vytisknout velikost písma Svet sa zbláznil. Lotus chystá športové okruhové SUV

Svet sa zbláznil. Lotus chystá športové okruhové SUV

Lotus pripravuje projekt SUV. Áno, čítate správne, aj Lotus bude robiť SUV, alebo skôr crossover. Šéf značky Lotus Jean-Marc Gales povedal v rozhovore pre Automotive News, že je automobilka pripravená uviesť na trh SUV, ktoré bude vo svojej kategórii revolučné.

Nový šéf Lotusu, ktorý nastúpil do funkcie ani nie pred rokom, kritizuje počínanie výrobcu, ktorý sa odkláňa od svojich tradícií, teda od jednoduchých a ľahkých športových áut. Ako príklad uvádza elektronicky otváranú priehradku pred spolujazdcom, čo je vraj vec, ktorá nemá v športovom aute čo robiť. Napriek tomu sa mu prístup použitý v novej Evora 400, ktorá je ľahšia a silnejšia, páči.

Nebráni sa však vstúpiť na úplne nový trh, medzi čoraz obľúbenejšie SUV. Podľa Galesa je to logický krok, ale je nutné, aby Lotus prišiel s niečím novým a nepostavil iba bežné ťažké SUV, ktoré sa zle ovláda. SUV Lotusu musí byť veľmi ľahké, rýchle na okruhu a perfektne ovládateľné.

Akokoľvek sa pod jeho vedením predaje Lotusu zdvihli, stále je automobilka v strate a namiesto predpokladaných 3500 áut za rok ich predáva len asi dvetisíc. Myšlienka SUV od Lotusu znie síce zvrátene a termín "okruhové SUV" zaváňa oxymoronom, ale keď sa pozriete na priložené video, uvidíte, že americké preteky okruhových tereňákov sú možno ešte zábavnejšie než moderná F1.

Test jazdenky VW Passat B7: je dobrý, ale pozor na jeho históriu

Test jazdenky VW Passat B7

Ak budete autu dávať pravidelný servis a aspoň základnú starostlivosť, svoju hodnotu si udrží. Vzhľadom k obľúbenosti Passatov ale zvážte nejakú formu poistenia proti vandalizmu a odcudzenia.

dnes | Dalibor Žák
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY