vytisknout velikost písma SUV Volkswagen Taigun založené na VW Up! nebude. Bylo by príliš malé

Kto chce malé SUV od Volkswagenu, bude si musieť ešte dva roky počkať na novinku založenú na modeli Polo. Malý Taigun sa vyrábať nebude.
SUV Volkswagen Taigun založené na VW Up! nebude. Bylo by príliš malé

Pamätáte sa na koncept SUV Volkswagen Tiguan? Jedno z najmenších SUV, ktoré kedy uzrelo svetlo sveta, bolo založené na modeli Volkswagen Up! a vyrábať sa malo už niekedy od roku 2016. Nakoniec ale takto malé SUV nebude, podľa Volkswagenu je totiž malé až príliš. Namiesto neho uvidíme väčší model podobný Volkswagenu Polo.

Volkswagen-Taigun_Concept_2014_1600x1200_wallpaper_01.jpgVolkswagen-Taigun_Concept_2014_1600x1200_wallpaper_02.jpgVolkswagen-Taigun_Concept_2014_1600x1200_wallpaper_05.jpg
Posledná verzia konceptu Volkswagen Taigun sa ukázala na autosalóne v Dilí v roku 2014. SUV s dĺžkou 3,8 metru a hmotnosťou pod 1000 kg je vraj podľa Volkswagenu už príliš malé

Volkswagen Taigun mal byť pôvodne určený hlavne pre trhy v Južnej Amerike a Ázii. Pod kapotou konceptu bol síce trojvalec 1.0 TSI s výkonom 81 kW (110 k) a krútiacim momentom 175 Nm, ale do sériovej výroby sa počítalo aj s atmosférickým motorom. Hmotnosť produkčného auta má byť nižšia ako 1000 kg.

"To auto, ako sme ho zatiaľ ukázali, je až príliš malé," povedal nemeckým stránkam Focus.de hovorca automobilky. Volkswagen Taigun tak dostal stopku a na jeho miesto príde o trochu väčšie SUV založené na platforme MQB s dĺžkou okolo štyroch metrov.

Väčší model bude konkurent Nissanu Juke a mal by využívať technický základ z nového Volkswagenu Polo. Koncept by sme mohli vidieť už tento rok na niektorom z veľkých autosalónov s tým, že sériová výroba by mala bežať od roku 2018.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY