vytisknout velikost písma Svalnatá novinka Victory Octane chce byť chuligánom medzi cruisermi

Oficiálne produktové fotografie nedávajú priestor na pochybnosti. Kto v cruiseri hľadá rozvážny stroj na meditatívne bublanie krajinou, musí sa poobzerať inde. Victory Octane s novým "vodníkom" páli gumy, driftuje a jazdí po zadnom.
Svalnatá novinka Victory Octane chce byť chuligánom medzi cruisermi
Zoznam kapitol
  1. Victory Octane 2016
  2. Victory Octane: Kompletná fotogaléria

Americký výrobca motocyklov, ktorý patrí rovnako ako znovuzrodený Indian pod krídla priemyselnej skupiny Polaris, predstavil nový model. Victory Octane je podľa firmy "moderný americký muscle bike". Tvarovo síce zodpovedá cruiserom a najmä z bočného profilu je zrejmá istá podobnosť s indiánmi Scout, ale celkové vyznenie je naozaj celkom moderné. Victory tvrdí, že jej dizajnéri sa nechali inšpirovať estetikou, kultúrou a filozofiou muscle car.

56bb12c65d63c.jpg56bb12de3462c.jpg56bb12f3b89d4.jpg56bb1409839ce.jpg56bb1307615a7.jpg56bb094e9c966.jpg
Burnout, wheelie, drift – to nie sú úplne disciplíny, ktoré by ste si spájali s veľkými americkými motocyklami, ale Victory Octane sa ich očividne nebojí

Srdcom stroja je vidlicový dvojvalec s objemom 1179 cm3 - prvý kvapalinou chladený motor v (nedlhej) históriu značky Victory. Firma uvádza najvyšší výkon 77 kW (103 k) v 8000 min-1 a 99 Nm / 6000 min-1. Prenos hnacej sily zabezpečuje sekundárny prevod bezúdržbovým remeňom. Konštrukcia pohonnej jednotky vychádza zo závodného "projektu 156", s ktorým sa značka zúčastnila slávneho závodu do vrchu na Pikes Peak.

Motor je usadený v hliníkovom ráme. Victory sľubuje voľnosť náklonu 32 stupňov, čo je zhruba na úrovni touringových Harleyov s úplným zadným odpružením. Na prednom kolese je obutá široká pneumatika 130 / 70-18, zatiaľ čo vzadu naopak konštruktéri zvolili relatívne úzky plášť 160 / 70-17.
Ako je dnes najmä u amerických cruiserov zvykom, sedlo je veľmi nízko nad zemou - výrobca uvádza 658 mm. A ak v zverejnenej tabuľke technických údajov nie je chyba, Victory Octane váži iba 243 kg, čo by z neho robilo jeden z najľahších veľkoobjemových cruiserov.

56bb171f6c8f2.jpg56bb151ac2765.jpg56bb15adab63c.jpg56bb15dae01fe.jpg56bb162fd7195.jpg56bb1686c3ff9.jpg
Octane je prvým modelom Victory s novým kvapalinou chladeným dvojvalcom. Motor s uhlom rozovretia valcov 60° má rozvod DOHC

Ceny pre Európu začínajú na sume 12 950 eur, k tomu je však potrebné pripočítať ešte DPH.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Octavia II je úplne iná liga

Jazdenka Škoda Octavia II

Škoda Octavia je kvalitná a pevná. Ako sme ale napísali v úvode, jej najväčším problémom býva nejasný pôvod mnohých ojazdených áut, obľúbenosť medzi zlodejmi a podvodníkmi a predovšetkým nerealistické očakávania od potenciálnych kupcov.

23. 12. 2016 | Dalibor Žák
Test Jaguar F-Pace S: Anglický rýchlik

Test Jaguar F-Pace S

Jaguar F-Pace S je zaujímavý predovšetkým spôsobom, akým dokáže kombinovať komfort a nadpriemerné jazdné zručnosti.

22. 12. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY