vytisknout velikost písma SUV sú prvýkrát v histórii najpredávanejším segmentom nových áut v Európe

SUV sú prvýkrát v histórii najpredávanejším segmentom nových áut v Európe

V Európe vždy hrali prvú ligu hatchbacky segmentov B a C, teda typicky Ford Fiesta a Volkswagen Golf. Vozidlá kategórie SUV neboli toľko v kurze, kým sa automobilky nedokázali novými modelmi trafiť do vkusu európskych zákazníkov. A razom máme prvýkrát v histórii vozidlá kategórie SUV ako najpredávanejší segment aj v Európe.

V roku 2015 si nové SUV kúpilo 22,49% zákazníkov, čo je výrazná zmena oproti 19,81% roku 2014. Celkovo sa nových SUV predalo 3,2 milióna, to je takmer o štvrtinu viac ako v roku 2014 v absolútnych predajných číslach.

Jednotkou je Nissan, ten v Európe predal 376 000 vozidiel kategórie SUV.
Percentuálne rástla najviac trieda stredných SUV, kam patrí napríklad Audi Q5 alebo Volvo XC60. Tá si polepšila o 42%, avšak v celkových číslach sú najväčším ťahúňom segmenty malých a kompaktných SUV. Dohromady sa v nich predalo skoro 2,5 milióna nových áut.

Trhový podiel jednotlivých segmentov na európskom trhu (zdroj: JATO dynamics)
obchodná trieda najpredávanejší
model kategórie
trhový podiel
2015
trhový podiel
2014
medziročná zmena
predajov absolútne
SUV Nissan Qashqai 22,49 % 19,81 % 24 %
malé vozidlá Ford Fiesta 21,99 % 22,73 % 6 %
kompaktné vozidlá VW Golf 20,61 % 21,30 % 6 %
MPV VW Golf Sportsvan 10,48 % 11,66 % -2 %
stredná trieda VW Passat 9,05 % 8,77 % 13 %
mestské autá Fiat 500 8,79 % 8,87 % 8 %
veľké autá Audi A6 2,75 % 3,04 % -1 %
športové autá Audi TT 0,72 % 0,67 % 18 %
luxusné autá Mercedes triedy S 0,27 % 0,32 % -6 %
ostatné   2,84 % 2,84 % 9 %

Celkovo sa v Európe predalo 14,2 milióna nových áut. To je viac ako deväťpercentný nárast oproti roku 2014. Najúspešnejšou značkou je Volkswagen, ktorý predal 1,73 milióna áut, druhý je Ford s 1,02 miliónom vozov. Tieto jediné značky sa dostali cez milión kusov. Renault predal 975-tisíc áut, Opel potom 942-tisíc vozidiel.

VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY