vytisknout velikost písma Suzuki Jimny 1.3 VVT vs. VW Crafter 4x4 – až na vrcholy hôr

Miniatúrne Suzuki Jimny samozrejme nie je konkurenciou pre obrovský Crafter. Niekedy je však veľmi zaujímavé si vyskúšať, ako dve absolútne rozdielne cesty môžu smerovať k jednému cieľu.
Suzuki Jimny 1.3 VVT vs. VW Crafter 4x4 – až na vrcholy hôr
Zoznam kapitol
  1. Úvod, Suzuki Jimny v novom
  2. Trochu väčší príplatok, Keď ich postavíte vedľa seba
  3. Nepodceňuj dodávky, Pomaly, ale rovnako
  4. V bežnej premávke, A víťazom sa stáva?
  5. Fotogaléria

Na úvod si položme otázku. Chcete auto, s ktorým vás v teréne ťažko niečo zastaví. Čo si vyberiete? Zrejme prichádza do úvahy niečo z produkcie automobilky Land Rover, predovšetkým legendárny Defender, určite bude vo výbere Mercedes-Benz triedy G, ktorý v prevedení Professional patrí k absolútnej špičke (za to si ale nemecká značka nechá patrične zaplatiť), no a potom tu máme napríklad Ladu Niva. Tá nielen že toho veľa zvládne, ale majiteľovi vďaka veľmi nízkej obstarávacej cene snáď ani nebude ľúto, že ju tu a tam oprie o nejaký ten strom.

Jednou z tých vôbec najzaujímavejších a ešte cenovo relatívne dostupných terénnych možností je samozrejme ďalšia legenda - Suzuki Jimny vychádzajúce zo staršieho modelu Samurai s históriou dlhou celé desaťročia. Rebrinový rám, tuhé nápravy, pohon všetkých kolies a samozrejme nízka hmotnosť zaručujú neskutočné veci. Nasaďte na to terénne pneumatiky a bude liezť aj po stromoch.

a_b_07.JPGDSC_0366.JPG 
Ak hľadáte malý off-road, je Suzuki Jimny jednoznačnou voľbou. Posledný facelift zmenil iba detaily.

Jimny je celkom logická terénna voľba, ale čo takto keby som vám ponúkol pre jazdu terénom dodávku? To som zaručene musel spadnúť z pracovnej stoličky a poriadne sa tresnúť hlavou o stôl, že áno. Lenže Volkswagen vo svojej ponuke má jednu špecialitu v podobe Crafter upraveného rakúskou spoločnosťou Achleitner. A o ňom vám môžem hneď na úvod povedať nasledovné: už pekne dlho som v teréne nejazdil s tak schopným off-roadom. Fakt, že ide o obrovskú dodávku, na tom vôbec nič nemení.

Suzuki Jimny v novom

Než sa pozrieme do zmrznutého tankodromu, príde vhod decentný úvod. V poslednej dobe sa na webe vyrojila rada testov Suzuki Jimny, ktoré už na trhu pôsobia pekne dlho. Dôvod asi poznáte. Japonská automobilka pripravila pre tento automobil facelift, aj keď nič podstatného nezmenilo. Po technickej stránke zostalo všetko pri starom, prepracovaná je však predná časť s novou maskou. Jimnymu určite pristane. Interiér potom odhalí ešte jeden drobný detail, a síce nové opierky hlavy. Tie pôvodné totiž robili problémy v prípadoch, keď bolo potrebné sklopiť zadné sedačky. Pri tých faceliftových už ich jednoducho zastrčíte do najnižšej polohy a sedadlá sklopíte.

jimny_25.JPGjimny_27.JPG 
Ani interiér Suzuki Jimny podstatnú zmenu neodhalí. Za zmienku stojí len nové opierky hlavy.

Keď sme načali tému sedadiel, stojí za zmienku variabilita. Jimny je veľmi malý a vnútri je to cítiť. Napriek tomu sa dá rôzne čarovať s vnútorným priestorom, a to vrátane takzvanej lôžkovej úprave. Podľa oficiálnych stránok pre prípady, že vás v prírode nečakane prepadne noc.

Interiér omladeného Suzuki Jimny rozhodne neurazí. Je jednoduchý a tak to aj má pri automobiloch podobnej koncepcie byť. Zvykať si musíte na pevný volant a tým pádom pre niektoré postavy na zvláštnu pozíciu za volantom. Kabína je veľmi úzka a priestoru na zadných sedačkách podľa očakávania nie je na rozdávanie. Kto však potrebuje voziť celú rodinu, ten zaručene o Jimnyho ani nezavadí. Jimny je taký vreckový off-road, čo má v teréne svoje neoceniteľné výhody.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY