vytisknout velikost písma Suzuki Celerio: Japonec z Thajska dostane pre Európu špeciálny motor

Automobilka Suzuki v Ženeve vystavila aj európske prevedenie svojho nového kompaktného modelu Celerio.
Suzuki Celerio: Japonec z Thajska dostane pre Európu špeciálny motor

Hoci výraz "Celerio" vzbudzuje s ohľadom na latinu dojem "rýchlosti", tomuto Suzuki ide samozrejme o niečo úplne iné. Suzuki Celerio je totiž vozidlom smerujúcim do segmentu najlacnejších päťdverových minivozidiel do mesta, ktorý na konci tohto roka v Európe pravdepodobne nahradí aktuálny rad Suzuki Alto. Premiéru Celerio oslávilo na januárovom autosalóne v Dillí, no jeho európska verzia, predstavená v Ženeve, prináša niektoré novinky.

_DSC0311.JPG_DSC0312.JPG_DSC0313.JPG_DSC0317.JPG_DSC0318.JPG_DSC0314.JPG
Suzuki Celerio vo svojej európskej verzii ponúknee vraj aj nový motor

Nové Suzuki Celerio má podvozok s rázvorom náprav 2 425 mm a je 3 600 mm dlhé, 1 600 mm široké a 1 560 mm vysoké, pričom batožinový priestor vo svojom základnom usporiadaní pojme 254 l nákladu. O pohon vozidla sa v Európe postará nový zážihový trojvalec K10C so "zdvojeným vstrekovaním" a objemom 1,0 l, ktorý s prispením štart/stop systému vykáže v kombinovanej prevádzke emisie CO2 s hmotnosťou 85 g/km. Voliteľnou výbavou sa stane nová päťstupňová prevodovka s automatizovaným radením.

_DSC0333.JPG_DSC0321.JPG_DSC0322.JPG

Pripomeňme, že ázijská verzia radu Celerio disponuje trojvalcom 1,0 L/50 kW s krútiacim momentom 90 Nm, pohotovostná hmotnosť u nej činí 810 kg a svetlá výška dosahuje 165 mm. V Európe to nové Suzuki Celerio nebude mať rozhodne ľahké, v dobe nábehu predajov sa bude musieť stretnúť nielen s novými kolínskými trojčatami Aygo/C1/108, ale aj s takou Daciou Sandero. A aby proti týmto autám uspelo, bude musieť byť Celerio buď mimoriadne kvalitné a dobre vybavené, alebo pekelne lacné...

Nezabudnite sa pozrieť na naše čerstvo natočené video a preklikať sa bohatou fotogalérií živých snímok priamo z Ženevy!


 

Predošlá KAPITOLY Ďalšia
Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY