vytisknout velikost písma SUV značky Lotus použije motor Toyota. Prezlečená RAV4 to ale nebude

SUV značky Lotus použije motor Toyota. Prezlečená RAV4 to ale nebude

Britská značka Lotus sa nijako netají svojimi plánmi postaviť SUV. A nie len hocijaké, nazýva ho totiž "športové okruhové SUV". Niečo také bude samozrejme veľmi náročné a Lotus chce plniť svoje tradíciu ľahkých a kompaktných vozidiel. Model má prísť v roku 2018.

lotus (1).jpglotus (2).jpglotus (3).jpgV minulosti sme videli hneď päť konceptov moderných Lotus. Vedľa konceptov Elise a Elan sa predstavili aj koncepty Elite, Esprit a Eterna. Ani jeden z nich sa ale sériovej výroby nedočkal, pretože na ňu neboli peniaze. Tie má priniesť práve nové SUV

Celý projekt je samozrejme ešte tajný, ale už sa pomaly dozvedáme aspoň drobnosti. Napríklad Glen Sealey, manager Lotusu zodpovedný za chod značky v regióne Austrália a Nový Zéland, naznačil v rozhovore pre austrálsky magazín Motoring, že Lotus využije pri výrobe auta svoje partnerstvo s Toyotou.

Nedá sa ale očakávať, že by nové SUV Lotus bolo len prezlečené SUV od Toyoty, napríklad model RAV4. Nič také, Lotus zmontuje auto sám na vlastnej platforme. Od Toyoty si podľa všetkého požičia len základy pohonu, teda predovšetkým motor. Všetko ostatné si Lotus pripraví sám.

SUV je pre značku Lotus podľa súčasného vedenia kľúčové predovšetkým preto, že môže priniesť zisky a tým by mohol financovať vývoj modernejších športových áut. Lotus sa odkazuje na Porsche, ktoré sa tiež vďaka SUV Cayenne postavilo na nohy.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY