vytisknout velikost písma Suzuki SX4 S-Cross: prvé dojmy z jazdy

Na slovenský trh dorazilo nové Suzuki SX4 S-Cross. Čím sa chce medzi veľmi veľkou konkurenciou presadiť?
Suzuki SX4 S-Cross: prvé dojmy z jazdy
Zoznam kapitol
  1. Úvod, Kompletne nový
  2. Páči sa vám?, Dynamika skôr priemerná
  3. Slovenský podvozok, Cena od
  4. Fotogaléria

Tohtoročný autosalón v Ženeve sa stal dejiskom hneď niekoľkých premiérových predstavení noviniek, ktoré mieria do kategórie B-SUV. Menovať môžeme Peugeot 2008, Renault capture a samozrejme tiež nové Suzuki SX4 S-Cross, aj keď v tomto prípade je zaradenie do konkrétneho segmentu trochu komplikovanejšie. Automobilka samotná hovorí o svojej novinke ako o príspevku medzi C-SUV, zároveň sa nájdu porovnania s Opelom Mokka. Pravdou je, že ak patrí S-Cross medzi kompaktné SUV, potom na samotnú spodnú hranicu.

Podobné škatuľkovanie ale nie je zas tak dôležité. Pre automobilku ako takú je dôležitejší fakt, že mieri medzi veľmi početnú a tvrdú konkurenciu. V podobných vodách loví už takmer každá značka a počet konkurentov stále nie je konečný, alebo sa hovorí o tom, že prídu ďalšie.

Nové Suzuki SX4 S-Cross meria na dĺžku 4300 mm. Je teda o 30 mm kratšie ako Nissan Qashqai, na druhú stranu o 22 mm dlhšie v porovnaní s Opelom Mokka, respektíve o 77 mm dlhšie ako Škoda Yeti. Základný objem batožinového priestoru má hodnotu 430 litrov. Spomínaný Qashqai ponúkne 410 litrov, Mokka 356 litrov, Yeti 405 litrov. Keď už sme zabŕdli do porovnávania čísel, potom musíme doplniť maximálnu hodnotu vzniknutú po sklopení sedačiek. S-Cross má 1269 litrov, Mokka 1372 litrov, Qashqai 1513 litrov a Yeti 1580 litrov.

_DSC0689.JPG_DSC0699.JPG 
S-Cross mieri nad súčasnú SX4. Zaradí sa niekam na hranicu segmentov B-SUV a C-SUV, teda do miest, kde sa nájde mnoho zaujímavých konkurentov.

Kompletne nový

Prečo zrovna SX4 S-Cross? Pôvodne sa tak nejako očakávalo, že pôjde o novú generáciu SX4, ktorá sa predáva už od roku 2005. Lenže tento malý crossover (svojho času najpredávanejšie 4x4 v SR) stále dosahuje zaujímavé predajné čísla, takže zatiaľ ešte nenastal ten správny čas na jeho obmenu. SX4 S-Cross je úplne novo vyvinuté auto postavené na novej platforme a ako už bolo povedané, je väčšie. Označenie SX4 bolo ponechané (S = Suzuki, X = Crossover, 4 = rovná sa pohon všetkých kolies), meno S-Cross si novinka vzala od rovnako pomenovaného konceptu, ktorý jej predchádzal.

Novo vyvinutý základ dostal osvedčenú techniku​​. V ponuke motorizácií nájdete dva agregáty s veľkosťou 1,6 litra. Ten zážihový vychádza zo štvorvalca použitého v SX4, 1.6 DDiS je, ako už je pri Suzuki zvykom, dielom talianskeho Fiatu. Mimochodom nič ako zväčšené Sedici sa nechystá. Klasický je aj pohon všetkých kolies používajúci elektromagnetickú medzinápravovou spojku. Opäť sa budeme opakovať, žiadna revolúcia, technika známa v podstate zo staršej SX4.

_DSC0703.JPG_DSC0712.JPG 

Pohon všetkých kolies dostal názov AllGrip. Stále je základom elektromagnetická medzinápravová spojka, zmenilo se jej ovládanie. Teraz je k dispozícii viac režimov.

Novinkou tu je ovládanie a vôbec správanie systému pohonu všetkých kolies, ktoré sa volá AllGrip. Namiesto pôvodných režimov 2WD, Auto a Lock má vodič k dispozícii Auto, Snow, Sport a Lock. Podstata je rovnaká, ale detaily sa líšia. Voľba konkrétneho režimu neovplyvňuje iba správanie pohonu všetkých kolies, ovplyvňuje aj motor, prevodovku, ESP ... Režim Auto je základ, kedy je všetko nastavené na štandard. Zadná náprava sa pripája vtedy, keď hrozí preklz predných kolies.

Režim Sport upraví rozdelenie krútiaceho momentu tak, aby bola viac zapájaná zadná náprava. Zároveň sa dočkáte lepších reakcií na plyn, CVT necháva vyššie otáčky a do regulácie preklzu nezasahuje tak vehementne. Respektíve ak v zákrute začnú preklzávať predné kolesá, miesto zásahu kontroly trakcie sa uprednostňuje pridanie väčšieho výkonu na zadnú nápravu. Okrem iného by malo auto byť v režime Sport menej nedotáčavé. Finta to je podobná, s ktorou prišla Toyota pri RAV4.

Snow opäť posiela dozadu väčší prídel krútiaceho momentu, avšak kontrola trakcie (nie pomocou bŕzd, ale znížením krútiaceho momentu motora) je ďaleko aktívnejšia, než tomu je v režime Sport. Počíta sa so zlou adhéziou a systém sa snaží zabrániť situáciám, kedy sa auto zahrabe. Režim Lock simuluje uzávierku, aktivujete si ho iba v spojení so Snow a okrem rovnomerného delenia krútiaceho momentu (aj keď ide o teoretický údaj, v praxi sa napríklad na pevnom podklade kvôli ochrane spojky v pomere 50/50 nedočkáte ani v režime Lock) prichádza častejšie do hry kontrola trakcie používajúca brzdy. Po prekročení 60 km/h prechádza Lock na Auto.

_DSC0700.JPG_DSC0701.JPG

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY