vytisknout velikost písma Suzuki iV-4: ľahké SUV opäť bližšie k výrobe

Prakticky jedinou významnou novinkou automobilky Suzuki na tohtoročnom autosalóne vo Frankfurte sa stala štúdia s názvom iV-4.
Suzuki iV-4: ľahké SUV opäť bližšie k výrobe

Kategória ľahkých SUV naberá v Európe na stále väčšej obľube. Zákazníci si tieto autá kupujú často pre jazdenie po meste a oceňujú na nich najmä dobrý výhľad a pohodlné nastupovanie. Typickým predstaviteľom tejto kategórie je originálne tvarovaný Nissan Juke. Medzi konkurenčné modely, ktoré sa mu pokúsi odhryznúť z koláča, patrí Suzuki iV-4, resp. to, čo z tejto koncepčnej štúdie nakoniec vzíde.

_DSC0101.JPG_DSC0096.JPG_DSC0105.JPG
Suzuki iV-4 pri svojej frankfurtskej premiére

Suzuki iV-4 vyráža na 20-palcových liatych ráfikoch obúvajúcich pneumatiky o rozmere 235/55 a na prvý pohľad vyniká lakovaním výraznou tyrkysovou metalízou. Vozidlo stojí na podvozku s rázvorom náprav 2 500 mm a je 4 215 mm dlhý, 1 850 mm široké a 1 665 mm vysoké, svetlú výšku výrobca bohužiaľ neoznámil. S príchodom sériového prevedenia sa počíta pre rok 2015, vyrábať sa bude po boku ostatných Suzuki pre Európu v Maďarsku.

_DSC0097.JPG_DSC0095.JPG_DSC0107.JPG
Sériové prevedenie tejto štúdie by sa na cestách malo objaviť v roku 2015

Výrobca sľubuje najnižšie emisie CO2 vo svojom segmente, čo naznačuje, že počíta aj s verziami s pohonom iba predných kolies. Lepšiu trakciu zaistí adaptácia elektronicky riadeného pohonu všetkých kolies AllGrip známeho napríklad z novej generácie modelu Suzuki SX4. Po uvedení sériovej verzie Suzuki iV-4 sa vraj môžeme tešiť aj na ďalšie crossovery tejto značky.

_DSC0098.JPG_DSC0099.JPG_DSC0100.JPG

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY