vytisknout velikost písma Suzuki Celerio: Japonec z Thajska dostane pre Európu špeciálny motor

Automobilka Suzuki v Ženeve vystavila aj európske prevedenie svojho nového kompaktného modelu Celerio.
Suzuki Celerio: Japonec z Thajska dostane pre Európu špeciálny motor

Hoci výraz "Celerio" vzbudzuje s ohľadom na latinu dojem "rýchlosti", tomuto Suzuki ide samozrejme o niečo úplne iné. Suzuki Celerio je totiž vozidlom smerujúcim do segmentu najlacnejších päťdverových minivozidiel do mesta, ktorý na konci tohto roka v Európe pravdepodobne nahradí aktuálny rad Suzuki Alto. Premiéru Celerio oslávilo na januárovom autosalóne v Dillí, no jeho európska verzia, predstavená v Ženeve, prináša niektoré novinky.

_DSC0311.JPG_DSC0312.JPG_DSC0313.JPG_DSC0317.JPG_DSC0318.JPG_DSC0314.JPG
Suzuki Celerio vo svojej európskej verzii ponúknee vraj aj nový motor

Nové Suzuki Celerio má podvozok s rázvorom náprav 2 425 mm a je 3 600 mm dlhé, 1 600 mm široké a 1 560 mm vysoké, pričom batožinový priestor vo svojom základnom usporiadaní pojme 254 l nákladu. O pohon vozidla sa v Európe postará nový zážihový trojvalec K10C so "zdvojeným vstrekovaním" a objemom 1,0 l, ktorý s prispením štart/stop systému vykáže v kombinovanej prevádzke emisie CO2 s hmotnosťou 85 g/km. Voliteľnou výbavou sa stane nová päťstupňová prevodovka s automatizovaným radením.

_DSC0333.JPG_DSC0321.JPG_DSC0322.JPG

Pripomeňme, že ázijská verzia radu Celerio disponuje trojvalcom 1,0 L/50 kW s krútiacim momentom 90 Nm, pohotovostná hmotnosť u nej činí 810 kg a svetlá výška dosahuje 165 mm. V Európe to nové Suzuki Celerio nebude mať rozhodne ľahké, v dobe nábehu predajov sa bude musieť stretnúť nielen s novými kolínskými trojčatami Aygo/C1/108, ale aj s takou Daciou Sandero. A aby proti týmto autám uspelo, bude musieť byť Celerio buď mimoriadne kvalitné a dobre vybavené, alebo pekelne lacné...

Nezabudnite sa pozrieť na naše čerstvo natočené video a preklikať sa bohatou fotogalérií živých snímok priamo z Ženevy!


 

Predošlá KAPITOLY Ďalšia
Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY