vytisknout velikost písma SUV Volkswagen Taigun založené na VW Up! nebude. Bylo by príliš malé

Kto chce malé SUV od Volkswagenu, bude si musieť ešte dva roky počkať na novinku založenú na modeli Polo. Malý Taigun sa vyrábať nebude.
SUV Volkswagen Taigun založené na VW Up! nebude. Bylo by príliš malé

Pamätáte sa na koncept SUV Volkswagen Tiguan? Jedno z najmenších SUV, ktoré kedy uzrelo svetlo sveta, bolo založené na modeli Volkswagen Up! a vyrábať sa malo už niekedy od roku 2016. Nakoniec ale takto malé SUV nebude, podľa Volkswagenu je totiž malé až príliš. Namiesto neho uvidíme väčší model podobný Volkswagenu Polo.

Volkswagen-Taigun_Concept_2014_1600x1200_wallpaper_01.jpgVolkswagen-Taigun_Concept_2014_1600x1200_wallpaper_02.jpgVolkswagen-Taigun_Concept_2014_1600x1200_wallpaper_05.jpg
Posledná verzia konceptu Volkswagen Taigun sa ukázala na autosalóne v Dilí v roku 2014. SUV s dĺžkou 3,8 metru a hmotnosťou pod 1000 kg je vraj podľa Volkswagenu už príliš malé

Volkswagen Taigun mal byť pôvodne určený hlavne pre trhy v Južnej Amerike a Ázii. Pod kapotou konceptu bol síce trojvalec 1.0 TSI s výkonom 81 kW (110 k) a krútiacim momentom 175 Nm, ale do sériovej výroby sa počítalo aj s atmosférickým motorom. Hmotnosť produkčného auta má byť nižšia ako 1000 kg.

"To auto, ako sme ho zatiaľ ukázali, je až príliš malé," povedal nemeckým stránkam Focus.de hovorca automobilky. Volkswagen Taigun tak dostal stopku a na jeho miesto príde o trochu väčšie SUV založené na platforme MQB s dĺžkou okolo štyroch metrov.

Väčší model bude konkurent Nissanu Juke a mal by využívať technický základ z nového Volkswagenu Polo. Koncept by sme mohli vidieť už tento rok na niektorom z veľkých autosalónov s tým, že sériová výroba by mala bežať od roku 2018.

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

dnes | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Takéto jednoduché a charakterné BMW už nebudú, takže ak máte niečo okolo 10-tisíc eur na roadster a Mazda MX-5 je na vás moc slabá, asi nemáte čo riešiť.

17. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY