vytisknout velikost písma Suzuki Jimny 1.3 VVT vs. VW Crafter 4x4 – až na vrcholy hôr

Miniatúrne Suzuki Jimny samozrejme nie je konkurenciou pre obrovský Crafter. Niekedy je však veľmi zaujímavé si vyskúšať, ako dve absolútne rozdielne cesty môžu smerovať k jednému cieľu.
Suzuki Jimny 1.3 VVT vs. VW Crafter 4x4 – až na vrcholy hôr
Zoznam kapitol
  1. Úvod, Suzuki Jimny v novom
  2. Trochu väčší príplatok, Keď ich postavíte vedľa seba
  3. Nepodceňuj dodávky, Pomaly, ale rovnako
  4. V bežnej premávke, A víťazom sa stáva?
  5. Fotogaléria

Na úvod si položme otázku. Chcete auto, s ktorým vás v teréne ťažko niečo zastaví. Čo si vyberiete? Zrejme prichádza do úvahy niečo z produkcie automobilky Land Rover, predovšetkým legendárny Defender, určite bude vo výbere Mercedes-Benz triedy G, ktorý v prevedení Professional patrí k absolútnej špičke (za to si ale nemecká značka nechá patrične zaplatiť), no a potom tu máme napríklad Ladu Niva. Tá nielen že toho veľa zvládne, ale majiteľovi vďaka veľmi nízkej obstarávacej cene snáď ani nebude ľúto, že ju tu a tam oprie o nejaký ten strom.

Jednou z tých vôbec najzaujímavejších a ešte cenovo relatívne dostupných terénnych možností je samozrejme ďalšia legenda - Suzuki Jimny vychádzajúce zo staršieho modelu Samurai s históriou dlhou celé desaťročia. Rebrinový rám, tuhé nápravy, pohon všetkých kolies a samozrejme nízka hmotnosť zaručujú neskutočné veci. Nasaďte na to terénne pneumatiky a bude liezť aj po stromoch.

a_b_07.JPGDSC_0366.JPG 
Ak hľadáte malý off-road, je Suzuki Jimny jednoznačnou voľbou. Posledný facelift zmenil iba detaily.

Jimny je celkom logická terénna voľba, ale čo takto keby som vám ponúkol pre jazdu terénom dodávku? To som zaručene musel spadnúť z pracovnej stoličky a poriadne sa tresnúť hlavou o stôl, že áno. Lenže Volkswagen vo svojej ponuke má jednu špecialitu v podobe Crafter upraveného rakúskou spoločnosťou Achleitner. A o ňom vám môžem hneď na úvod povedať nasledovné: už pekne dlho som v teréne nejazdil s tak schopným off-roadom. Fakt, že ide o obrovskú dodávku, na tom vôbec nič nemení.

Suzuki Jimny v novom

Než sa pozrieme do zmrznutého tankodromu, príde vhod decentný úvod. V poslednej dobe sa na webe vyrojila rada testov Suzuki Jimny, ktoré už na trhu pôsobia pekne dlho. Dôvod asi poznáte. Japonská automobilka pripravila pre tento automobil facelift, aj keď nič podstatného nezmenilo. Po technickej stránke zostalo všetko pri starom, prepracovaná je však predná časť s novou maskou. Jimnymu určite pristane. Interiér potom odhalí ešte jeden drobný detail, a síce nové opierky hlavy. Tie pôvodné totiž robili problémy v prípadoch, keď bolo potrebné sklopiť zadné sedačky. Pri tých faceliftových už ich jednoducho zastrčíte do najnižšej polohy a sedadlá sklopíte.

jimny_25.JPGjimny_27.JPG 
Ani interiér Suzuki Jimny podstatnú zmenu neodhalí. Za zmienku stojí len nové opierky hlavy.

Keď sme načali tému sedadiel, stojí za zmienku variabilita. Jimny je veľmi malý a vnútri je to cítiť. Napriek tomu sa dá rôzne čarovať s vnútorným priestorom, a to vrátane takzvanej lôžkovej úprave. Podľa oficiálnych stránok pre prípady, že vás v prírode nečakane prepadne noc.

Interiér omladeného Suzuki Jimny rozhodne neurazí. Je jednoduchý a tak to aj má pri automobiloch podobnej koncepcie byť. Zvykať si musíte na pevný volant a tým pádom pre niektoré postavy na zvláštnu pozíciu za volantom. Kabína je veľmi úzka a priestoru na zadných sedačkách podľa očakávania nie je na rozdávanie. Kto však potrebuje voziť celú rodinu, ten zaručene o Jimnyho ani nezavadí. Jimny je taký vreckový off-road, čo má v teréne svoje neoceniteľné výhody.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY