vytisknout velikost písma SUV Volkswagen Taigun založené na VW Up! nebude. Bylo by príliš malé

Kto chce malé SUV od Volkswagenu, bude si musieť ešte dva roky počkať na novinku založenú na modeli Polo. Malý Taigun sa vyrábať nebude.
SUV Volkswagen Taigun založené na VW Up! nebude. Bylo by príliš malé

Pamätáte sa na koncept SUV Volkswagen Tiguan? Jedno z najmenších SUV, ktoré kedy uzrelo svetlo sveta, bolo založené na modeli Volkswagen Up! a vyrábať sa malo už niekedy od roku 2016. Nakoniec ale takto malé SUV nebude, podľa Volkswagenu je totiž malé až príliš. Namiesto neho uvidíme väčší model podobný Volkswagenu Polo.

Volkswagen-Taigun_Concept_2014_1600x1200_wallpaper_01.jpgVolkswagen-Taigun_Concept_2014_1600x1200_wallpaper_02.jpgVolkswagen-Taigun_Concept_2014_1600x1200_wallpaper_05.jpg
Posledná verzia konceptu Volkswagen Taigun sa ukázala na autosalóne v Dilí v roku 2014. SUV s dĺžkou 3,8 metru a hmotnosťou pod 1000 kg je vraj podľa Volkswagenu už príliš malé

Volkswagen Taigun mal byť pôvodne určený hlavne pre trhy v Južnej Amerike a Ázii. Pod kapotou konceptu bol síce trojvalec 1.0 TSI s výkonom 81 kW (110 k) a krútiacim momentom 175 Nm, ale do sériovej výroby sa počítalo aj s atmosférickým motorom. Hmotnosť produkčného auta má byť nižšia ako 1000 kg.

"To auto, ako sme ho zatiaľ ukázali, je až príliš malé," povedal nemeckým stránkam Focus.de hovorca automobilky. Volkswagen Taigun tak dostal stopku a na jeho miesto príde o trochu väčšie SUV založené na platforme MQB s dĺžkou okolo štyroch metrov.

Väčší model bude konkurent Nissanu Juke a mal by využívať technický základ z nového Volkswagenu Polo. Koncept by sme mohli vidieť už tento rok na niektorom z veľkých autosalónov s tým, že sériová výroba by mala bežať od roku 2018.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY