vytisknout velikost písma Svet už nie je, čo býval. Je tu elektrický Harley-Davidson

Ikonická značka Harley-Davidson predstavuje koncept svojho vôbec prvého elektrického motocykla. Čo na to asi povedia ortodoxní fanúšikovia?
Svet už nie je, čo býval. Je tu elektrický Harley-Davidson

Harley-Davidson nie je značka, ktorá by hrnula na trh technologické novinky a predháňala sa s ostatnými v inováciách. Veď to bol práve Harley, ktorý o elektronickom vstrekovaní paliva alebo chladení vodou nechcel dlho ani počuť. Takže čo má znamenať elektrická motorka?

Dokonca ste ešte nedávno v ponuke značky našli aj také praveké mechanizmy ako prednú vidlicu typu springer. Štýl, dizajn a značiek Harley-Davidson bol proste vždy dôležitejší ako nejaké technické inovácie.

harley (2).jpgharley (13).jpgharley (11).jpg
Ortodoxní tradicionalisti sa musia chytať za hlavu, ale pokrok zastaviť nemožno.

Vôbec prvý Harley-Davidson s pohonom na elektrinu sa volá LiveWire a značka chce s týmto konceptom predovšetkým zisťovať názory potenciálnych zákazníkov. Harley si samozrejme uvedomuje, že to nemôže byť len hocijaká motorka na elektrinu.

Elektrický Harley ale určite nemá za cieľ upútať ortodoxných amerických harleyárov, ktorí sú schopní zbiť vodiča japonského motocykla a jeho motorku zavesiť za rám na najbližší strom.

Výrobca sľubuje veľmi charakteristický prejav a zvuk. Vraj si máme vybaviť stíhačku štartujúcu z lietadlovej lode. Pustite si priložené video a uvidíte (a tiež budete počuť). Harley-Davidson LiveWire sa vraj bude výrazne odlišovať od všetkých motocyklov na trhu, či už majú spaľovací alebo elektrický motor.

Harley-Davidson privezie koncept LiveWire do Európy v roku 2015, takže sa s ním budeme môcť stretnúť a dokonca ho aj vyskúšať. Určite to bude zaujímavá jazda, ale nemôžeme sa zbaviť pocitu, že k Harleyom jednoducho patrí pach potu a benzínových výparov...

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY