vytisknout velikost písma Táto stará Škodovka dostala pohon 4×4 a turbomotor z Audi TT

Britskí nadšenci sa rozhodli skrížiť Audi TT so starou škodovkou. Zo Škody 130L pochádza karoséria, podvozok je od Audi. Motor 1.8 Turbo 20V zostal vpredu, stroj má pohon všetkých kolies.
Táto stará Škodovka dostala pohon 4×4 a turbomotor z Audi TT

Čo sa stane, keď spojíte techniku ​​Audi TT 1.8 Turbo quattro so Škodou 130L? To nám teraz ukazujú nadšenci z Veľkej Británie, ktorí majú evidentne veľa voľného času a tiež veľa voľných prostriedkov. A predovšetkým šikovné ruky. Máme tak ďalší prírastok do našej galérie škodoviek so šialenými motormi.

Práce na projekte začali už na Veľkú noc roku 2016. Ako základ poslúžila trochu zanedbaná Škoda 130 L z roku 1988 (v Británii sa predávala pod označením Estelle) a Audi TT prvej generácie s motorom 1.8 Turbo, pohonom quattro a manuálnou prevodovkou, ktoré bolo vyradené z prevádzky. Kým stará škodovka poskytla karosériu, z Audi bola použitá celá podlahová plošina a hnacia sústava.

Motor má výkon 220 koní, takže pomalé auto to rozhodne nebude. V priloženej galérii si môžete prezrieť, že navariť karosériu starej škodovky na platformu Audi TT rozhodne nie je jednoduché, obzvlášť keď je karoséria Škody 120/130 značne užšia. Nezaobišlo sa to bez rozšírenia blatníkov a tiež vystuženia karosérie.

Práce finišujú, ale ešte nie sú hotové. Na škodovku čaká hlavne kompletný interiér. Celý proces prestavby vrátane aktualizovanej fotodokumentácie môžete sledovať na fóre briskoda.net.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY