vytisknout velikost písma Suzuki Swift novej generácie vie byť aj hybrid

Suzuki predstavilo novú generáciu modelu Swift. Japonské prevedenie ponúka dve klasické zážihové motorizácie. K dispozícii ale bude aj hybridný variant. Európe sa japonská novinka predstaví na jarnom autosalóne v Ženeve.
Suzuki Swift novej generácie vie byť aj hybrid

Suzuki oficiálne predstavilo novú generáciu modelu Swift. Pre automobilku ide o dôležitú udalosť, pretože od roku 2004 sa celosvetovo predalo viac než 5,3 miliónov exemplárov. Zatiaľ poznáme základné fakty týkajúce sa japonského prevedenia. To európske bude predstavené začiatkom marca na autosalóne v Ženeve.

Už pri príchode dosluhujúcej generácie Suzuki hovorilo, že bolo cieľom dizajnovo nadviazať na predchodcu tak, aby zákazníci stále na prvý pohľad model Swift spoznali. Podľa prvých oficiálnych obrázkov je zrejmé, že sa dizajnéri riadili rovnakou stratégiou aj tentoraz. Čo sa rozmerov týka, meria nový Swift 3840 mm na dĺžku, 1695 mm na šírku a 1500 mm na výšku. Rázvor náprav dosahuje hodnoty 2450 mm. Pre porovnanie: súčasná generácia je o desať milimetrov dlhšia, šírku má zhodnú, je o centimeter vyššia a rázvor je o 20 mm kratší.

Japonskí zákazníci dostanú na výber tri motorizácie. Základom bude štvorvalcová zážihová jednotka 1.2 DualJet s parametrami 49 kW (67 k) a 118 Nm. Silnejšiu alternatívu predstavuje preplňovaný trojvalec 1.0 BoosterJet (75 kW/102 k, 150 Nm), zákazníci ale budú môcť siahnuť dokonca aj po hybride. Ten kombinuje benzínovú tisícdvestovku s elektromotorom s výkonom 2,3 kW.

Verzie vybavené motorom 1.2 DualJet (klasická i hybridná) môžu mať okrem pohonu prednej nápravy aj pohon všetkých kolies. Základné zážihové prevedenie sa bude ponúkať s manuálom aj bezstupňovým automatom, hybrid ponúkne len automat. Swift s motorom 1.0 BoosterJet dostanú japonskí zákazníci iba ako predokolku so šesťstupňovou automatickou prevodovkou.

Predaj novej generácie Suzuki Swift odštartuje 4. januára na domácom japonskom trhu. Ako už bolo povedané, Európe sa táto novinka predstaví v Ženeve.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY