vytisknout velikost písma SUV sú prvýkrát v histórii najpredávanejším segmentom nových áut v Európe

SUV sú prvýkrát v histórii najpredávanejším segmentom nových áut v Európe

V Európe vždy hrali prvú ligu hatchbacky segmentov B a C, teda typicky Ford Fiesta a Volkswagen Golf. Vozidlá kategórie SUV neboli toľko v kurze, kým sa automobilky nedokázali novými modelmi trafiť do vkusu európskych zákazníkov. A razom máme prvýkrát v histórii vozidlá kategórie SUV ako najpredávanejší segment aj v Európe.

V roku 2015 si nové SUV kúpilo 22,49% zákazníkov, čo je výrazná zmena oproti 19,81% roku 2014. Celkovo sa nových SUV predalo 3,2 milióna, to je takmer o štvrtinu viac ako v roku 2014 v absolútnych predajných číslach.

Jednotkou je Nissan, ten v Európe predal 376 000 vozidiel kategórie SUV.
Percentuálne rástla najviac trieda stredných SUV, kam patrí napríklad Audi Q5 alebo Volvo XC60. Tá si polepšila o 42%, avšak v celkových číslach sú najväčším ťahúňom segmenty malých a kompaktných SUV. Dohromady sa v nich predalo skoro 2,5 milióna nových áut.

Trhový podiel jednotlivých segmentov na európskom trhu (zdroj: JATO dynamics)
obchodná trieda najpredávanejší
model kategórie
trhový podiel
2015
trhový podiel
2014
medziročná zmena
predajov absolútne
SUV Nissan Qashqai 22,49 % 19,81 % 24 %
malé vozidlá Ford Fiesta 21,99 % 22,73 % 6 %
kompaktné vozidlá VW Golf 20,61 % 21,30 % 6 %
MPV VW Golf Sportsvan 10,48 % 11,66 % -2 %
stredná trieda VW Passat 9,05 % 8,77 % 13 %
mestské autá Fiat 500 8,79 % 8,87 % 8 %
veľké autá Audi A6 2,75 % 3,04 % -1 %
športové autá Audi TT 0,72 % 0,67 % 18 %
luxusné autá Mercedes triedy S 0,27 % 0,32 % -6 %
ostatné   2,84 % 2,84 % 9 %

Celkovo sa v Európe predalo 14,2 milióna nových áut. To je viac ako deväťpercentný nárast oproti roku 2014. Najúspešnejšou značkou je Volkswagen, ktorý predal 1,73 milióna áut, druhý je Ford s 1,02 miliónom vozov. Tieto jediné značky sa dostali cez milión kusov. Renault predal 975-tisíc áut, Opel potom 942-tisíc vozidiel.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY