vytisknout velikost písma Tata európskemu publiku predstavila Zest a Bolt, ale aj štúdiu Nexon

Automobilka Tata Motors vystavuje v Ženeve dve horúce novinky. Ani na živo nepôsobí vôbec zle...
Tata európskemu publiku predstavila Zest a Bolt, ale aj štúdiu Nexon

Majiteľ spoločnosti Jaguar Land Rover pripravuje inváziu na svetové trhy a predstavuje zbrane. Stane sa nimi najmä nová generácia malých vozidiel Tata Zest a Bolt, ktorá ponúkne novo koncipovanú karosériu s kvalitnejšie vykonaným interiérom aj novými motormi. Oslávila svoju premiéru ešte len pred niekoľkými týždňami na indickom autosalóne v Dillí a prvými trhmi, na ktorých si rad Zest/Bolt Európania zaobstarajú, budú tie španielske a talianske.

_DSC0046.JPG_DSC0045.JPG_DSC0041.JPG
Základom novej rady kompaktov Tata je štvordverový sedan Tata Zest

Vozidlá Tata Zest aj Bolt stoja na modifikovanej podlahovej plošine Tata X1 (Tata Vista), pohotovostná hmotnosť sa má v oboch prípadoch pohybovať okolo 1 100 kg a do sériovej výroby majú nabehnúť v druhej polovici tohto roka. Základnou verziou je Tata Zest, kompaktný sedan s trojpriestorovou, štvordverovou karosériou, ktorý sa v dĺžke vojde do štvormetrovej kategórie (3 995 mm) a je 1 695 mm široký a 1 570 mm vysoký, pričom päťdverový hatchback Bolt je z neho odvodený.

_DSC0040.JPG_DSC0047.JPG_DSC0042.JPG
Päťdverový hatchback Bolt je odvodený zo sedanu Zest

V interiéri sa môžu zákazníci tešiť na celkom vyspelo pôsobiaci prístrojový štít, multifunkčný volant, samočinnú klimatizáciu alebo na multimediálnu sústavu Harman vybavenú päťpalcovým dotykovým monitorom združujúcim okrem ovládania audiosystému aj Bluetooth a ďalšie druhy prepojenia s externými zariadeniami. Motory sú pripravené dva.

Úplne nový zážihový trojvalec generácie Revotron dosahuje pri objeme 1,2 l výkonu 85 koní (62 kW) pri 5 000 ot./min. a krútiaceho momentu 140 Nm od 1 750 do 3 000 ot./min., pričom 80% tejto hodnoty má byť vďaka nízkotlakému preplňovaniu k dispozícii už od 1 000 ot./min. Doplnený bude tlačidlom Sport na palubnej doske, ktorý má zostriť reakcie motora na pokyny plynového pedálu. Druhým agregátom je známy vznetový štvorvalec 1,3 l od Fiatu.

_DSC0051.JPG_DSC0048.JPG_DSC0052.JPG
Koncepčná studia Tata Nexon

Aj koncepčná štúdia Tata Nexon oslávila svoju svetovú premiéru už v Novom Dillí a v nových súvislostiach je potrebné dodať, že za novými ženevskými štúdiami renomovaných automobiliek nijako nezaostáva v originalite ani dotaženosti detailov. Tata Nexon stojí na rovnakej platforme X1 ako Zest a Bolt a poháňaná je jednotkou Revotron 1,2 l s výkonom zvýšeným na 110 koní (81 kW) doplnenou o päťstupňovú prevodovku a pohon predných kolies.

_DSC0053.JPG_DSC0054.JPG_DSC0055.JPG
Interiér Nexonu je zaujímavý a primerane futuristický

Pohonnú sústavu možno údajne vybaviť "elektromotorom na zadnej náprave pre dosiahnutie vlastností AWD". Detaily k tomuto systému v Tata Motors nezverejnili, avšak bolo oznámené, že Nexon dosahuje rýchlosť 180 km/h a priemernú spotrebu 5,7 l/100 km.

Nezabudnite si prejsť našu fotogalériu živých aj štúdiových fotografií.


 

Predošlá KAPITOLY Ďalšia
Test BMW M550i xDrive M Performance

Test BMW M550i xDrive M Performance

Máme radi, že BMW M550i xDrive funguje ako veľmi bežné auto, a nezvádza vodičov k neprístojnostiam. Je to skvelé pretekárske auto. Zabudnite na naftu a kúpte si ho!

včera | Dalibor Žák
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY