vytisknout velikost písma Suzuki Swift dostane novú tisícdvestovku s ôsmimi vstrekovačmi

Suzuki Swift dostane novú tisícdvestovku s ôsmimi vstrekovačmi

Suzuki modernizuje motorovú paletu obľúbeného Swiftu. Od budúceho roka sa v ponuke objaví nová tisícdvestovka, ktorá dostane hneď osem vstrekovačov. Technicky má tak každý sací ventil svoj ​​vlastný vstrekovač. Novinka má pomôcť s presnejším dávkovaním a rozprášením paliva a teda väčšou efektivitou spaľovania s nižšími emisiami a spotrebou.

Nový motor nesie označenie 1.2 DualJet a vychádza zo známej tisícdvestovky s premenným časovaním sacích a výfukových ventilov. Tento systém zostal aj na novom motore. Popri už spomínaných ôsmich vstrekovačov sa pridáva ešte napríklad vodné chladenie EGR, teda recirkulácia výfukových plynov.

Práve nový systém nepriameho vstrekovania so vstrekovačmi posunutými bližšie k sacím ventilom a chladenie recyklovaných výfukových plynov pomáha väčšej tepelnej účinnosti motora. Suzuki si mohlo tiež dovoliť zvýšiť kompresný pomer z 11,0: 1 na 12,0: 1.

Nový motor ponúkne najvyšší výkon 66 kW (90 k) pri 6000 ot./min. a vyšší krútiaci moment 120 Nm v 4400 ot./min. Krivka priebehu výkonu je teraz omnoho plochejšia. Výkon tak síce klesol o 3 kW, ale krútiaci moment sa zvýšil o 2 Nm a bol posunutý o 400 otáčok nižšie.

Výsledkom je spotreba paliva 4,3 l/100 km (-0,7 l / 100 km) a emisie len 99 g/km CO2. Vďaka nepriamemu vstrekovaniu sa tiež podarilo udržať veľmi nízke hodnoty emisií pevných častíc, ktoré trápia moderné priamovstrekové benzínové motory a kvôli ktorým sa možno v budúcnosti dočkajú tiež filtrov pevných častíc.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY