vytisknout velikost písma Suzuki Swift dostane novú tisícdvestovku s ôsmimi vstrekovačmi

Suzuki Swift dostane novú tisícdvestovku s ôsmimi vstrekovačmi

Suzuki modernizuje motorovú paletu obľúbeného Swiftu. Od budúceho roka sa v ponuke objaví nová tisícdvestovka, ktorá dostane hneď osem vstrekovačov. Technicky má tak každý sací ventil svoj ​​vlastný vstrekovač. Novinka má pomôcť s presnejším dávkovaním a rozprášením paliva a teda väčšou efektivitou spaľovania s nižšími emisiami a spotrebou.

Nový motor nesie označenie 1.2 DualJet a vychádza zo známej tisícdvestovky s premenným časovaním sacích a výfukových ventilov. Tento systém zostal aj na novom motore. Popri už spomínaných ôsmich vstrekovačov sa pridáva ešte napríklad vodné chladenie EGR, teda recirkulácia výfukových plynov.

Práve nový systém nepriameho vstrekovania so vstrekovačmi posunutými bližšie k sacím ventilom a chladenie recyklovaných výfukových plynov pomáha väčšej tepelnej účinnosti motora. Suzuki si mohlo tiež dovoliť zvýšiť kompresný pomer z 11,0: 1 na 12,0: 1.

Nový motor ponúkne najvyšší výkon 66 kW (90 k) pri 6000 ot./min. a vyšší krútiaci moment 120 Nm v 4400 ot./min. Krivka priebehu výkonu je teraz omnoho plochejšia. Výkon tak síce klesol o 3 kW, ale krútiaci moment sa zvýšil o 2 Nm a bol posunutý o 400 otáčok nižšie.

Výsledkom je spotreba paliva 4,3 l/100 km (-0,7 l / 100 km) a emisie len 99 g/km CO2. Vďaka nepriamemu vstrekovaniu sa tiež podarilo udržať veľmi nízke hodnoty emisií pevných častíc, ktoré trápia moderné priamovstrekové benzínové motory a kvôli ktorým sa možno v budúcnosti dočkajú tiež filtrov pevných častíc.

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY