vytisknout velikost písma Systém eCall definitívne schválený. Povinný bude od roku 2018

Ročne sa má vďaka tejto novinke zachrániť cez 2500 životov. Systém eCall prepája palubnú jednotku vozidla, mobilné telekomunikačné siete a centrá tiesňového volania.
Systém eCall definitívne schválený. Povinný bude od roku 2018

Ďalšie zariadenie, ktoré budú musieť mať z rozhodnutia EÚ povinne všetky autá, je tu. Systém eCall bol definitívne schválený európskym parlamentom. Od prvého apríla 2018 tak bude musieť mať toto zariadenie každý nový osobný aj ľahký úžitkový automobil.

Dôvodom na zavedenie tejto povinnosti je samozrejme snaha o zvýšenie bezpečnosti. Ročne sa má vďaka tejto novinke zachrániť cez 2500 životov. 

Systém eCall prepája palubnú jednotku vozidla, mobilné telekomunikačné siete a centrá tiesňového volania. Ak dôjde k nehode, automobil sám vytočí linku 112 a oznámi svoju polohu. Systém má byť pasívny, respektíve sa má aktivovať len vtedy, ak dôjde k núdzovej situácii. Pracovať ale bude úplne nezávisle a kontrola jeho funkcie sa stane súčasťou STK.

Záchranným zložkám budú odoslané informácie o type auta, palive, mieste a čase nehody a počte cestujúcich.

Bezpečnostná novinka má ale svojich odporcov, podľa ktorých bude veľmi jednoduché pomocou tohto zariadenia konkrétne automobily sledovať. Ideálne by preto bolo nechať vodičovi možnosť eCall prípadne vypnúť. Takúto možnosť ale poslanci Európskeho parlamentu veľkou väčšinou odmietli.

Európsky parlament uvádza, že údaje eCall nebude možné odovzdávať tretím stranám bez predchádzajúceho výslovného súhlasu dotknutej osoby.

VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY