vytisknout velikost písma Systém eCall definitívne schválený. Povinný bude od roku 2018

Ročne sa má vďaka tejto novinke zachrániť cez 2500 životov. Systém eCall prepája palubnú jednotku vozidla, mobilné telekomunikačné siete a centrá tiesňového volania.
Systém eCall definitívne schválený. Povinný bude od roku 2018

Ďalšie zariadenie, ktoré budú musieť mať z rozhodnutia EÚ povinne všetky autá, je tu. Systém eCall bol definitívne schválený európskym parlamentom. Od prvého apríla 2018 tak bude musieť mať toto zariadenie každý nový osobný aj ľahký úžitkový automobil.

Dôvodom na zavedenie tejto povinnosti je samozrejme snaha o zvýšenie bezpečnosti. Ročne sa má vďaka tejto novinke zachrániť cez 2500 životov. 

Systém eCall prepája palubnú jednotku vozidla, mobilné telekomunikačné siete a centrá tiesňového volania. Ak dôjde k nehode, automobil sám vytočí linku 112 a oznámi svoju polohu. Systém má byť pasívny, respektíve sa má aktivovať len vtedy, ak dôjde k núdzovej situácii. Pracovať ale bude úplne nezávisle a kontrola jeho funkcie sa stane súčasťou STK.

Záchranným zložkám budú odoslané informácie o type auta, palive, mieste a čase nehody a počte cestujúcich.

Bezpečnostná novinka má ale svojich odporcov, podľa ktorých bude veľmi jednoduché pomocou tohto zariadenia konkrétne automobily sledovať. Ideálne by preto bolo nechať vodičovi možnosť eCall prípadne vypnúť. Takúto možnosť ale poslanci Európskeho parlamentu veľkou väčšinou odmietli.

Európsky parlament uvádza, že údaje eCall nebude možné odovzdávať tretím stranám bez predchádzajúceho výslovného súhlasu dotknutej osoby.

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Ďalší dlhodobý test bude patriť Škode Fabia Combi. Čaká nás pol roka s novým litrovým trojvalcom 1.0 TSI. Konkrétne ide o verziu s výkonom 81 kW, teda o vrcholnú motorizáciu. Fabia prišla do testu vo výbave Style a s niekoľkými príplatkovými prvkami.

4. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY