vytisknout velikost písma Suzuki Celerio: Japonec z Thajska dostane pre Európu špeciálny motor

Automobilka Suzuki v Ženeve vystavila aj európske prevedenie svojho nového kompaktného modelu Celerio.
Suzuki Celerio: Japonec z Thajska dostane pre Európu špeciálny motor

Hoci výraz "Celerio" vzbudzuje s ohľadom na latinu dojem "rýchlosti", tomuto Suzuki ide samozrejme o niečo úplne iné. Suzuki Celerio je totiž vozidlom smerujúcim do segmentu najlacnejších päťdverových minivozidiel do mesta, ktorý na konci tohto roka v Európe pravdepodobne nahradí aktuálny rad Suzuki Alto. Premiéru Celerio oslávilo na januárovom autosalóne v Dillí, no jeho európska verzia, predstavená v Ženeve, prináša niektoré novinky.

_DSC0311.JPG_DSC0312.JPG_DSC0313.JPG_DSC0317.JPG_DSC0318.JPG_DSC0314.JPG
Suzuki Celerio vo svojej európskej verzii ponúknee vraj aj nový motor

Nové Suzuki Celerio má podvozok s rázvorom náprav 2 425 mm a je 3 600 mm dlhé, 1 600 mm široké a 1 560 mm vysoké, pričom batožinový priestor vo svojom základnom usporiadaní pojme 254 l nákladu. O pohon vozidla sa v Európe postará nový zážihový trojvalec K10C so "zdvojeným vstrekovaním" a objemom 1,0 l, ktorý s prispením štart/stop systému vykáže v kombinovanej prevádzke emisie CO2 s hmotnosťou 85 g/km. Voliteľnou výbavou sa stane nová päťstupňová prevodovka s automatizovaným radením.

_DSC0333.JPG_DSC0321.JPG_DSC0322.JPG

Pripomeňme, že ázijská verzia radu Celerio disponuje trojvalcom 1,0 L/50 kW s krútiacim momentom 90 Nm, pohotovostná hmotnosť u nej činí 810 kg a svetlá výška dosahuje 165 mm. V Európe to nové Suzuki Celerio nebude mať rozhodne ľahké, v dobe nábehu predajov sa bude musieť stretnúť nielen s novými kolínskými trojčatami Aygo/C1/108, ale aj s takou Daciou Sandero. A aby proti týmto autám uspelo, bude musieť byť Celerio buď mimoriadne kvalitné a dobre vybavené, alebo pekelne lacné...

Nezabudnite sa pozrieť na naše čerstvo natočené video a preklikať sa bohatou fotogalérií živých snímok priamo z Ženevy!


 

Predošlá KAPITOLY Ďalšia
Test jazdenky VW Passat B7: je dobrý, ale pozor na jeho históriu

Test jazdenky VW Passat B7

Ak budete autu dávať pravidelný servis a aspoň základnú starostlivosť, svoju hodnotu si udrží. Vzhľadom k obľúbenosti Passatov ale zvážte nejakú formu poistenia proti vandalizmu a odcudzenia.

25. 4. 2017 | Dalibor Žák
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY