vytisknout velikost písma Svalnatá novinka Victory Octane chce byť chuligánom medzi cruisermi

Oficiálne produktové fotografie nedávajú priestor na pochybnosti. Kto v cruiseri hľadá rozvážny stroj na meditatívne bublanie krajinou, musí sa poobzerať inde. Victory Octane s novým "vodníkom" páli gumy, driftuje a jazdí po zadnom.
Svalnatá novinka Victory Octane chce byť chuligánom medzi cruisermi
Zoznam kapitol
  1. Victory Octane 2016
  2. Victory Octane: Kompletná fotogaléria

Americký výrobca motocyklov, ktorý patrí rovnako ako znovuzrodený Indian pod krídla priemyselnej skupiny Polaris, predstavil nový model. Victory Octane je podľa firmy "moderný americký muscle bike". Tvarovo síce zodpovedá cruiserom a najmä z bočného profilu je zrejmá istá podobnosť s indiánmi Scout, ale celkové vyznenie je naozaj celkom moderné. Victory tvrdí, že jej dizajnéri sa nechali inšpirovať estetikou, kultúrou a filozofiou muscle car.

56bb12c65d63c.jpg56bb12de3462c.jpg56bb12f3b89d4.jpg56bb1409839ce.jpg56bb1307615a7.jpg56bb094e9c966.jpg
Burnout, wheelie, drift – to nie sú úplne disciplíny, ktoré by ste si spájali s veľkými americkými motocyklami, ale Victory Octane sa ich očividne nebojí

Srdcom stroja je vidlicový dvojvalec s objemom 1179 cm3 - prvý kvapalinou chladený motor v (nedlhej) históriu značky Victory. Firma uvádza najvyšší výkon 77 kW (103 k) v 8000 min-1 a 99 Nm / 6000 min-1. Prenos hnacej sily zabezpečuje sekundárny prevod bezúdržbovým remeňom. Konštrukcia pohonnej jednotky vychádza zo závodného "projektu 156", s ktorým sa značka zúčastnila slávneho závodu do vrchu na Pikes Peak.

Motor je usadený v hliníkovom ráme. Victory sľubuje voľnosť náklonu 32 stupňov, čo je zhruba na úrovni touringových Harleyov s úplným zadným odpružením. Na prednom kolese je obutá široká pneumatika 130 / 70-18, zatiaľ čo vzadu naopak konštruktéri zvolili relatívne úzky plášť 160 / 70-17.
Ako je dnes najmä u amerických cruiserov zvykom, sedlo je veľmi nízko nad zemou - výrobca uvádza 658 mm. A ak v zverejnenej tabuľke technických údajov nie je chyba, Victory Octane váži iba 243 kg, čo by z neho robilo jeden z najľahších veľkoobjemových cruiserov.

56bb171f6c8f2.jpg56bb151ac2765.jpg56bb15adab63c.jpg56bb15dae01fe.jpg56bb162fd7195.jpg56bb1686c3ff9.jpg
Octane je prvým modelom Victory s novým kvapalinou chladeným dvojvalcom. Motor s uhlom rozovretia valcov 60° má rozvod DOHC

Ceny pre Európu začínajú na sume 12 950 eur, k tomu je však potrebné pripočítať ešte DPH.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY