vytisknout velikost písma SUV sú prvýkrát v histórii najpredávanejším segmentom nových áut v Európe

SUV sú prvýkrát v histórii najpredávanejším segmentom nových áut v Európe

V Európe vždy hrali prvú ligu hatchbacky segmentov B a C, teda typicky Ford Fiesta a Volkswagen Golf. Vozidlá kategórie SUV neboli toľko v kurze, kým sa automobilky nedokázali novými modelmi trafiť do vkusu európskych zákazníkov. A razom máme prvýkrát v histórii vozidlá kategórie SUV ako najpredávanejší segment aj v Európe.

V roku 2015 si nové SUV kúpilo 22,49% zákazníkov, čo je výrazná zmena oproti 19,81% roku 2014. Celkovo sa nových SUV predalo 3,2 milióna, to je takmer o štvrtinu viac ako v roku 2014 v absolútnych predajných číslach.

Jednotkou je Nissan, ten v Európe predal 376 000 vozidiel kategórie SUV.
Percentuálne rástla najviac trieda stredných SUV, kam patrí napríklad Audi Q5 alebo Volvo XC60. Tá si polepšila o 42%, avšak v celkových číslach sú najväčším ťahúňom segmenty malých a kompaktných SUV. Dohromady sa v nich predalo skoro 2,5 milióna nových áut.

Trhový podiel jednotlivých segmentov na európskom trhu (zdroj: JATO dynamics)
obchodná trieda najpredávanejší
model kategórie
trhový podiel
2015
trhový podiel
2014
medziročná zmena
predajov absolútne
SUV Nissan Qashqai 22,49 % 19,81 % 24 %
malé vozidlá Ford Fiesta 21,99 % 22,73 % 6 %
kompaktné vozidlá VW Golf 20,61 % 21,30 % 6 %
MPV VW Golf Sportsvan 10,48 % 11,66 % -2 %
stredná trieda VW Passat 9,05 % 8,77 % 13 %
mestské autá Fiat 500 8,79 % 8,87 % 8 %
veľké autá Audi A6 2,75 % 3,04 % -1 %
športové autá Audi TT 0,72 % 0,67 % 18 %
luxusné autá Mercedes triedy S 0,27 % 0,32 % -6 %
ostatné   2,84 % 2,84 % 9 %

Celkovo sa v Európe predalo 14,2 milióna nových áut. To je viac ako deväťpercentný nárast oproti roku 2014. Najúspešnejšou značkou je Volkswagen, ktorý predal 1,73 milióna áut, druhý je Ford s 1,02 miliónom vozov. Tieto jediné značky sa dostali cez milión kusov. Renault predal 975-tisíc áut, Opel potom 942-tisíc vozidiel.

Rýchly test Subaru Levorg 1.6GT-S MY17: Podvozok stále v hlavnej úlohe

Subaru Levorg 1.6GT-S MY17

Ergonómia je dokonale jednoduchá, výhľad von skvelý, podvozok istý a riadenie zábavné.

dnes | Dalibor Žák
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY