vytisknout velikost písma Suzuki Celerio: Japonec z Thajska dostane pre Európu špeciálny motor

Automobilka Suzuki v Ženeve vystavila aj európske prevedenie svojho nového kompaktného modelu Celerio.
Suzuki Celerio: Japonec z Thajska dostane pre Európu špeciálny motor

Hoci výraz "Celerio" vzbudzuje s ohľadom na latinu dojem "rýchlosti", tomuto Suzuki ide samozrejme o niečo úplne iné. Suzuki Celerio je totiž vozidlom smerujúcim do segmentu najlacnejších päťdverových minivozidiel do mesta, ktorý na konci tohto roka v Európe pravdepodobne nahradí aktuálny rad Suzuki Alto. Premiéru Celerio oslávilo na januárovom autosalóne v Dillí, no jeho európska verzia, predstavená v Ženeve, prináša niektoré novinky.

_DSC0311.JPG_DSC0312.JPG_DSC0313.JPG_DSC0317.JPG_DSC0318.JPG_DSC0314.JPG
Suzuki Celerio vo svojej európskej verzii ponúknee vraj aj nový motor

Nové Suzuki Celerio má podvozok s rázvorom náprav 2 425 mm a je 3 600 mm dlhé, 1 600 mm široké a 1 560 mm vysoké, pričom batožinový priestor vo svojom základnom usporiadaní pojme 254 l nákladu. O pohon vozidla sa v Európe postará nový zážihový trojvalec K10C so "zdvojeným vstrekovaním" a objemom 1,0 l, ktorý s prispením štart/stop systému vykáže v kombinovanej prevádzke emisie CO2 s hmotnosťou 85 g/km. Voliteľnou výbavou sa stane nová päťstupňová prevodovka s automatizovaným radením.

_DSC0333.JPG_DSC0321.JPG_DSC0322.JPG

Pripomeňme, že ázijská verzia radu Celerio disponuje trojvalcom 1,0 L/50 kW s krútiacim momentom 90 Nm, pohotovostná hmotnosť u nej činí 810 kg a svetlá výška dosahuje 165 mm. V Európe to nové Suzuki Celerio nebude mať rozhodne ľahké, v dobe nábehu predajov sa bude musieť stretnúť nielen s novými kolínskými trojčatami Aygo/C1/108, ale aj s takou Daciou Sandero. A aby proti týmto autám uspelo, bude musieť byť Celerio buď mimoriadne kvalitné a dobre vybavené, alebo pekelne lacné...

Nezabudnite sa pozrieť na naše čerstvo natočené video a preklikať sa bohatou fotogalérií živých snímok priamo z Ženevy!


 

Predošlá KAPITOLY Ďalšia
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY