vytisknout velikost písma Svet už nie je, čo býval. Je tu elektrický Harley-Davidson

Ikonická značka Harley-Davidson predstavuje koncept svojho vôbec prvého elektrického motocykla. Čo na to asi povedia ortodoxní fanúšikovia?
Svet už nie je, čo býval. Je tu elektrický Harley-Davidson

Harley-Davidson nie je značka, ktorá by hrnula na trh technologické novinky a predháňala sa s ostatnými v inováciách. Veď to bol práve Harley, ktorý o elektronickom vstrekovaní paliva alebo chladení vodou nechcel dlho ani počuť. Takže čo má znamenať elektrická motorka?

Dokonca ste ešte nedávno v ponuke značky našli aj také praveké mechanizmy ako prednú vidlicu typu springer. Štýl, dizajn a značiek Harley-Davidson bol proste vždy dôležitejší ako nejaké technické inovácie.

harley (2).jpgharley (13).jpgharley (11).jpg
Ortodoxní tradicionalisti sa musia chytať za hlavu, ale pokrok zastaviť nemožno.

Vôbec prvý Harley-Davidson s pohonom na elektrinu sa volá LiveWire a značka chce s týmto konceptom predovšetkým zisťovať názory potenciálnych zákazníkov. Harley si samozrejme uvedomuje, že to nemôže byť len hocijaká motorka na elektrinu.

Elektrický Harley ale určite nemá za cieľ upútať ortodoxných amerických harleyárov, ktorí sú schopní zbiť vodiča japonského motocykla a jeho motorku zavesiť za rám na najbližší strom.

Výrobca sľubuje veľmi charakteristický prejav a zvuk. Vraj si máme vybaviť stíhačku štartujúcu z lietadlovej lode. Pustite si priložené video a uvidíte (a tiež budete počuť). Harley-Davidson LiveWire sa vraj bude výrazne odlišovať od všetkých motocyklov na trhu, či už majú spaľovací alebo elektrický motor.

Harley-Davidson privezie koncept LiveWire do Európy v roku 2015, takže sa s ním budeme môcť stretnúť a dokonca ho aj vyskúšať. Určite to bude zaujímavá jazda, ale nemôžeme sa zbaviť pocitu, že k Harleyom jednoducho patrí pach potu a benzínových výparov...

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

dnes | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY