vytisknout velikost písma Tatra predstavila špeciál Titus. Má 500 koní a prejde 150 kg TNT

Tatra predstavila špeciál Titus. Má 500 koní a prejde 150 kg TNT

Tatra predstavila obrnené vozidlo Titus, ktoré by sa malo vysporiadať so všemožnými nástrahami bojových operácií. Auto používa podvozok Tatra a nadstavbu spoločnosti Nexter. Účely použitia tohto špeciálu sú veľmi široké.
Titus je auto, ktoré váži minimálne sedemnásť ton, hmotnosť pre bojovú pohotovosť činí 23 ton a maximálna hmotnosť je 27 tony. Na dĺžku meria 7,72 m, široké je 2,55 ma vysoké 2,73 m. Minimálna svetlá výška je 0,3 m. Motor ponúkne výkon 500 koní a je kombinovaný s automatickou prevodovkou aj pohonom všetkých kolies.

Podvozok predstavuje klasickú koncepciu Tatra s centrálnou nosnou rúrou a kývnymi polonápravami so vzduchovým odpružením. Pre jazdu po ceste je použitý pohon 6x4, v teréne je možné využiť pohon 6x6. Prirodzene nápravové aj medzinápravové diferenciály sú vybavené uzávierkami.

Pneumatiky sú dvadsaťpalcové a pochádzajú z dielne spoločnosti Michelin. Aby auto mohlo dôjsť aj s prestrelenými pneumatikami alebo s defektom, sú vybavené dojazdovými vložkami. Nechýba ani systém centrálneho dohusťovania.

Prvá a tretia náprava je riadená, čo dáva takmer osemmetrovému automobilu v skutku zaujímavú obratnosť. Tatra udáva priemer zatáčania iba 13 m. Všetky brzdy sú vzduchové bubnové. Maximálna rýchlosť je 110 km/h, dojazd činí 700 km. V teréne zvládne auto stúpavosť 60%, bočný náklon 30% alebo vodu hlbokú až 1,2 m.

Samozrejmosťou je dôkladná balistická ochrana. Tak napríklad Titus by nemala zastaviť ani nálož 150 kg TNT. Zároveň môže byť automobil prevádzkovaný aj bez posádky vďaka systému Nexter Nerva LG Robot, nechýba ani denné, nočné a perimetrické videnie, rušičky a rôzne detektory striel.

Titus môže mať mnoho rôznych podôb. Prepravná kapacita je 3+10 alebo 2+12. Okrem obrneného transportéru sa počíta napríklad aj s verziami samohybný 120 mm mínomet, servisné vozidlo, veliteľské stanovište, bezpilotné vozidlo, ambulancia alebo predsunutý výskum.

Aktuálne má Tatra vyrobených niekoľko prototypov, ktoré sa skúšajú okrem Českej republiky napríklad aj v Albánsku alebo v Spojených arabských emirátoch.

titus_1.jpgtitus_2.jpgtitus_3.jpgtitus_4.jpg

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY