litrov, výkonom 839 kW (1132 koní) a vrcholom krútiaceho momentu 5143 Nm. V režime maximálneho výkonu ale motor pracuje len vtedy, ak poháňa vrtnú súpravu, pre jazdu samotnú je nastavený na polovičný výkon.

Prevodovka je šesťstupňová automatická, auto má ale ešte ďalšie dve prídavné prevodovky. Prvá slúži práve k radenia pohonu auta alebo vrtnej súpravy, druhá je v nosnej rúre a obstaráva delenie na jednotlivé nápravy. Kvôli požiadavkám zákazníka je kabína znížená o 50 mm a posunutá o 200 mm vpred. Celková dĺžka je spomínaných 18 080 mm, výška 2 490 mm a šírka rovné tri metre.

1.jpg2.jpg3.jpg4.jpg

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY