vytisknout velikost písma Suzuki Swift dostane novú tisícdvestovku s ôsmimi vstrekovačmi

Suzuki Swift dostane novú tisícdvestovku s ôsmimi vstrekovačmi

Suzuki modernizuje motorovú paletu obľúbeného Swiftu. Od budúceho roka sa v ponuke objaví nová tisícdvestovka, ktorá dostane hneď osem vstrekovačov. Technicky má tak každý sací ventil svoj ​​vlastný vstrekovač. Novinka má pomôcť s presnejším dávkovaním a rozprášením paliva a teda väčšou efektivitou spaľovania s nižšími emisiami a spotrebou.

Nový motor nesie označenie 1.2 DualJet a vychádza zo známej tisícdvestovky s premenným časovaním sacích a výfukových ventilov. Tento systém zostal aj na novom motore. Popri už spomínaných ôsmich vstrekovačov sa pridáva ešte napríklad vodné chladenie EGR, teda recirkulácia výfukových plynov.

Práve nový systém nepriameho vstrekovania so vstrekovačmi posunutými bližšie k sacím ventilom a chladenie recyklovaných výfukových plynov pomáha väčšej tepelnej účinnosti motora. Suzuki si mohlo tiež dovoliť zvýšiť kompresný pomer z 11,0: 1 na 12,0: 1.

Nový motor ponúkne najvyšší výkon 66 kW (90 k) pri 6000 ot./min. a vyšší krútiaci moment 120 Nm v 4400 ot./min. Krivka priebehu výkonu je teraz omnoho plochejšia. Výkon tak síce klesol o 3 kW, ale krútiaci moment sa zvýšil o 2 Nm a bol posunutý o 400 otáčok nižšie.

Výsledkom je spotreba paliva 4,3 l/100 km (-0,7 l / 100 km) a emisie len 99 g/km CO2. Vďaka nepriamemu vstrekovaniu sa tiež podarilo udržať veľmi nízke hodnoty emisií pevných častíc, ktoré trápia moderné priamovstrekové benzínové motory a kvôli ktorým sa možno v budúcnosti dočkajú tiež filtrov pevných častíc.

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Ďalší dlhodobý test bude patriť Škode Fabia Combi. Čaká nás pol roka s novým litrovým trojvalcom 1.0 TSI. Konkrétne ide o verziu s výkonom 81 kW, teda o vrcholnú motorizáciu. Fabia prišla do testu vo výbave Style a s niekoľkými príplatkovými prvkami.

4. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY