vytisknout velikost písma Suzuki iV-4: ľahké SUV opäť bližšie k výrobe

Prakticky jedinou významnou novinkou automobilky Suzuki na tohtoročnom autosalóne vo Frankfurte sa stala štúdia s názvom iV-4.
Suzuki iV-4: ľahké SUV opäť bližšie k výrobe

Kategória ľahkých SUV naberá v Európe na stále väčšej obľube. Zákazníci si tieto autá kupujú často pre jazdenie po meste a oceňujú na nich najmä dobrý výhľad a pohodlné nastupovanie. Typickým predstaviteľom tejto kategórie je originálne tvarovaný Nissan Juke. Medzi konkurenčné modely, ktoré sa mu pokúsi odhryznúť z koláča, patrí Suzuki iV-4, resp. to, čo z tejto koncepčnej štúdie nakoniec vzíde.

_DSC0101.JPG_DSC0096.JPG_DSC0105.JPG
Suzuki iV-4 pri svojej frankfurtskej premiére

Suzuki iV-4 vyráža na 20-palcových liatych ráfikoch obúvajúcich pneumatiky o rozmere 235/55 a na prvý pohľad vyniká lakovaním výraznou tyrkysovou metalízou. Vozidlo stojí na podvozku s rázvorom náprav 2 500 mm a je 4 215 mm dlhý, 1 850 mm široké a 1 665 mm vysoké, svetlú výšku výrobca bohužiaľ neoznámil. S príchodom sériového prevedenia sa počíta pre rok 2015, vyrábať sa bude po boku ostatných Suzuki pre Európu v Maďarsku.

_DSC0097.JPG_DSC0095.JPG_DSC0107.JPG
Sériové prevedenie tejto štúdie by sa na cestách malo objaviť v roku 2015

Výrobca sľubuje najnižšie emisie CO2 vo svojom segmente, čo naznačuje, že počíta aj s verziami s pohonom iba predných kolies. Lepšiu trakciu zaistí adaptácia elektronicky riadeného pohonu všetkých kolies AllGrip známeho napríklad z novej generácie modelu Suzuki SX4. Po uvedení sériovej verzie Suzuki iV-4 sa vraj môžeme tešiť aj na ďalšie crossovery tejto značky.

_DSC0098.JPG_DSC0099.JPG_DSC0100.JPG

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY