vytisknout velikost písma Takto sa z búraných áut robia „super jazdenky“

V normálnom svete končí moderné auto po vážnej nehode v šrote. Poisťovňa ho odpíše ako totálnu škodu. Oprava s využitím oficiálnych metód by totiž bola nerentabilná a prekročila by zostatkovú hodnotu celého auta. Stále však existujú garážoví kutili, ktorým stojí za to opravovať aj ťažko nabúrané autá.
Takto sa z búraných áut robia „super jazdenky“

Na nasledujúcich príkladoch (veľa ďalších si môžete prezrieť na stránkach autobotanik.ru) sa môžete pozrieť, ako to robia v Rusku. Zdá sa skoro až neuveriteľné, čo dokážu šikovné ruky. Avšak fakt, že auto vyzerá zase ako nové, ešte neznamená, že ako nové aj funguje. Radšej si nechceme predstavovať, ako by auto po takejto neoficiálnej oprave ochránilo posádku pri ďalšej ťažkej nehode.

BMW M5 za záchranu stojí

Príbeh tohto BMW M5 začal pri kolízii s Volvom XC90. Majiteľ chcel pôvodne auto odpísať, ale ukázalo sa, že motor a prevodovka sú stále funkčné. Práce na BMW M5 určite uľahčovala aj skutočnosť, že mechanici si mohli veľa nosných častí karosérie vypožičať v bežne dostupnej rade 5. Potom už prišla k slovu brúska, rovnacie stolice a zváračka.

BMW-M5-1.jpgBMW-M5-2.jpgBMW-M5-3.jpg

BMW-M5-4.jpgBMW-M5-5.jpgBMW-M5-6.jpg

Škoda Octavia zložená z troch

Táto Škoda Octavia poznamenaná zrážkou s nákladným autom svojho času obletela internet. Aj takto zdanlivo beznádejný prípad sa nakoniec podarilo uviesť do stavu, ktorý na fotkách vyzerá ako vyleštená udržiavaná jazdenka. Nuž, ak je dopyt, je aj ponuka a niekomu sa táto náročná práca asi vyplatila.

Skoda-Octavia-II-1.jpgSkoda-Octavia-II-2.jpgSkoda-Octavia-II-3.jpg

Skoda-Octavia-II-4.jpgSkoda-Octavia-II-5.jpgSkoda-Octavia-II-6.jpg

Ako vyhrať s Octaviou RS nad poisťovňou

Táto Octavia RS prvej generácie je skôr ukážkou toho, ako možno slušne povedané "obísť" poisťovňu. Kým oficiálny opravárenský proces vyžaduje výmenu celého zadného blatníka, mechanici použili rovnaciu stolicu, kladivo a brúsku. Octavia nakoniec dostala aj celý nový lak a stále sa proti oficiálnemu servisnému procesu ušetrilo.

Skoda-Octavia-RS-1.jpgSkoda-Octavia-RS-2.jpgSkoda-Octavia-RS-3.jpg

Skoda-Octavia-RS-4.jpgSkoda-Octavia-RS-5.jpgSkoda-Octavia-RS-6.jpg

Škoda Yeti, ktorej sa nikto nechcel vzdať

Táto Škoda Yeti vyzerala po nehode úplne hrozivo. Posádka sa ale stihla skrčiť, takže náves kamiónu, ktorý sa do auta doslova zarezal ako horúci nôž do masla, nikoho vážnejšie nezranil. Majiteľ bol Yetimu tak vďačný za záchranu života, že sa rozhodol ho za každú cenu opraviť.

Skoda-Yeti-1.jpgSkoda-Yeti-2.jpgSkoda-Yeti-3.jpg

Skoda-Yeti-4.jpgSkoda-Yeti-5.jpgSkoda-Yeti-6.jpg

Volkswagen Amarok po náraze do stromu

Tento Volkswagen Amarok mal smolu, že sa rozhodol prevrátiť na bok v zlý čas na zlom mieste. Strechou sa totiž zastavil o strom. Cestujúci vpredu môžu hovoriť o zázraku, že si kmeň vybral zadné sedačky (kde nikto nesedel) a nie predné. Aj tu prišla k slovu rovnacia stolica, rozbrusovačka a zváračka. Nakoniec môže VW Amarok opäť zamieriť na cesty.

Volkswagen-Amarok-1.jpgVolkswagen-Amarok-2.jpgVolkswagen-Amarok-3.jpg

Volkswagen-Amarok-4.jpgVolkswagen-Amarok-5.jpgVolkswagen-Amarok-6.jpg

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY