vytisknout velikost písma Táto Tesla Model S prešla viac ako 300 000 km. Má vymenený motor i batérie

Spoločnosť Tesloop najazdila s Tesla Model S viac ako 300 000 km. Voz túto porciu zvládol približne za rok. Vymenený bol ale predný elektromotor aj akumulátory.
Táto Tesla Model S prešla viac ako 300 000 km. Má vymenený motor i batérie

Dlhodobé používanie, respektíve naozaj veľké kilometrové nájazdy - to sú veci, nad ktorými sa pri elektromobiloch stále vznášajú rôzne otázniky. Ako veľká bude degradácia akumulátorov? Ako sa skráti dojazd? Čo sa stane s elektromotorom? Zaujímavý je z tohto pohľadu prípad americkej spoločnosti Tesloop, ktorej zamestnanci najazdili s Tesla Model S viac ako 200 000 míľ, teda zhruba 320 000 kilometrov. Potrebovali k tomu niečo málo cez rok.

Tesloop je spoločnosť, ktorá s touto konkrétnou Tesla Model S 85 D prepravuje ľudí medzi Los Angeles a Las Vegas. Prakticky všetkých 200 000 míľ tak vozidlo prešlo po diaľniciach, veľmi často s využitím funkcie Autopilot.

Na prípad riadne ojazdeného elektromobilu sa pozreli kolegovia z techcrunch.com. Spoločnosť zaobstarala konkrétnu Teslu Model S v júli minulého roka a od tej doby s ňou neustále jazdila. Hoci automobilka odporúča nabíjanie batérií na 90%, Tesloop priznáva, že nabíjal na 100% a počítal s tým, že batéria časom začnú vykazovať menšie dojazd.

Prvý problém s Tesla Model S sa vyskytol po prejdení necelých päťdesiatich tisíc kilometrov, kedy predný motor odoslal do centrály automobilky správu o príliš nízkom výkone. Ľudia z firmy spoločnosti Tesloop si údajne nič nevšimli, no Tesla ich kontaktovala a predný elektromotor vymenila.

Druhý problém sa prejavil až po najazdení 300 000 km, kedy začal byť ukazovateľ dojazdu dosť nepresný a sľuboval viac kilometrov, než koľko bolo auto skutočne schopný zvládnuť. Údajne to bolo vplyvom degradácie akumulátorov. Dojazd sa po prejdení 200 000 míľ (320 000 km) skrátil o šesť percent.

Tesla nepresný ukazovateľ dojazdu údajne vysvetlila softvérom, ktorý s degradáciou akumulátorov nepočíta. Do troch mesiacov by mal byť k dispozícii nový softvér a ten už bude presnejší. Avšak na automobile spoločnosti Tesloop vyriešila Tesla tento problém tak, že vymenila celé batérie.

Tesloop údajne zaplatila počas nájazdu 320 000 km iba novú dvanásťvoltovú batériu a samozrejme pneumatiky. Zaujímavé je, že vozidlo stále používa pôvodné brzdy.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY