vytisknout velikost písma Tata Zest a Bolt mieria do Európy, predstavia sa už v Ženeve

Indická automobilka Tata plánuje na európskych trhoch uviesť novú generáciu svojich kompaktných vozidiel Zest/Bolt. Európske verzie sa objavia už v Ženeve.
Tata Zest a Bolt mieria do Európy, predstavia sa už v Ženeve
Zoznam kapitol
  1. Tata Zest a Bolt
  2. Fotogaléria

Úplne nová generácia malých vozidiel Tata Zest a Bolt ponúkne novo koncipovanú karosérie s kvalitnejšie vykonaným interiérom aj novými motormi a mieri predovšetkým na trhy rozvojových krajín. Oslávila svoju premiéru ešte len pred niekoľkými týždňami na indickom autosalóne v Dillí, avšak už za niekoľko dní budú oba príbuzné vozy predstavené v podobe, v ktorej sa začnú predávať v Európe. Prvými trhmi, na ktorých si rad Zest/Bolt Európania môžu kúpiť, budú tie španielske a talianske.

Tata Vista zest Evropa 1.jpgTata Vista Zest Evropa prev 1.jpgTata Vista Zest Evropa prev 3.jpgTata Zest Bolt 3.jpgTata Zest Bolt 6.jpg
Základnou verziou je sedan Tata Zest, ktorý sa svojou dĺžkou zmestí pod 4 m

Modely Tata Zest aj Bolt stoja na modifikovanej podlahovej plošine Tata X1 (Tata Vista), pohotovostná hmotnosť sa má v oboch prípadoch pohybovať okolo 1 100 kg a do sériovej výroby majú nabehnúť v druhej polovici tohto roka. Základnou verziou má byť Tata Zest, kompaktný sedan s trojpriestorovou, štvordverovou karosériou, ktorý sa v dĺžke vojde do štvormetrovej kategórie (3 995 mm) a je 1 695 mm široký a 1 570 mm vysoký, pričom päťdverový hatchback Bolt je z neho odvodený.

Tata Zest Bolt 7.jpgTata Zest Bolt 2.jpgTata Zest Bolt 4.jpgTata Vista Zest Evropa prev 5.jpgTata Vista Zest Evropa prev 6.jpgTata Vista Zest Evropa prev 7.jpg
Odvodený hatchback Bolt zdieľa so sedanom podvozok aj motory

Vozidlá ponúknu pre zlepšenie jazdných vlastností a stability nové závesy predných kolies, širší rozchod a úplne nový elektrický posilňovač riadenia vyvinutý spoločnosťou ZF. Priestor pred vodičom je podľa snímok magazínu Autocar prekvapivo slušne vybavený, tešiť sa môžete na vyspelo pôsobiaci prístrojový štít, multifunkčný volant, samočinnú klimatizáciu alebo na multimediálnu sústavu Harman vybavenú päťpalcovým dotykovým monitorom združujúcu okrem ovládania audiosystému tiež Bluetooth a ďalšie druhy prepojenie s externými zariadeniami.

Rad Zest/Bolt je naozaj nový, o čom svedčí aj zástavba novo pripravených, výhradne preplňovaných pohonných jednotiek, jednej zážihovej a jednej vznetovej. Benzínový štvorvalec generácie Revotron dosahuje pri objeme 1,2 l výkonu 85 koní (62 kW) pri 5 000 ot./min. a krútiaceho momentu 140 Nm od 1 750 do 3 000 ot./min., pričom 80% tejto hodnoty má byť vďaka nízkotlakému preplňovaniu k dispozícii už od 1 000 ot./min. Doplnený bude tlačidlom Sport na palubnej doske, ktorý má zostriť reakcie motora na pokyny plynového pedálu.

Tata Zest Bolt 1.jpgTata Vista Zest Evropa prev 4.jpgTata Zest Bolt 5.jpg
Palubná doska znamená oproti existujúcim vozidlám Tata výrazný krok vpred

Vznetový agregát Quadrajet pochádza od Fiatu a z objemom 1,3 l dosahuje výkon 90 koní (66 kW) pri 4 000 ot./min. a krútiaceho momentu 200 Nm. Nová indická dvojica pôsobí možno až príliš zaobleným a jednoduchým dojmom, avšak práve tento prístup v kombinácii s kvalitnejšie pôsobiacim a bohato vybaveným interiérom by mohol značke Tata Motors pomôcť preraziť aj na ďalších exportných trhoch.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Rýchly test Subaru Levorg 1.6GT-S MY17: Podvozok stále v hlavnej úlohe

Subaru Levorg 1.6GT-S MY17

Ergonómia je dokonale jednoduchá, výhľad von skvelý, podvozok istý a riadenie zábavné.

dnes | Dalibor Žák
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY