vytisknout velikost písma Svet už nie je, čo býval. Je tu elektrický Harley-Davidson

Ikonická značka Harley-Davidson predstavuje koncept svojho vôbec prvého elektrického motocykla. Čo na to asi povedia ortodoxní fanúšikovia?
Svet už nie je, čo býval. Je tu elektrický Harley-Davidson

Harley-Davidson nie je značka, ktorá by hrnula na trh technologické novinky a predháňala sa s ostatnými v inováciách. Veď to bol práve Harley, ktorý o elektronickom vstrekovaní paliva alebo chladení vodou nechcel dlho ani počuť. Takže čo má znamenať elektrická motorka?

Dokonca ste ešte nedávno v ponuke značky našli aj také praveké mechanizmy ako prednú vidlicu typu springer. Štýl, dizajn a značiek Harley-Davidson bol proste vždy dôležitejší ako nejaké technické inovácie.

harley (2).jpgharley (13).jpgharley (11).jpg
Ortodoxní tradicionalisti sa musia chytať za hlavu, ale pokrok zastaviť nemožno.

Vôbec prvý Harley-Davidson s pohonom na elektrinu sa volá LiveWire a značka chce s týmto konceptom predovšetkým zisťovať názory potenciálnych zákazníkov. Harley si samozrejme uvedomuje, že to nemôže byť len hocijaká motorka na elektrinu.

Elektrický Harley ale určite nemá za cieľ upútať ortodoxných amerických harleyárov, ktorí sú schopní zbiť vodiča japonského motocykla a jeho motorku zavesiť za rám na najbližší strom.

Výrobca sľubuje veľmi charakteristický prejav a zvuk. Vraj si máme vybaviť stíhačku štartujúcu z lietadlovej lode. Pustite si priložené video a uvidíte (a tiež budete počuť). Harley-Davidson LiveWire sa vraj bude výrazne odlišovať od všetkých motocyklov na trhu, či už majú spaľovací alebo elektrický motor.

Harley-Davidson privezie koncept LiveWire do Európy v roku 2015, takže sa s ním budeme môcť stretnúť a dokonca ho aj vyskúšať. Určite to bude zaujímavá jazda, ale nemôžeme sa zbaviť pocitu, že k Harleyom jednoducho patrí pach potu a benzínových výparov...

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY