vytisknout velikost písma Systém eCall definitívne schválený. Povinný bude od roku 2018

Ročne sa má vďaka tejto novinke zachrániť cez 2500 životov. Systém eCall prepája palubnú jednotku vozidla, mobilné telekomunikačné siete a centrá tiesňového volania.
Systém eCall definitívne schválený. Povinný bude od roku 2018

Ďalšie zariadenie, ktoré budú musieť mať z rozhodnutia EÚ povinne všetky autá, je tu. Systém eCall bol definitívne schválený európskym parlamentom. Od prvého apríla 2018 tak bude musieť mať toto zariadenie každý nový osobný aj ľahký úžitkový automobil.

Dôvodom na zavedenie tejto povinnosti je samozrejme snaha o zvýšenie bezpečnosti. Ročne sa má vďaka tejto novinke zachrániť cez 2500 životov. 

Systém eCall prepája palubnú jednotku vozidla, mobilné telekomunikačné siete a centrá tiesňového volania. Ak dôjde k nehode, automobil sám vytočí linku 112 a oznámi svoju polohu. Systém má byť pasívny, respektíve sa má aktivovať len vtedy, ak dôjde k núdzovej situácii. Pracovať ale bude úplne nezávisle a kontrola jeho funkcie sa stane súčasťou STK.

Záchranným zložkám budú odoslané informácie o type auta, palive, mieste a čase nehody a počte cestujúcich.

Bezpečnostná novinka má ale svojich odporcov, podľa ktorých bude veľmi jednoduché pomocou tohto zariadenia konkrétne automobily sledovať. Ideálne by preto bolo nechať vodičovi možnosť eCall prípadne vypnúť. Takúto možnosť ale poslanci Európskeho parlamentu veľkou väčšinou odmietli.

Európsky parlament uvádza, že údaje eCall nebude možné odovzdávať tretím stranám bez predchádzajúceho výslovného súhlasu dotknutej osoby.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY