vytisknout velikost písma Suzuki Swift dostane novú tisícdvestovku s ôsmimi vstrekovačmi

Suzuki Swift dostane novú tisícdvestovku s ôsmimi vstrekovačmi

Suzuki modernizuje motorovú paletu obľúbeného Swiftu. Od budúceho roka sa v ponuke objaví nová tisícdvestovka, ktorá dostane hneď osem vstrekovačov. Technicky má tak každý sací ventil svoj ​​vlastný vstrekovač. Novinka má pomôcť s presnejším dávkovaním a rozprášením paliva a teda väčšou efektivitou spaľovania s nižšími emisiami a spotrebou.

Nový motor nesie označenie 1.2 DualJet a vychádza zo známej tisícdvestovky s premenným časovaním sacích a výfukových ventilov. Tento systém zostal aj na novom motore. Popri už spomínaných ôsmich vstrekovačov sa pridáva ešte napríklad vodné chladenie EGR, teda recirkulácia výfukových plynov.

Práve nový systém nepriameho vstrekovania so vstrekovačmi posunutými bližšie k sacím ventilom a chladenie recyklovaných výfukových plynov pomáha väčšej tepelnej účinnosti motora. Suzuki si mohlo tiež dovoliť zvýšiť kompresný pomer z 11,0: 1 na 12,0: 1.

Nový motor ponúkne najvyšší výkon 66 kW (90 k) pri 6000 ot./min. a vyšší krútiaci moment 120 Nm v 4400 ot./min. Krivka priebehu výkonu je teraz omnoho plochejšia. Výkon tak síce klesol o 3 kW, ale krútiaci moment sa zvýšil o 2 Nm a bol posunutý o 400 otáčok nižšie.

Výsledkom je spotreba paliva 4,3 l/100 km (-0,7 l / 100 km) a emisie len 99 g/km CO2. Vďaka nepriamemu vstrekovaniu sa tiež podarilo udržať veľmi nízke hodnoty emisií pevných častíc, ktoré trápia moderné priamovstrekové benzínové motory a kvôli ktorým sa možno v budúcnosti dočkajú tiež filtrov pevných častíc.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY