vytisknout velikost písma Suzuki iV-4: ľahké SUV opäť bližšie k výrobe

Prakticky jedinou významnou novinkou automobilky Suzuki na tohtoročnom autosalóne vo Frankfurte sa stala štúdia s názvom iV-4.
Suzuki iV-4: ľahké SUV opäť bližšie k výrobe

Kategória ľahkých SUV naberá v Európe na stále väčšej obľube. Zákazníci si tieto autá kupujú často pre jazdenie po meste a oceňujú na nich najmä dobrý výhľad a pohodlné nastupovanie. Typickým predstaviteľom tejto kategórie je originálne tvarovaný Nissan Juke. Medzi konkurenčné modely, ktoré sa mu pokúsi odhryznúť z koláča, patrí Suzuki iV-4, resp. to, čo z tejto koncepčnej štúdie nakoniec vzíde.

_DSC0101.JPG_DSC0096.JPG_DSC0105.JPG
Suzuki iV-4 pri svojej frankfurtskej premiére

Suzuki iV-4 vyráža na 20-palcových liatych ráfikoch obúvajúcich pneumatiky o rozmere 235/55 a na prvý pohľad vyniká lakovaním výraznou tyrkysovou metalízou. Vozidlo stojí na podvozku s rázvorom náprav 2 500 mm a je 4 215 mm dlhý, 1 850 mm široké a 1 665 mm vysoké, svetlú výšku výrobca bohužiaľ neoznámil. S príchodom sériového prevedenia sa počíta pre rok 2015, vyrábať sa bude po boku ostatných Suzuki pre Európu v Maďarsku.

_DSC0097.JPG_DSC0095.JPG_DSC0107.JPG
Sériové prevedenie tejto štúdie by sa na cestách malo objaviť v roku 2015

Výrobca sľubuje najnižšie emisie CO2 vo svojom segmente, čo naznačuje, že počíta aj s verziami s pohonom iba predných kolies. Lepšiu trakciu zaistí adaptácia elektronicky riadeného pohonu všetkých kolies AllGrip známeho napríklad z novej generácie modelu Suzuki SX4. Po uvedení sériovej verzie Suzuki iV-4 sa vraj môžeme tešiť aj na ďalšie crossovery tejto značky.

_DSC0098.JPG_DSC0099.JPG_DSC0100.JPG

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY