vytisknout velikost písma Tak trochu iný test: Úplne posledný týždeň s Land Roverom Defender

Trh s automobilmi sa neustále mení, ale odjakživa som bol zvyknutý na to, že keď sa pozriem do cenníkov Land Roveru, vždy tam nájdem Defender. Táto istota je minulosťou. Po šesťdesiatich ôsmich rokoch...
Tak trochu iný test: Úplne posledný týždeň s Land Roverom Defender
Zoznam kapitol
  1. Úvod, Začína to v showroome
  2. Po meste za trest. Alebo nie?, Nový najpomalší
  3. Do terénu, alebo výhoda spiatočky, A znovu začalo snežiť..
  4. Ten týždeň tak rýchlo utiekol...
  5. Land Rover Heritage: Kompletná fotogaléria

Keď som bol ešte mladý junák, takmer vždy som mal na otázku, čo si praješ k narodeninám, sviatku alebo Vianociam, automatickú odpoveď. Autíčko. Jeden čas, a to už je naozaj veľmi dávno, ma neuveriteľne bavili plastové stavebnice Monti System. Táto vec vznikla v roku 1984, kedy český Kovozávod Semily ponúkol prvý model. Môžete hádať raz, o ktoré auto šlo. Iste, bol to Defender.

Aj mne sa tak samozrejme stalo, že som raz rozbalil krabičku s rozloženým autom v Merike 1:35 a tam bol Defender pick-up. Mimochodom na jednej novinárskej prezentácii som zažil menšie déjá vu, kedy v rámci všeobecného veselia po oficiálnej časti prišla na rad zábava a museli sme tie isté stavebnice skladať na čas. Aby som sa príliš nerozepisoval, presne toto je moja prvá spomienka na Defender. Bol to malý plastový pick-up a ja som mal do vodičáku ešte mnoho rokov. Prečo to píšem?

Nedávno som si išiel vyzdvihnúť testovací Land Rover Defender. Koľkýkrát za moju novinársku kariéru, to už si snáď ani nepamätám. Na test sme tentoraz dostali prevedenie Heritage, ktoré vzniklo z prostého a svojím spôsobom nepríjemného dôvodu. Je to záverečná limitovaná edícia. Výroba Defenderu minulý týždeň skončila a ja som bezpečne vedel, že až si tento testovací exemplár vyzdvihnem, budem mať k dispozícii definitívne posledných sedem dní na test Defenderu ako nového auta.

_DSC1570.jpg_DSC1558.jpg_DSC1552.jpgZoznámte sa, toto je historicky úplne posledný klasický Defender, ktorý testujeme ako nové auto. Ide o limitovanú edíciu Heritage

Zvyčajne, keď idete pre auto, vo vás prevládajú pocity očakávania (keď teda práve nejdete pre Octaviu, ktorú už ste testovali v dvadsiatich iných variantoch...). Aké asi bude? Tentokrát ale išlo skoro až o začínajúcu nostalgiu. Sakra, čo si pamätám za celý svoj život, Defender tu vždy bol. A teraz, z ničoho nič, zrazu zmizne...

Začína to v showroome

Záverečnú trojicu limitovaných Land Rover Defender predstavila automobilka začiatkom minulého roka. Už vtedy mi bolo jasné, čo je z tejto trojice najkrajšie. Land Rover pripravil drsnú verziu Adventure, luxusné Autobiography a retro prevedenie Heritage. Tunajší záujemcovia si mohli zaobstarať iba Heritage a Adventure, Land Rover objednal ako testovací auto práve Heritage. Ako tam takto jeden januárový utorok testovacie Defík, pri takomto aute až nepatrične naleštený, stál, hovoril som si, že fotky neklamali. Vyzerá jednoducho skvele.

Heritage spoznáte úplne jednoducho. Má svetlo zelenú farbu karosérie, bielu strechu, zelená kolesá a veľa krásnych detailov odkazujúcich na Series I. Land Rover napríklad nasadil masku chladiča veľmi podobnú tomu, čo nosievali dávni predchodcovia dnešnej verzie, predovšetkým ale na aute nájdete pôvodné logá Land Roveru, a to úplne všade. Vpredu, vzadu, v interiéri...

_DSC1622.jpg_DSC1632.jpg_DSC1560.jpg_DSC1584.jpg_DSC1563.jpg_DSC1583.jpg_DSC1611.jpgEdíciu Heritage spoznáte podľa pôvodnej masky a hlavne podľa starého loga Land Rover. Automobil má svetlozelenú farbu (tiež ide o odkaz do minulosti) a bielu strechu. Veľmi mu to pristane

Obvyklý proces odovzdania vybavujeme veľmi rýchlo. Na Deffender nie je príliš čo poškodiť, takže je klasická prehliadka stavu auta dosť stručná. Riziková je snáď len strecha a tá už od predchádzajúcich redakcií nejaké tie šrámy má. Zrejme sa bude musieť meniť, a tak nemáme čo stratiť. Beriem od slečny kľúče, lúčime sa a vyrážame.

Aj keď mám Defender snáď po pätnásty raz, znova ma prekvapuje, ako sa do auta nastupuje. Veľká svetlá výška, karoséria postavená na ráme, maličké dvere. Musíte sa vyhupnúť do sedla cez relatívne malý otvor a na relatívne malé miesto. To už k tomu skrátka patrí. Len sa nemôžem zbaviť dojmu, že je táto verzia nejaká vyššia.

_DSC1588.jpg_DSC1590.jpg_DSC1602.jpg_DSC1587.jpg_DSC1593.jpg_DSC1594.jpg_DSC1595.jpg_DSC1596.jpg_DSC1598.jpg_DSC1604.jpgAj interiér je plný rôznych detailov. Sedadlá majú príjemné a dobre vyzerajúce čalúnenia, volant aj radiaca páky sú potiahnuté kožou. Akonáhle otvoríte dvere, dýchne na vás kus automobilovej histórie

Hneď na prvýkrát možno tiež len ťažko prehliadnuť interiér. Sedadlá vyzerajú skvele a kabína ponúka niektoré vyložene luxusné detaily. Akonáhle vezmete do ruky tú obrovskú radiacu páku, zistíte, že je očalúnenie kožou a to isté platí o páke pre radenie redukcie a uzatváranie diferenciálu. Kožu dostal aj volant, stredový panel pre zmenu nesie zelenú farbu karosérie a opäť tu nechýba staré logo Land Roveru. Popravde, aj keby tu neboli tieto retro prvky, vždy na vás v Defenderi dýchne minulosť. Tu je ten závan ešte silnejší.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY