vytisknout velikost písma Tatra 813: zoznámte sa s ovládaním v dobovom inštruktážnom filme

Takmer na štvrť hodiny teraz môžete sadnúť za volant slávneho ťažkého terénneho ťahača Tatra 813 a podrobne sa zoznámiť s jeho obsluhou...

Tento čiernobiely snímok vyrobil v roku 1976 Československý armádny film. Je dlhý 14 minút a vznikol ako ôsmy diel inštruktáže k štvornápravovému modelu Tatra 813 pre vojenských šoférov. V niekoľkých kapitolách sa v ňom môžete podrobne zoznámiť s konštrukciou a konfiguráciou pracovisko vodiča a rozmiestnením všetkých kontrolných a ovládacích prvkov.

Netreba pripomínať, že model T813 sa pre svoje mimoriadne schopnosti a originálnú konštrukciu stal legendou v celej rade krajín, a táto archívna snímka rozhodne stojí za pozretie. Tešiť sa môžete nielen na opis prístrojového štítu, ale tiež napríklad na panel pre individuálne hustenie každého z ôsmich kôl aj krásne zábery z jazdy po ceste aj v ťažkom teréne. Zaujímavostí sa vo filme dozviete celú radu, vrátane skutočnosti, že ťahač T813 zostane pojazdný aj po demontáži troch z ôsmich kôl...

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

dnes | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

včera | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY