vytisknout velikost písma Svalnatá novinka Victory Octane chce byť chuligánom medzi cruisermi

Oficiálne produktové fotografie nedávajú priestor na pochybnosti. Kto v cruiseri hľadá rozvážny stroj na meditatívne bublanie krajinou, musí sa poobzerať inde. Victory Octane s novým "vodníkom" páli gumy, driftuje a jazdí po zadnom.
Svalnatá novinka Victory Octane chce byť chuligánom medzi cruisermi
Zoznam kapitol
  1. Victory Octane 2016
  2. Victory Octane: Kompletná fotogaléria

Americký výrobca motocyklov, ktorý patrí rovnako ako znovuzrodený Indian pod krídla priemyselnej skupiny Polaris, predstavil nový model. Victory Octane je podľa firmy "moderný americký muscle bike". Tvarovo síce zodpovedá cruiserom a najmä z bočného profilu je zrejmá istá podobnosť s indiánmi Scout, ale celkové vyznenie je naozaj celkom moderné. Victory tvrdí, že jej dizajnéri sa nechali inšpirovať estetikou, kultúrou a filozofiou muscle car.

56bb12c65d63c.jpg56bb12de3462c.jpg56bb12f3b89d4.jpg56bb1409839ce.jpg56bb1307615a7.jpg56bb094e9c966.jpg
Burnout, wheelie, drift – to nie sú úplne disciplíny, ktoré by ste si spájali s veľkými americkými motocyklami, ale Victory Octane sa ich očividne nebojí

Srdcom stroja je vidlicový dvojvalec s objemom 1179 cm3 - prvý kvapalinou chladený motor v (nedlhej) históriu značky Victory. Firma uvádza najvyšší výkon 77 kW (103 k) v 8000 min-1 a 99 Nm / 6000 min-1. Prenos hnacej sily zabezpečuje sekundárny prevod bezúdržbovým remeňom. Konštrukcia pohonnej jednotky vychádza zo závodného "projektu 156", s ktorým sa značka zúčastnila slávneho závodu do vrchu na Pikes Peak.

Motor je usadený v hliníkovom ráme. Victory sľubuje voľnosť náklonu 32 stupňov, čo je zhruba na úrovni touringových Harleyov s úplným zadným odpružením. Na prednom kolese je obutá široká pneumatika 130 / 70-18, zatiaľ čo vzadu naopak konštruktéri zvolili relatívne úzky plášť 160 / 70-17.
Ako je dnes najmä u amerických cruiserov zvykom, sedlo je veľmi nízko nad zemou - výrobca uvádza 658 mm. A ak v zverejnenej tabuľke technických údajov nie je chyba, Victory Octane váži iba 243 kg, čo by z neho robilo jeden z najľahších veľkoobjemových cruiserov.

56bb171f6c8f2.jpg56bb151ac2765.jpg56bb15adab63c.jpg56bb15dae01fe.jpg56bb162fd7195.jpg56bb1686c3ff9.jpg
Octane je prvým modelom Victory s novým kvapalinou chladeným dvojvalcom. Motor s uhlom rozovretia valcov 60° má rozvod DOHC

Ceny pre Európu začínajú na sume 12 950 eur, k tomu je však potrebné pripočítať ešte DPH.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY