vytisknout velikost písma Systém eCall definitívne schválený. Povinný bude od roku 2018

Ročne sa má vďaka tejto novinke zachrániť cez 2500 životov. Systém eCall prepája palubnú jednotku vozidla, mobilné telekomunikačné siete a centrá tiesňového volania.
Systém eCall definitívne schválený. Povinný bude od roku 2018

Ďalšie zariadenie, ktoré budú musieť mať z rozhodnutia EÚ povinne všetky autá, je tu. Systém eCall bol definitívne schválený európskym parlamentom. Od prvého apríla 2018 tak bude musieť mať toto zariadenie každý nový osobný aj ľahký úžitkový automobil.

Dôvodom na zavedenie tejto povinnosti je samozrejme snaha o zvýšenie bezpečnosti. Ročne sa má vďaka tejto novinke zachrániť cez 2500 životov. 

Systém eCall prepája palubnú jednotku vozidla, mobilné telekomunikačné siete a centrá tiesňového volania. Ak dôjde k nehode, automobil sám vytočí linku 112 a oznámi svoju polohu. Systém má byť pasívny, respektíve sa má aktivovať len vtedy, ak dôjde k núdzovej situácii. Pracovať ale bude úplne nezávisle a kontrola jeho funkcie sa stane súčasťou STK.

Záchranným zložkám budú odoslané informácie o type auta, palive, mieste a čase nehody a počte cestujúcich.

Bezpečnostná novinka má ale svojich odporcov, podľa ktorých bude veľmi jednoduché pomocou tohto zariadenia konkrétne automobily sledovať. Ideálne by preto bolo nechať vodičovi možnosť eCall prípadne vypnúť. Takúto možnosť ale poslanci Európskeho parlamentu veľkou väčšinou odmietli.

Európsky parlament uvádza, že údaje eCall nebude možné odovzdávať tretím stranám bez predchádzajúceho výslovného súhlasu dotknutej osoby.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY