vytisknout velikost písma SUV Volkswagen Taigun založené na VW Up! nebude. Bylo by príliš malé

Kto chce malé SUV od Volkswagenu, bude si musieť ešte dva roky počkať na novinku založenú na modeli Polo. Malý Taigun sa vyrábať nebude.
SUV Volkswagen Taigun založené na VW Up! nebude. Bylo by príliš malé

Pamätáte sa na koncept SUV Volkswagen Tiguan? Jedno z najmenších SUV, ktoré kedy uzrelo svetlo sveta, bolo založené na modeli Volkswagen Up! a vyrábať sa malo už niekedy od roku 2016. Nakoniec ale takto malé SUV nebude, podľa Volkswagenu je totiž malé až príliš. Namiesto neho uvidíme väčší model podobný Volkswagenu Polo.

Volkswagen-Taigun_Concept_2014_1600x1200_wallpaper_01.jpgVolkswagen-Taigun_Concept_2014_1600x1200_wallpaper_02.jpgVolkswagen-Taigun_Concept_2014_1600x1200_wallpaper_05.jpg
Posledná verzia konceptu Volkswagen Taigun sa ukázala na autosalóne v Dilí v roku 2014. SUV s dĺžkou 3,8 metru a hmotnosťou pod 1000 kg je vraj podľa Volkswagenu už príliš malé

Volkswagen Taigun mal byť pôvodne určený hlavne pre trhy v Južnej Amerike a Ázii. Pod kapotou konceptu bol síce trojvalec 1.0 TSI s výkonom 81 kW (110 k) a krútiacim momentom 175 Nm, ale do sériovej výroby sa počítalo aj s atmosférickým motorom. Hmotnosť produkčného auta má byť nižšia ako 1000 kg.

"To auto, ako sme ho zatiaľ ukázali, je až príliš malé," povedal nemeckým stránkam Focus.de hovorca automobilky. Volkswagen Taigun tak dostal stopku a na jeho miesto príde o trochu väčšie SUV založené na platforme MQB s dĺžkou okolo štyroch metrov.

Väčší model bude konkurent Nissanu Juke a mal by využívať technický základ z nového Volkswagenu Polo. Koncept by sme mohli vidieť už tento rok na niektorom z veľkých autosalónov s tým, že sériová výroba by mala bežať od roku 2018.

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Ďalší dlhodobý test bude patriť Škode Fabia Combi. Čaká nás pol roka s novým litrovým trojvalcom 1.0 TSI. Konkrétne ide o verziu s výkonom 81 kW, teda o vrcholnú motorizáciu. Fabia prišla do testu vo výbave Style a s niekoľkými príplatkovými prvkami.

4. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY