vytisknout velikost písma SUV značky Lotus použije motor Toyota. Prezlečená RAV4 to ale nebude

SUV značky Lotus použije motor Toyota. Prezlečená RAV4 to ale nebude

Britská značka Lotus sa nijako netají svojimi plánmi postaviť SUV. A nie len hocijaké, nazýva ho totiž "športové okruhové SUV". Niečo také bude samozrejme veľmi náročné a Lotus chce plniť svoje tradíciu ľahkých a kompaktných vozidiel. Model má prísť v roku 2018.

lotus (1).jpglotus (2).jpglotus (3).jpgV minulosti sme videli hneď päť konceptov moderných Lotus. Vedľa konceptov Elise a Elan sa predstavili aj koncepty Elite, Esprit a Eterna. Ani jeden z nich sa ale sériovej výroby nedočkal, pretože na ňu neboli peniaze. Tie má priniesť práve nové SUV

Celý projekt je samozrejme ešte tajný, ale už sa pomaly dozvedáme aspoň drobnosti. Napríklad Glen Sealey, manager Lotusu zodpovedný za chod značky v regióne Austrália a Nový Zéland, naznačil v rozhovore pre austrálsky magazín Motoring, že Lotus využije pri výrobe auta svoje partnerstvo s Toyotou.

Nedá sa ale očakávať, že by nové SUV Lotus bolo len prezlečené SUV od Toyoty, napríklad model RAV4. Nič také, Lotus zmontuje auto sám na vlastnej platforme. Od Toyoty si podľa všetkého požičia len základy pohonu, teda predovšetkým motor. Všetko ostatné si Lotus pripraví sám.

SUV je pre značku Lotus podľa súčasného vedenia kľúčové predovšetkým preto, že môže priniesť zisky a tým by mohol financovať vývoj modernejších športových áut. Lotus sa odkazuje na Porsche, ktoré sa tiež vďaka SUV Cayenne postavilo na nohy.

VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY