vytisknout velikost písma Svet sa zbláznil. Lotus chystá športové okruhové SUV

Svet sa zbláznil. Lotus chystá športové okruhové SUV

Lotus pripravuje projekt SUV. Áno, čítate správne, aj Lotus bude robiť SUV, alebo skôr crossover. Šéf značky Lotus Jean-Marc Gales povedal v rozhovore pre Automotive News, že je automobilka pripravená uviesť na trh SUV, ktoré bude vo svojej kategórii revolučné.

Nový šéf Lotusu, ktorý nastúpil do funkcie ani nie pred rokom, kritizuje počínanie výrobcu, ktorý sa odkláňa od svojich tradícií, teda od jednoduchých a ľahkých športových áut. Ako príklad uvádza elektronicky otváranú priehradku pred spolujazdcom, čo je vraj vec, ktorá nemá v športovom aute čo robiť. Napriek tomu sa mu prístup použitý v novej Evora 400, ktorá je ľahšia a silnejšia, páči.

Nebráni sa však vstúpiť na úplne nový trh, medzi čoraz obľúbenejšie SUV. Podľa Galesa je to logický krok, ale je nutné, aby Lotus prišiel s niečím novým a nepostavil iba bežné ťažké SUV, ktoré sa zle ovláda. SUV Lotusu musí byť veľmi ľahké, rýchle na okruhu a perfektne ovládateľné.

Akokoľvek sa pod jeho vedením predaje Lotusu zdvihli, stále je automobilka v strate a namiesto predpokladaných 3500 áut za rok ich predáva len asi dvetisíc. Myšlienka SUV od Lotusu znie síce zvrátene a termín "okruhové SUV" zaváňa oxymoronom, ale keď sa pozriete na priložené video, uvidíte, že americké preteky okruhových tereňákov sú možno ešte zábavnejšie než moderná F1.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY