vytisknout velikost písma Systém eCall definitívne schválený. Povinný bude od roku 2018

Ročne sa má vďaka tejto novinke zachrániť cez 2500 životov. Systém eCall prepája palubnú jednotku vozidla, mobilné telekomunikačné siete a centrá tiesňového volania.
Systém eCall definitívne schválený. Povinný bude od roku 2018

Ďalšie zariadenie, ktoré budú musieť mať z rozhodnutia EÚ povinne všetky autá, je tu. Systém eCall bol definitívne schválený európskym parlamentom. Od prvého apríla 2018 tak bude musieť mať toto zariadenie každý nový osobný aj ľahký úžitkový automobil.

Dôvodom na zavedenie tejto povinnosti je samozrejme snaha o zvýšenie bezpečnosti. Ročne sa má vďaka tejto novinke zachrániť cez 2500 životov. 

Systém eCall prepája palubnú jednotku vozidla, mobilné telekomunikačné siete a centrá tiesňového volania. Ak dôjde k nehode, automobil sám vytočí linku 112 a oznámi svoju polohu. Systém má byť pasívny, respektíve sa má aktivovať len vtedy, ak dôjde k núdzovej situácii. Pracovať ale bude úplne nezávisle a kontrola jeho funkcie sa stane súčasťou STK.

Záchranným zložkám budú odoslané informácie o type auta, palive, mieste a čase nehody a počte cestujúcich.

Bezpečnostná novinka má ale svojich odporcov, podľa ktorých bude veľmi jednoduché pomocou tohto zariadenia konkrétne automobily sledovať. Ideálne by preto bolo nechať vodičovi možnosť eCall prípadne vypnúť. Takúto možnosť ale poslanci Európskeho parlamentu veľkou väčšinou odmietli.

Európsky parlament uvádza, že údaje eCall nebude možné odovzdávať tretím stranám bez predchádzajúceho výslovného súhlasu dotknutej osoby.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY