vytisknout velikost písma Táto Tesla Model S prešla viac ako 300 000 km. Má vymenený motor i batérie

Spoločnosť Tesloop najazdila s Tesla Model S viac ako 300 000 km. Voz túto porciu zvládol približne za rok. Vymenený bol ale predný elektromotor aj akumulátory.
Táto Tesla Model S prešla viac ako 300 000 km. Má vymenený motor i batérie

Dlhodobé používanie, respektíve naozaj veľké kilometrové nájazdy - to sú veci, nad ktorými sa pri elektromobiloch stále vznášajú rôzne otázniky. Ako veľká bude degradácia akumulátorov? Ako sa skráti dojazd? Čo sa stane s elektromotorom? Zaujímavý je z tohto pohľadu prípad americkej spoločnosti Tesloop, ktorej zamestnanci najazdili s Tesla Model S viac ako 200 000 míľ, teda zhruba 320 000 kilometrov. Potrebovali k tomu niečo málo cez rok.

Tesloop je spoločnosť, ktorá s touto konkrétnou Tesla Model S 85 D prepravuje ľudí medzi Los Angeles a Las Vegas. Prakticky všetkých 200 000 míľ tak vozidlo prešlo po diaľniciach, veľmi často s využitím funkcie Autopilot.

Na prípad riadne ojazdeného elektromobilu sa pozreli kolegovia z techcrunch.com. Spoločnosť zaobstarala konkrétnu Teslu Model S v júli minulého roka a od tej doby s ňou neustále jazdila. Hoci automobilka odporúča nabíjanie batérií na 90%, Tesloop priznáva, že nabíjal na 100% a počítal s tým, že batéria časom začnú vykazovať menšie dojazd.

Prvý problém s Tesla Model S sa vyskytol po prejdení necelých päťdesiatich tisíc kilometrov, kedy predný motor odoslal do centrály automobilky správu o príliš nízkom výkone. Ľudia z firmy spoločnosti Tesloop si údajne nič nevšimli, no Tesla ich kontaktovala a predný elektromotor vymenila.

Druhý problém sa prejavil až po najazdení 300 000 km, kedy začal byť ukazovateľ dojazdu dosť nepresný a sľuboval viac kilometrov, než koľko bolo auto skutočne schopný zvládnuť. Údajne to bolo vplyvom degradácie akumulátorov. Dojazd sa po prejdení 200 000 míľ (320 000 km) skrátil o šesť percent.

Tesla nepresný ukazovateľ dojazdu údajne vysvetlila softvérom, ktorý s degradáciou akumulátorov nepočíta. Do troch mesiacov by mal byť k dispozícii nový softvér a ten už bude presnejší. Avšak na automobile spoločnosti Tesloop vyriešila Tesla tento problém tak, že vymenila celé batérie.

Tesloop údajne zaplatila počas nájazdu 320 000 km iba novú dvanásťvoltovú batériu a samozrejme pneumatiky. Zaujímavé je, že vozidlo stále používa pôvodné brzdy.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY