vytisknout velikost písma Suzuki Jimny 2015: Automat, decentné úpravy a tri stupne výbavy

Suzuki Jimny 2015: Automat, decentné úpravy a tri stupne výbavy

Modernizované Suzuki Jimny sa ukázalo už na autosalóne v Paríži, takže už vieme, že pre rok 2015 dostal tento automobil decentné úpravy v podobe iného prístrojového štítu, nových farieb karosérie, trojramenného volantu, kontroly tlaku v pneumatikách alebo stabilizácie. Pre slovenský trh je ale oveľa dôležitejšie zmena cenníka.

Kto chcel Jimny skôr, nemohol si vyberať. Suzuki ponúkalo jeden motor, jednu výbavu a jednu prevodovku. Inak povedané, kúpiť ste si mohli Jimny 1.3 VVT (62,5 kW) s manuálom a výbavou JLX. Tomu je ale koniec. Z výbavy JLX sa stala novo výbava Comfort, ktorá je v upravenom cenníku prostredná a vyjde na rovných 15 tisíc eur.

Zaobstarať si môžete aktuálne aj lacnejšiu verziu Club, alebo naopak vyššiu úroveň Style, kde nájdete hmlovky, tónované sklá, kožou potiahnutý volant a pätnásťpalcové zliatinové kolesá. Základný Jimny je v ponuke za 14 300 eur, plne vybavená verzia stojí 15 500 eur. Najdrahšie napriek tomu nie je.

Záujemcovia si totiž môžu zvoliť aj Jimny s automatickou prevodovkou. To je dostupné vo výbave Comfort a oproti manuálu si priplatíte 1 200 eur. Automatická prevodovka je štvorstupňová. Zrýchlenie z nuly na stovku sa namiesto pôvodných 14,1 s natiahne na 17,2 s a maximálna rýchlosť dosahuje na 135 km/h.

Jimny.jpgjimny_1.jpgjimny_2.jpgjimny_3.jpg

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY