vytisknout velikost písma Táto stará Škodovka dostala pohon 4×4 a turbomotor z Audi TT

Britskí nadšenci sa rozhodli skrížiť Audi TT so starou škodovkou. Zo Škody 130L pochádza karoséria, podvozok je od Audi. Motor 1.8 Turbo 20V zostal vpredu, stroj má pohon všetkých kolies.
Táto stará Škodovka dostala pohon 4×4 a turbomotor z Audi TT

Čo sa stane, keď spojíte techniku ​​Audi TT 1.8 Turbo quattro so Škodou 130L? To nám teraz ukazujú nadšenci z Veľkej Británie, ktorí majú evidentne veľa voľného času a tiež veľa voľných prostriedkov. A predovšetkým šikovné ruky. Máme tak ďalší prírastok do našej galérie škodoviek so šialenými motormi.

Práce na projekte začali už na Veľkú noc roku 2016. Ako základ poslúžila trochu zanedbaná Škoda 130 L z roku 1988 (v Británii sa predávala pod označením Estelle) a Audi TT prvej generácie s motorom 1.8 Turbo, pohonom quattro a manuálnou prevodovkou, ktoré bolo vyradené z prevádzky. Kým stará škodovka poskytla karosériu, z Audi bola použitá celá podlahová plošina a hnacia sústava.

Motor má výkon 220 koní, takže pomalé auto to rozhodne nebude. V priloženej galérii si môžete prezrieť, že navariť karosériu starej škodovky na platformu Audi TT rozhodne nie je jednoduché, obzvlášť keď je karoséria Škody 120/130 značne užšia. Nezaobišlo sa to bez rozšírenia blatníkov a tiež vystuženia karosérie.

Práce finišujú, ale ešte nie sú hotové. Na škodovku čaká hlavne kompletný interiér. Celý proces prestavby vrátane aktualizovanej fotodokumentácie môžete sledovať na fóre briskoda.net.

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka
Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva existuje mimo iného v radikálnej úprave značky Bronto. Voz prešiel dokonca aj homologáciou pre Európu. U nás sa predáva ako Niva Extreme Cross. Už len vidieť túto špecialitu v pohybe je zážitok. Niva Extreme Cross prekvapivo používa celkom sériový motor.

10. 11. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY