vytisknout velikost písma Tata mieri vyššie, predstavuje modely Zest a Bolt s novými motormi

Indická automobilka Tata prichádza s dvojicou nových, technicky spriaznených modelov Zest a Bolt.
Tata mieri vyššie, predstavuje modely Zest a Bolt s novými motormi

Autosalón v indickom Novom Dillí sa stal miestom mnohých dôležitých regionálnych premiér a okrem štúdie Ford Figo, ktoré ako štvordverový sedan vychádza z hatchbacku Ford Ka Concept predstaveného pred niekoľkými týždňami v Brazílii, sa tu objavila aj nová rada indických vozov Tata Zest a Bolt. Automobilka Tata teraz utrpela stratu tragickou smrťou svojho majiteľa a duchovného vodcu, ale zatiaľ stále hľadí vpred a drží sa plánov. Obidve nové vozidlá sú vyvedené v novom značkovom štýle "DesignNext". 

Tata Zest Bolt 3.jpgTata Zest Bolt 6.jpgTata Zest Bolt 7.jpgTata Zest Bolt 2.jpg
Nové modely Tata, sedan Zest a hatchback Bolt

Modely Tata Zest aj Bolt pôsobia možno až príliš zaobleným a jednoduchým dojmom, avšak práve tento prístup by mohol značke Tata Motors pomôcť preraziť aj na ďalších exportných trhoch. Základnou verziou má byť Tata Zest, kompaktný sedan s trojpriestorovou, štvordverovou karosériou, ktorý sa v dĺžke vojde do štvormetrovej kategórie (3 995 mm) a je 1 695 mm široký a 1 570 mm vysoký, pričom päťdverový hatchback Bolt je z neho odvodený.

Tata Zest Bolt 4.jpgTata Zest Bolt 1.jpgTata Zest Bolt 5.jpg
Interiér oboch vozidiel pôsobí prekvapivo vybaveným dojmom

Obidve vozidlá stoja na novej podlahovej plošine Tata X1, pohotovostná hmotnosť sa má v oboch prípadoch pohybovať okolo 1 100 kg a do sériovej výroby majú nabehnúť v druhej polovici tohto roka. Priestor pred vodičom je prekvapivo slušne vybavený, tešiť sa môžete na vyspelo pôsobiaci prístrojový štít, multifunkčný volant, samočinnú klimatizáciu alebo na multimediálnu sústavu Harman vybavenú päťpalcovým dotykovým monitorom združujúcu okrem ovládania audiosystému tiež Bluetooth a ďalšie druhy prepojenie s externými zariadeniami.

Rad Zest/Bolt je úplne nový, o čom svedčí aj zástavba novo vyvinutých, výhradne preplňovaných pohonných jednotiek, jednej zážihovej a jednej vznetovej. Benzínový štvorvalec Revotron dosahuje pri objeme 1,2 l výkonu 85 koní (62 kW) pri 5 000 ot./min. a krútiacom momente 140 Nm od 1 750 do 3 000 ot./min. Vznetový agregát Quadrajet zrejme pochádza od Fiatu a z objemom 1,3 l dosahuje výkon 90 koní (66 kW) pri 4 000 ot./min. a krútiacom momente 200 Nm.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY