vytisknout velikost písma Tata mieri vyššie, predstavuje modely Zest a Bolt s novými motormi

Indická automobilka Tata prichádza s dvojicou nových, technicky spriaznených modelov Zest a Bolt.
Tata mieri vyššie, predstavuje modely Zest a Bolt s novými motormi

Autosalón v indickom Novom Dillí sa stal miestom mnohých dôležitých regionálnych premiér a okrem štúdie Ford Figo, ktoré ako štvordverový sedan vychádza z hatchbacku Ford Ka Concept predstaveného pred niekoľkými týždňami v Brazílii, sa tu objavila aj nová rada indických vozov Tata Zest a Bolt. Automobilka Tata teraz utrpela stratu tragickou smrťou svojho majiteľa a duchovného vodcu, ale zatiaľ stále hľadí vpred a drží sa plánov. Obidve nové vozidlá sú vyvedené v novom značkovom štýle "DesignNext". 

Tata Zest Bolt 3.jpgTata Zest Bolt 6.jpgTata Zest Bolt 7.jpgTata Zest Bolt 2.jpg
Nové modely Tata, sedan Zest a hatchback Bolt

Modely Tata Zest aj Bolt pôsobia možno až príliš zaobleným a jednoduchým dojmom, avšak práve tento prístup by mohol značke Tata Motors pomôcť preraziť aj na ďalších exportných trhoch. Základnou verziou má byť Tata Zest, kompaktný sedan s trojpriestorovou, štvordverovou karosériou, ktorý sa v dĺžke vojde do štvormetrovej kategórie (3 995 mm) a je 1 695 mm široký a 1 570 mm vysoký, pričom päťdverový hatchback Bolt je z neho odvodený.

Tata Zest Bolt 4.jpgTata Zest Bolt 1.jpgTata Zest Bolt 5.jpg
Interiér oboch vozidiel pôsobí prekvapivo vybaveným dojmom

Obidve vozidlá stoja na novej podlahovej plošine Tata X1, pohotovostná hmotnosť sa má v oboch prípadoch pohybovať okolo 1 100 kg a do sériovej výroby majú nabehnúť v druhej polovici tohto roka. Priestor pred vodičom je prekvapivo slušne vybavený, tešiť sa môžete na vyspelo pôsobiaci prístrojový štít, multifunkčný volant, samočinnú klimatizáciu alebo na multimediálnu sústavu Harman vybavenú päťpalcovým dotykovým monitorom združujúcu okrem ovládania audiosystému tiež Bluetooth a ďalšie druhy prepojenie s externými zariadeniami.

Rad Zest/Bolt je úplne nový, o čom svedčí aj zástavba novo vyvinutých, výhradne preplňovaných pohonných jednotiek, jednej zážihovej a jednej vznetovej. Benzínový štvorvalec Revotron dosahuje pri objeme 1,2 l výkonu 85 koní (62 kW) pri 5 000 ot./min. a krútiacom momente 140 Nm od 1 750 do 3 000 ot./min. Vznetový agregát Quadrajet zrejme pochádza od Fiatu a z objemom 1,3 l dosahuje výkon 90 koní (66 kW) pri 4 000 ot./min. a krútiacom momente 200 Nm.

Test jazdenky: Audi Q7 slúži dobre, ale len veľkorysému majiteľovi

Test jazdenky: Audi Q7

Veľké prémiové SUV, aj keď je ojazdené, si môže dovoliť len naozaj veľkorysý záujemca s takmer bezodným rozpočtom.

včera | Dalibor Žák
Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Dlhodobo testovaný model Peugeot 2008 zvládne čiastočné ovládanie hlasom a pripojenie na internet. Pripravené aplikácie spoločnosti Peugeot na Slovensku nefungujú. Váš telefón má vždy prednosť, takže hovor vám zakryje parkovaciu kameru aj navigáciu. Ovládanie s minimom tlačidiel je veľmi šikovné. Všetky bežné funkcie obslúžite z volantu.

18. 9. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Prekvapivo dobrá

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Prekvapivo dobrá

Optima GT pre Kiu v Európe je stále vlajkovou loďou. Štýlový model Stinger čaká za rohom. A to je ďalšia pieseň.

11. 9. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY