vytisknout velikost písma Tata európskemu publiku predstavila Zest a Bolt, ale aj štúdiu Nexon

Automobilka Tata Motors vystavuje v Ženeve dve horúce novinky. Ani na živo nepôsobí vôbec zle...
Tata európskemu publiku predstavila Zest a Bolt, ale aj štúdiu Nexon

Majiteľ spoločnosti Jaguar Land Rover pripravuje inváziu na svetové trhy a predstavuje zbrane. Stane sa nimi najmä nová generácia malých vozidiel Tata Zest a Bolt, ktorá ponúkne novo koncipovanú karosériu s kvalitnejšie vykonaným interiérom aj novými motormi. Oslávila svoju premiéru ešte len pred niekoľkými týždňami na indickom autosalóne v Dillí a prvými trhmi, na ktorých si rad Zest/Bolt Európania zaobstarajú, budú tie španielske a talianske.

_DSC0046.JPG_DSC0045.JPG_DSC0041.JPG
Základom novej rady kompaktov Tata je štvordverový sedan Tata Zest

Vozidlá Tata Zest aj Bolt stoja na modifikovanej podlahovej plošine Tata X1 (Tata Vista), pohotovostná hmotnosť sa má v oboch prípadoch pohybovať okolo 1 100 kg a do sériovej výroby majú nabehnúť v druhej polovici tohto roka. Základnou verziou je Tata Zest, kompaktný sedan s trojpriestorovou, štvordverovou karosériou, ktorý sa v dĺžke vojde do štvormetrovej kategórie (3 995 mm) a je 1 695 mm široký a 1 570 mm vysoký, pričom päťdverový hatchback Bolt je z neho odvodený.

_DSC0040.JPG_DSC0047.JPG_DSC0042.JPG
Päťdverový hatchback Bolt je odvodený zo sedanu Zest

V interiéri sa môžu zákazníci tešiť na celkom vyspelo pôsobiaci prístrojový štít, multifunkčný volant, samočinnú klimatizáciu alebo na multimediálnu sústavu Harman vybavenú päťpalcovým dotykovým monitorom združujúcim okrem ovládania audiosystému aj Bluetooth a ďalšie druhy prepojenia s externými zariadeniami. Motory sú pripravené dva.

Úplne nový zážihový trojvalec generácie Revotron dosahuje pri objeme 1,2 l výkonu 85 koní (62 kW) pri 5 000 ot./min. a krútiaceho momentu 140 Nm od 1 750 do 3 000 ot./min., pričom 80% tejto hodnoty má byť vďaka nízkotlakému preplňovaniu k dispozícii už od 1 000 ot./min. Doplnený bude tlačidlom Sport na palubnej doske, ktorý má zostriť reakcie motora na pokyny plynového pedálu. Druhým agregátom je známy vznetový štvorvalec 1,3 l od Fiatu.

_DSC0051.JPG_DSC0048.JPG_DSC0052.JPG
Koncepčná studia Tata Nexon

Aj koncepčná štúdia Tata Nexon oslávila svoju svetovú premiéru už v Novom Dillí a v nových súvislostiach je potrebné dodať, že za novými ženevskými štúdiami renomovaných automobiliek nijako nezaostáva v originalite ani dotaženosti detailov. Tata Nexon stojí na rovnakej platforme X1 ako Zest a Bolt a poháňaná je jednotkou Revotron 1,2 l s výkonom zvýšeným na 110 koní (81 kW) doplnenou o päťstupňovú prevodovku a pohon predných kolies.

_DSC0053.JPG_DSC0054.JPG_DSC0055.JPG
Interiér Nexonu je zaujímavý a primerane futuristický

Pohonnú sústavu možno údajne vybaviť "elektromotorom na zadnej náprave pre dosiahnutie vlastností AWD". Detaily k tomuto systému v Tata Motors nezverejnili, avšak bolo oznámené, že Nexon dosahuje rýchlosť 180 km/h a priemernú spotrebu 5,7 l/100 km.

Nezabudnite si prejsť našu fotogalériu živých aj štúdiových fotografií.


 

Predošlá KAPITOLY Ďalšia
Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY