vytisknout velikost písma Tata mieri vyššie, predstavuje modely Zest a Bolt s novými motormi

Indická automobilka Tata prichádza s dvojicou nových, technicky spriaznených modelov Zest a Bolt.
Tata mieri vyššie, predstavuje modely Zest a Bolt s novými motormi

Autosalón v indickom Novom Dillí sa stal miestom mnohých dôležitých regionálnych premiér a okrem štúdie Ford Figo, ktoré ako štvordverový sedan vychádza z hatchbacku Ford Ka Concept predstaveného pred niekoľkými týždňami v Brazílii, sa tu objavila aj nová rada indických vozov Tata Zest a Bolt. Automobilka Tata teraz utrpela stratu tragickou smrťou svojho majiteľa a duchovného vodcu, ale zatiaľ stále hľadí vpred a drží sa plánov. Obidve nové vozidlá sú vyvedené v novom značkovom štýle "DesignNext". 

Tata Zest Bolt 3.jpgTata Zest Bolt 6.jpgTata Zest Bolt 7.jpgTata Zest Bolt 2.jpg
Nové modely Tata, sedan Zest a hatchback Bolt

Modely Tata Zest aj Bolt pôsobia možno až príliš zaobleným a jednoduchým dojmom, avšak práve tento prístup by mohol značke Tata Motors pomôcť preraziť aj na ďalších exportných trhoch. Základnou verziou má byť Tata Zest, kompaktný sedan s trojpriestorovou, štvordverovou karosériou, ktorý sa v dĺžke vojde do štvormetrovej kategórie (3 995 mm) a je 1 695 mm široký a 1 570 mm vysoký, pričom päťdverový hatchback Bolt je z neho odvodený.

Tata Zest Bolt 4.jpgTata Zest Bolt 1.jpgTata Zest Bolt 5.jpg
Interiér oboch vozidiel pôsobí prekvapivo vybaveným dojmom

Obidve vozidlá stoja na novej podlahovej plošine Tata X1, pohotovostná hmotnosť sa má v oboch prípadoch pohybovať okolo 1 100 kg a do sériovej výroby majú nabehnúť v druhej polovici tohto roka. Priestor pred vodičom je prekvapivo slušne vybavený, tešiť sa môžete na vyspelo pôsobiaci prístrojový štít, multifunkčný volant, samočinnú klimatizáciu alebo na multimediálnu sústavu Harman vybavenú päťpalcovým dotykovým monitorom združujúcu okrem ovládania audiosystému tiež Bluetooth a ďalšie druhy prepojenie s externými zariadeniami.

Rad Zest/Bolt je úplne nový, o čom svedčí aj zástavba novo vyvinutých, výhradne preplňovaných pohonných jednotiek, jednej zážihovej a jednej vznetovej. Benzínový štvorvalec Revotron dosahuje pri objeme 1,2 l výkonu 85 koní (62 kW) pri 5 000 ot./min. a krútiacom momente 140 Nm od 1 750 do 3 000 ot./min. Vznetový agregát Quadrajet zrejme pochádza od Fiatu a z objemom 1,3 l dosahuje výkon 90 koní (66 kW) pri 4 000 ot./min. a krútiacom momente 200 Nm.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY