vytisknout velikost písma SUV Volkswagen Taigun založené na VW Up! nebude. Bylo by príliš malé

Kto chce malé SUV od Volkswagenu, bude si musieť ešte dva roky počkať na novinku založenú na modeli Polo. Malý Taigun sa vyrábať nebude.
SUV Volkswagen Taigun založené na VW Up! nebude. Bylo by príliš malé

Pamätáte sa na koncept SUV Volkswagen Tiguan? Jedno z najmenších SUV, ktoré kedy uzrelo svetlo sveta, bolo založené na modeli Volkswagen Up! a vyrábať sa malo už niekedy od roku 2016. Nakoniec ale takto malé SUV nebude, podľa Volkswagenu je totiž malé až príliš. Namiesto neho uvidíme väčší model podobný Volkswagenu Polo.

Volkswagen-Taigun_Concept_2014_1600x1200_wallpaper_01.jpgVolkswagen-Taigun_Concept_2014_1600x1200_wallpaper_02.jpgVolkswagen-Taigun_Concept_2014_1600x1200_wallpaper_05.jpg
Posledná verzia konceptu Volkswagen Taigun sa ukázala na autosalóne v Dilí v roku 2014. SUV s dĺžkou 3,8 metru a hmotnosťou pod 1000 kg je vraj podľa Volkswagenu už príliš malé

Volkswagen Taigun mal byť pôvodne určený hlavne pre trhy v Južnej Amerike a Ázii. Pod kapotou konceptu bol síce trojvalec 1.0 TSI s výkonom 81 kW (110 k) a krútiacim momentom 175 Nm, ale do sériovej výroby sa počítalo aj s atmosférickým motorom. Hmotnosť produkčného auta má byť nižšia ako 1000 kg.

"To auto, ako sme ho zatiaľ ukázali, je až príliš malé," povedal nemeckým stránkam Focus.de hovorca automobilky. Volkswagen Taigun tak dostal stopku a na jeho miesto príde o trochu väčšie SUV založené na platforme MQB s dĺžkou okolo štyroch metrov.

Väčší model bude konkurent Nissanu Juke a mal by využívať technický základ z nového Volkswagenu Polo. Koncept by sme mohli vidieť už tento rok na niektorom z veľkých autosalónov s tým, že sériová výroba by mala bežať od roku 2018.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

včera | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY