vytisknout velikost písma Suzuki Swift dostane novú tisícdvestovku s ôsmimi vstrekovačmi

Suzuki Swift dostane novú tisícdvestovku s ôsmimi vstrekovačmi

Suzuki modernizuje motorovú paletu obľúbeného Swiftu. Od budúceho roka sa v ponuke objaví nová tisícdvestovka, ktorá dostane hneď osem vstrekovačov. Technicky má tak každý sací ventil svoj ​​vlastný vstrekovač. Novinka má pomôcť s presnejším dávkovaním a rozprášením paliva a teda väčšou efektivitou spaľovania s nižšími emisiami a spotrebou.

Nový motor nesie označenie 1.2 DualJet a vychádza zo známej tisícdvestovky s premenným časovaním sacích a výfukových ventilov. Tento systém zostal aj na novom motore. Popri už spomínaných ôsmich vstrekovačov sa pridáva ešte napríklad vodné chladenie EGR, teda recirkulácia výfukových plynov.

Práve nový systém nepriameho vstrekovania so vstrekovačmi posunutými bližšie k sacím ventilom a chladenie recyklovaných výfukových plynov pomáha väčšej tepelnej účinnosti motora. Suzuki si mohlo tiež dovoliť zvýšiť kompresný pomer z 11,0: 1 na 12,0: 1.

Nový motor ponúkne najvyšší výkon 66 kW (90 k) pri 6000 ot./min. a vyšší krútiaci moment 120 Nm v 4400 ot./min. Krivka priebehu výkonu je teraz omnoho plochejšia. Výkon tak síce klesol o 3 kW, ale krútiaci moment sa zvýšil o 2 Nm a bol posunutý o 400 otáčok nižšie.

Výsledkom je spotreba paliva 4,3 l/100 km (-0,7 l / 100 km) a emisie len 99 g/km CO2. Vďaka nepriamemu vstrekovaniu sa tiež podarilo udržať veľmi nízke hodnoty emisií pevných častíc, ktoré trápia moderné priamovstrekové benzínové motory a kvôli ktorým sa možno v budúcnosti dočkajú tiež filtrov pevných častíc.

Test jazdenky VW Passat B7: je dobrý, ale pozor na jeho históriu

Test jazdenky VW Passat B7

Ak budete autu dávať pravidelný servis a aspoň základnú starostlivosť, svoju hodnotu si udrží. Vzhľadom k obľúbenosti Passatov ale zvážte nejakú formu poistenia proti vandalizmu a odcudzenia.

25. 4. 2017 | Dalibor Žák
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY