vytisknout velikost písma Tata mieri vyššie, predstavuje modely Zest a Bolt s novými motormi

Indická automobilka Tata prichádza s dvojicou nových, technicky spriaznených modelov Zest a Bolt.
Tata mieri vyššie, predstavuje modely Zest a Bolt s novými motormi

Autosalón v indickom Novom Dillí sa stal miestom mnohých dôležitých regionálnych premiér a okrem štúdie Ford Figo, ktoré ako štvordverový sedan vychádza z hatchbacku Ford Ka Concept predstaveného pred niekoľkými týždňami v Brazílii, sa tu objavila aj nová rada indických vozov Tata Zest a Bolt. Automobilka Tata teraz utrpela stratu tragickou smrťou svojho majiteľa a duchovného vodcu, ale zatiaľ stále hľadí vpred a drží sa plánov. Obidve nové vozidlá sú vyvedené v novom značkovom štýle "DesignNext". 

Tata Zest Bolt 3.jpgTata Zest Bolt 6.jpgTata Zest Bolt 7.jpgTata Zest Bolt 2.jpg
Nové modely Tata, sedan Zest a hatchback Bolt

Modely Tata Zest aj Bolt pôsobia možno až príliš zaobleným a jednoduchým dojmom, avšak práve tento prístup by mohol značke Tata Motors pomôcť preraziť aj na ďalších exportných trhoch. Základnou verziou má byť Tata Zest, kompaktný sedan s trojpriestorovou, štvordverovou karosériou, ktorý sa v dĺžke vojde do štvormetrovej kategórie (3 995 mm) a je 1 695 mm široký a 1 570 mm vysoký, pričom päťdverový hatchback Bolt je z neho odvodený.

Tata Zest Bolt 4.jpgTata Zest Bolt 1.jpgTata Zest Bolt 5.jpg
Interiér oboch vozidiel pôsobí prekvapivo vybaveným dojmom

Obidve vozidlá stoja na novej podlahovej plošine Tata X1, pohotovostná hmotnosť sa má v oboch prípadoch pohybovať okolo 1 100 kg a do sériovej výroby majú nabehnúť v druhej polovici tohto roka. Priestor pred vodičom je prekvapivo slušne vybavený, tešiť sa môžete na vyspelo pôsobiaci prístrojový štít, multifunkčný volant, samočinnú klimatizáciu alebo na multimediálnu sústavu Harman vybavenú päťpalcovým dotykovým monitorom združujúcu okrem ovládania audiosystému tiež Bluetooth a ďalšie druhy prepojenie s externými zariadeniami.

Rad Zest/Bolt je úplne nový, o čom svedčí aj zástavba novo vyvinutých, výhradne preplňovaných pohonných jednotiek, jednej zážihovej a jednej vznetovej. Benzínový štvorvalec Revotron dosahuje pri objeme 1,2 l výkonu 85 koní (62 kW) pri 5 000 ot./min. a krútiacom momente 140 Nm od 1 750 do 3 000 ot./min. Vznetový agregát Quadrajet zrejme pochádza od Fiatu a z objemom 1,3 l dosahuje výkon 90 koní (66 kW) pri 4 000 ot./min. a krútiacom momente 200 Nm.

BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Octavia II je úplne iná liga

Jazdenka Škoda Octavia II

Škoda Octavia je kvalitná a pevná. Ako sme ale napísali v úvode, jej najväčším problémom býva nejasný pôvod mnohých ojazdených áut, obľúbenosť medzi zlodejmi a podvodníkmi a predovšetkým nerealistické očakávania od potenciálnych kupcov.

23. 12. 2016 | Dalibor Žák
Test Jaguar F-Pace S: Anglický rýchlik

Test Jaguar F-Pace S

Jaguar F-Pace S je zaujímavý predovšetkým spôsobom, akým dokáže kombinovať komfort a nadpriemerné jazdné zručnosti.

22. 12. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY