vytisknout velikost písma Táto Tesla Model S prešla viac ako 300 000 km. Má vymenený motor i batérie

Spoločnosť Tesloop najazdila s Tesla Model S viac ako 300 000 km. Voz túto porciu zvládol približne za rok. Vymenený bol ale predný elektromotor aj akumulátory.
Táto Tesla Model S prešla viac ako 300 000 km. Má vymenený motor i batérie

Dlhodobé používanie, respektíve naozaj veľké kilometrové nájazdy - to sú veci, nad ktorými sa pri elektromobiloch stále vznášajú rôzne otázniky. Ako veľká bude degradácia akumulátorov? Ako sa skráti dojazd? Čo sa stane s elektromotorom? Zaujímavý je z tohto pohľadu prípad americkej spoločnosti Tesloop, ktorej zamestnanci najazdili s Tesla Model S viac ako 200 000 míľ, teda zhruba 320 000 kilometrov. Potrebovali k tomu niečo málo cez rok.

Tesloop je spoločnosť, ktorá s touto konkrétnou Tesla Model S 85 D prepravuje ľudí medzi Los Angeles a Las Vegas. Prakticky všetkých 200 000 míľ tak vozidlo prešlo po diaľniciach, veľmi často s využitím funkcie Autopilot.

Na prípad riadne ojazdeného elektromobilu sa pozreli kolegovia z techcrunch.com. Spoločnosť zaobstarala konkrétnu Teslu Model S v júli minulého roka a od tej doby s ňou neustále jazdila. Hoci automobilka odporúča nabíjanie batérií na 90%, Tesloop priznáva, že nabíjal na 100% a počítal s tým, že batéria časom začnú vykazovať menšie dojazd.

Prvý problém s Tesla Model S sa vyskytol po prejdení necelých päťdesiatich tisíc kilometrov, kedy predný motor odoslal do centrály automobilky správu o príliš nízkom výkone. Ľudia z firmy spoločnosti Tesloop si údajne nič nevšimli, no Tesla ich kontaktovala a predný elektromotor vymenila.

Druhý problém sa prejavil až po najazdení 300 000 km, kedy začal byť ukazovateľ dojazdu dosť nepresný a sľuboval viac kilometrov, než koľko bolo auto skutočne schopný zvládnuť. Údajne to bolo vplyvom degradácie akumulátorov. Dojazd sa po prejdení 200 000 míľ (320 000 km) skrátil o šesť percent.

Tesla nepresný ukazovateľ dojazdu údajne vysvetlila softvérom, ktorý s degradáciou akumulátorov nepočíta. Do troch mesiacov by mal byť k dispozícii nový softvér a ten už bude presnejší. Avšak na automobile spoločnosti Tesloop vyriešila Tesla tento problém tak, že vymenila celé batérie.

Tesloop údajne zaplatila počas nájazdu 320 000 km iba novú dvanásťvoltovú batériu a samozrejme pneumatiky. Zaujímavé je, že vozidlo stále používa pôvodné brzdy.

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY