vytisknout velikost písma Suzuki iV-4: ľahké SUV opäť bližšie k výrobe

Prakticky jedinou významnou novinkou automobilky Suzuki na tohtoročnom autosalóne vo Frankfurte sa stala štúdia s názvom iV-4.
Suzuki iV-4: ľahké SUV opäť bližšie k výrobe

Kategória ľahkých SUV naberá v Európe na stále väčšej obľube. Zákazníci si tieto autá kupujú často pre jazdenie po meste a oceňujú na nich najmä dobrý výhľad a pohodlné nastupovanie. Typickým predstaviteľom tejto kategórie je originálne tvarovaný Nissan Juke. Medzi konkurenčné modely, ktoré sa mu pokúsi odhryznúť z koláča, patrí Suzuki iV-4, resp. to, čo z tejto koncepčnej štúdie nakoniec vzíde.

_DSC0101.JPG_DSC0096.JPG_DSC0105.JPG
Suzuki iV-4 pri svojej frankfurtskej premiére

Suzuki iV-4 vyráža na 20-palcových liatych ráfikoch obúvajúcich pneumatiky o rozmere 235/55 a na prvý pohľad vyniká lakovaním výraznou tyrkysovou metalízou. Vozidlo stojí na podvozku s rázvorom náprav 2 500 mm a je 4 215 mm dlhý, 1 850 mm široké a 1 665 mm vysoké, svetlú výšku výrobca bohužiaľ neoznámil. S príchodom sériového prevedenia sa počíta pre rok 2015, vyrábať sa bude po boku ostatných Suzuki pre Európu v Maďarsku.

_DSC0097.JPG_DSC0095.JPG_DSC0107.JPG
Sériové prevedenie tejto štúdie by sa na cestách malo objaviť v roku 2015

Výrobca sľubuje najnižšie emisie CO2 vo svojom segmente, čo naznačuje, že počíta aj s verziami s pohonom iba predných kolies. Lepšiu trakciu zaistí adaptácia elektronicky riadeného pohonu všetkých kolies AllGrip známeho napríklad z novej generácie modelu Suzuki SX4. Po uvedení sériovej verzie Suzuki iV-4 sa vraj môžeme tešiť aj na ďalšie crossovery tejto značky.

_DSC0098.JPG_DSC0099.JPG_DSC0100.JPG

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY