vytisknout velikost písma Tatra vyrobila svoj najväčší špeciál. Na dĺžku má 18 m a váži 92 ton

Tatra vyrobila svoj najväčší špeciál. Na dĺžku má 18 m a váži 92 ton

Kopřivnická Tatra sa pochválila dokončením výroby svojho historicky najdlhšieho a najťažšieho špeciálu. Ten meria na dĺžku presne 18 080 mm a po namontovaní vrtnej súpravy bude vážiť približne 84 ton. Aktuálne má vozidlo za sebou skúšky a tak zamierilo do Nemecka, kde bude dokončené.

Tatra sa chce čoraz viac zameriavať na špeciálne automobily práve typu podvozkov pre vrtnú súpravu. Taký stroj bude vykonávať prieskumné vrty a pohybovať sa v miestach mimo cesty, takže potrebuje podvozok postavený na mieru. Kopřivnická automobilka postavila osemnápravové vozidlo pracujúce štandardne v režime 16x8, ale v prípade potreby je možné priradiť aj zvyšné nápravy tak, aby bola poháňané všetky kolesá. Riaditeľné sú prvé tri a posledné tri nápravy.

Historicky najdlhšia a najťažšia vyrobená Tatra sa chváli maximálnou technicky povolenou hmotnosťou až 92 ton, ak sú na aute zodpovedajúce pneumatiky.

O pohon sa stará dvanásťvalec Caterpillar C-32, ktorý disponuje objemom valcov 32 litrov, výkonom 839 kW (1132 koní) a vrcholom krútiaceho momentu 5143 Nm. V režime maximálneho výkonu ale motor pracuje len vtedy, ak poháňa vrtnú súpravu, pre jazdu samotnú je nastavený na polovičný výkon.

Prevodovka je šesťstupňová automatická, auto má ale ešte ďalšie dve prídavné prevodovky. Prvá slúži práve k radenia pohonu auta alebo vrtnej súpravy, druhá je v nosnej rúre a obstaráva delenie na jednotlivé nápravy. Kvôli požiadavkám zákazníka je kabína znížená o 50 mm a posunutá o 200 mm vpred. Celková dĺžka je spomínaných 18 080 mm, výška 2 490 mm a šírka rovné tri metre.

1.jpg2.jpg3.jpg4.jpg

Rýchly test Subaru Levorg 1.6GT-S MY17: Podvozok stále v hlavnej úlohe

Subaru Levorg 1.6GT-S MY17

Ergonómia je dokonale jednoduchá, výhľad von skvelý, podvozok istý a riadenie zábavné.

dnes | Dalibor Žák
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY