vytisknout velikost písma Tata európskemu publiku predstavila Zest a Bolt, ale aj štúdiu Nexon

Automobilka Tata Motors vystavuje v Ženeve dve horúce novinky. Ani na živo nepôsobí vôbec zle...
Tata európskemu publiku predstavila Zest a Bolt, ale aj štúdiu Nexon

Majiteľ spoločnosti Jaguar Land Rover pripravuje inváziu na svetové trhy a predstavuje zbrane. Stane sa nimi najmä nová generácia malých vozidiel Tata Zest a Bolt, ktorá ponúkne novo koncipovanú karosériu s kvalitnejšie vykonaným interiérom aj novými motormi. Oslávila svoju premiéru ešte len pred niekoľkými týždňami na indickom autosalóne v Dillí a prvými trhmi, na ktorých si rad Zest/Bolt Európania zaobstarajú, budú tie španielske a talianske.

_DSC0046.JPG_DSC0045.JPG_DSC0041.JPG
Základom novej rady kompaktov Tata je štvordverový sedan Tata Zest

Vozidlá Tata Zest aj Bolt stoja na modifikovanej podlahovej plošine Tata X1 (Tata Vista), pohotovostná hmotnosť sa má v oboch prípadoch pohybovať okolo 1 100 kg a do sériovej výroby majú nabehnúť v druhej polovici tohto roka. Základnou verziou je Tata Zest, kompaktný sedan s trojpriestorovou, štvordverovou karosériou, ktorý sa v dĺžke vojde do štvormetrovej kategórie (3 995 mm) a je 1 695 mm široký a 1 570 mm vysoký, pričom päťdverový hatchback Bolt je z neho odvodený.

_DSC0040.JPG_DSC0047.JPG_DSC0042.JPG
Päťdverový hatchback Bolt je odvodený zo sedanu Zest

V interiéri sa môžu zákazníci tešiť na celkom vyspelo pôsobiaci prístrojový štít, multifunkčný volant, samočinnú klimatizáciu alebo na multimediálnu sústavu Harman vybavenú päťpalcovým dotykovým monitorom združujúcim okrem ovládania audiosystému aj Bluetooth a ďalšie druhy prepojenia s externými zariadeniami. Motory sú pripravené dva.

Úplne nový zážihový trojvalec generácie Revotron dosahuje pri objeme 1,2 l výkonu 85 koní (62 kW) pri 5 000 ot./min. a krútiaceho momentu 140 Nm od 1 750 do 3 000 ot./min., pričom 80% tejto hodnoty má byť vďaka nízkotlakému preplňovaniu k dispozícii už od 1 000 ot./min. Doplnený bude tlačidlom Sport na palubnej doske, ktorý má zostriť reakcie motora na pokyny plynového pedálu. Druhým agregátom je známy vznetový štvorvalec 1,3 l od Fiatu.

_DSC0051.JPG_DSC0048.JPG_DSC0052.JPG
Koncepčná studia Tata Nexon

Aj koncepčná štúdia Tata Nexon oslávila svoju svetovú premiéru už v Novom Dillí a v nových súvislostiach je potrebné dodať, že za novými ženevskými štúdiami renomovaných automobiliek nijako nezaostáva v originalite ani dotaženosti detailov. Tata Nexon stojí na rovnakej platforme X1 ako Zest a Bolt a poháňaná je jednotkou Revotron 1,2 l s výkonom zvýšeným na 110 koní (81 kW) doplnenou o päťstupňovú prevodovku a pohon predných kolies.

_DSC0053.JPG_DSC0054.JPG_DSC0055.JPG
Interiér Nexonu je zaujímavý a primerane futuristický

Pohonnú sústavu možno údajne vybaviť "elektromotorom na zadnej náprave pre dosiahnutie vlastností AWD". Detaily k tomuto systému v Tata Motors nezverejnili, avšak bolo oznámené, že Nexon dosahuje rýchlosť 180 km/h a priemernú spotrebu 5,7 l/100 km.

Nezabudnite si prejsť našu fotogalériu živých aj štúdiových fotografií.


 

Predošlá KAPITOLY Ďalšia
Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY