vytisknout velikost písma Takto vyzerá zrenovované Porsche 962 za milión eur

Porsche 962 je slávna závodná ikona. Jazdili s ním takí velikáni ako Derek Bell a Jacky Ickx. Predávaný kus za sebou ale príliš slávnu históriu nemá. Vďaka tomu sa ponúka za mimoriadne priaznivú cenu.
Takto vyzerá zrenovované Porsche 962 za milión eur

Keď sa na trhu ojazdených áut objaví auto, ktoré má za sebou slávnu históriu (napríklad s ním jazdila nejaká celebrita alebo vyhralo Le Mans, prípadne kombinácia oboch), cena vždycky vyletí do neskutočných výšin. Toto pretekárske Porsche 962 z roku 1986 ale príliš slávnu históriu nemá. Aj preto je cenovka veľmi výhodná. Aukčný dom JamesEdition ju stanovil na 1 250 000 dolárov. Keď sa na predaj objavia nejaké slávnejšie Porsche 962, pohybuje sa cena skôr okolo dvoch miliónov dolárov.

Auto vzniklo v roku 1986 a vychádza z návrhu monokoku FABCAR, ktorý bol pevnejší ako pôvodný rúrkový rám od Porsche. Automobilka potom výrobu amerických špeciálov IMSA preniesla práve na spoločnosť FABCAR, ktorá mala na starosti výrobu i tohto predávaného kusu.

Vozidlo má výrobný kód HR3 a tímu Hotchkis Racing bol dodaný v júni 1986 pred pretekmi na 500 míľ vo Watkins Glen vo farbách sponzora Wynn 's Engine Oil. Lenže už v roku 1987 mal nešťastnú nehodu. Na závodnú dráhu sa vrátil až v roku 1989. Do pretekov sa auto vrátilo naplno v roku 1990 s reštriktorom sania na motore kvôli pravidlám. O rok neskôr, došlo celkovo tretie pri dvadsaťštyri hodinovke v Daytone.

Potom išlo na odpočinok, ale v roku 1997 sa opäť objavilo na dráhe pri závodoch historikov, v roku 2009 si potom došiel pre víťazstvo v kategórii GTP v Monterey, to zopakovalo aj v roku 2016. Auto je stále plne schopné pretekať a stále patrí pôvodnému prvému majiteľovi. Už niekoľkokrát prešlo kompletnou generálkou motora a naposledy celkovou renováciou.

Hoci pôvodne mal závodný špeciál Porsche 962 IMSA plochý šesťvalec 2,8 l s turbom KKK, dnes má predávané auto motor prestavaný podľa špecifikácie Porsche GT1. Objem je 3,2 l, nové je elektronické vstrekovanie Bosch, hlava motora i jeho vnútornosti. Motor dosahuje výkon približne 750 koní a majiteľ tvrdí, že je to najrýchlejšie auto vo svojej triede. Tak čo? Páčila by sa vám takáto okruhová hračka na víkendy?

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Ďalší dlhodobý test bude patriť Škode Fabia Combi. Čaká nás pol roka s novým litrovým trojvalcom 1.0 TSI. Konkrétne ide o verziu s výkonom 81 kW, teda o vrcholnú motorizáciu. Fabia prišla do testu vo výbave Style a s niekoľkými príplatkovými prvkami.

4. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY