vytisknout velikost písma Táto Tesla Model S prešla viac ako 300 000 km. Má vymenený motor i batérie

Spoločnosť Tesloop najazdila s Tesla Model S viac ako 300 000 km. Voz túto porciu zvládol približne za rok. Vymenený bol ale predný elektromotor aj akumulátory.
Táto Tesla Model S prešla viac ako 300 000 km. Má vymenený motor i batérie

Dlhodobé používanie, respektíve naozaj veľké kilometrové nájazdy - to sú veci, nad ktorými sa pri elektromobiloch stále vznášajú rôzne otázniky. Ako veľká bude degradácia akumulátorov? Ako sa skráti dojazd? Čo sa stane s elektromotorom? Zaujímavý je z tohto pohľadu prípad americkej spoločnosti Tesloop, ktorej zamestnanci najazdili s Tesla Model S viac ako 200 000 míľ, teda zhruba 320 000 kilometrov. Potrebovali k tomu niečo málo cez rok.

Tesloop je spoločnosť, ktorá s touto konkrétnou Tesla Model S 85 D prepravuje ľudí medzi Los Angeles a Las Vegas. Prakticky všetkých 200 000 míľ tak vozidlo prešlo po diaľniciach, veľmi často s využitím funkcie Autopilot.

Na prípad riadne ojazdeného elektromobilu sa pozreli kolegovia z techcrunch.com. Spoločnosť zaobstarala konkrétnu Teslu Model S v júli minulého roka a od tej doby s ňou neustále jazdila. Hoci automobilka odporúča nabíjanie batérií na 90%, Tesloop priznáva, že nabíjal na 100% a počítal s tým, že batéria časom začnú vykazovať menšie dojazd.

Prvý problém s Tesla Model S sa vyskytol po prejdení necelých päťdesiatich tisíc kilometrov, kedy predný motor odoslal do centrály automobilky správu o príliš nízkom výkone. Ľudia z firmy spoločnosti Tesloop si údajne nič nevšimli, no Tesla ich kontaktovala a predný elektromotor vymenila.

Druhý problém sa prejavil až po najazdení 300 000 km, kedy začal byť ukazovateľ dojazdu dosť nepresný a sľuboval viac kilometrov, než koľko bolo auto skutočne schopný zvládnuť. Údajne to bolo vplyvom degradácie akumulátorov. Dojazd sa po prejdení 200 000 míľ (320 000 km) skrátil o šesť percent.

Tesla nepresný ukazovateľ dojazdu údajne vysvetlila softvérom, ktorý s degradáciou akumulátorov nepočíta. Do troch mesiacov by mal byť k dispozícii nový softvér a ten už bude presnejší. Avšak na automobile spoločnosti Tesloop vyriešila Tesla tento problém tak, že vymenila celé batérie.

Tesloop údajne zaplatila počas nájazdu 320 000 km iba novú dvanásťvoltovú batériu a samozrejme pneumatiky. Zaujímavé je, že vozidlo stále používa pôvodné brzdy.

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Ďalší dlhodobý test bude patriť Škode Fabia Combi. Čaká nás pol roka s novým litrovým trojvalcom 1.0 TSI. Konkrétne ide o verziu s výkonom 81 kW, teda o vrcholnú motorizáciu. Fabia prišla do testu vo výbave Style a s niekoľkými príplatkovými prvkami.

4. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY