vytisknout velikost písma Tata Zica sa musí premenovať kvôli epidémii vírusu Zika

Tata Zica sa musí premenovať kvôli epidémii vírusu Zika

Vymyslieť správne meno pre nové auto nie je jednoduché. Nedávno sme si v samostatnom článku ukázali, že niektoré automobilky si s názvoslovím hlavu nelámu alebo sa jednoducho len nepozrú do slovníka. A potom vznikajú úsmevné skomoleniny.

Avšak indická automobilka Tata je v tom s lacným hatchbackom Zica nevinne. Epidémiu juhoamerického vírusu Zika predvídať mohla asi ťažko, takže nový hatchback s veľmi podobným názvom radšej premenuje.

Indická Tata zatiaľ nepovedala, ako sa bude malé auto po novom volať, no oznámi to v priebehu niekoľkých týždňov. Pôvodný názov Zica vznikol skrátením slov Zippy Car, čo by bolo možné voľne preložiť ako Auto plné života.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY