vytisknout velikost písma "Tak sa ukáž, Chiron!" Koenigsegg Ager RS stanovil rýchlostný rekord

Novým najrýchlejším autom planéty je Koenigsegg Ager RS. Na ceste v Nevade pri Las Vegas dosiahol voz rýchlosti 447,6 km/h. Pri jednom pokuse bola s prehľadom prekročená rýchlosť 450 km/h. Stále čakáme na to, koľko zvládne Bugatti Chiron.
"Tak sa ukáž, Chiron!" Koenigsegg Ager RS stanovil rýchlostný rekord

Bugatti sa zdržiava velkohubých vyhlásení a na svoj pokus o rýchlostný rekord si počká, až bude mať k dispozícii zodpovedajúce pneumatiky. Napriek tomu by francúzska automobilka nemala príliš otáľať. Koenigsegg totiž najprv doslova zadupal do zeme Bugatti v disciplíne 0-400-0 a teraz prišiel s ďalšou veľkou výzvou. Na ceste 160 v Nevade kúsok od Las Vegas sa totiž diali veci.

Koenigsegg Ager RS ​​nie je so svojím preplňovaným osemvalcom s výkonom 1360 koní pomalé auto, ale koľko vlastne zvládne? Prvá meraná jazda na dočasne uzavretej verejnej ceste (!) skončila na hodnote 437,8 km/h, ale druhá jazda opačným smerom bola oveľa lepšia. Prvýkrát v histórii oficiálneho merania rýchlosti cestných homologizovaných áut ukázal tachometer cez 450 km/h. Konkrétne 457,5 km/h.

Priemer z oboch jázd bol korigovaný na 447,6 km/h a Koenigsegg Ager RS ​​sa teda oficiálne stal najrýchlejším produkčným homologovaným autom planéty. Aspoň do tej doby, než sa o svoj rekord pokúsi Bugatti Chiron. Každopádne bájna meta 300 míľ za hodinu (483 km/h) už nie je príliš ďaleko. Že by Bugatti mierilo rovno sem?

Oficiálne meraný a potvrdený pokus Koenigsegg si môžete pustiť na priloženom videu. Na verejnej ceste ten stroj pri štyroch stovkách pôsobí naozaj desivo. Veď pri najvyššej rýchlosti auto urazí kilometer za 8 sekúnd. Všimnite si tiež toho, ako testovací pilot auto najprv "šetrí" a naplno akceleruje až zhruba od 300 km/h. V tom momente začne Koenigsegg zrýchľovať, ako by mu niekto zapol raketový motor.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY