vytisknout velikost písma SUV sú prvýkrát v histórii najpredávanejším segmentom nových áut v Európe

SUV sú prvýkrát v histórii najpredávanejším segmentom nových áut v Európe

V Európe vždy hrali prvú ligu hatchbacky segmentov B a C, teda typicky Ford Fiesta a Volkswagen Golf. Vozidlá kategórie SUV neboli toľko v kurze, kým sa automobilky nedokázali novými modelmi trafiť do vkusu európskych zákazníkov. A razom máme prvýkrát v histórii vozidlá kategórie SUV ako najpredávanejší segment aj v Európe.

V roku 2015 si nové SUV kúpilo 22,49% zákazníkov, čo je výrazná zmena oproti 19,81% roku 2014. Celkovo sa nových SUV predalo 3,2 milióna, to je takmer o štvrtinu viac ako v roku 2014 v absolútnych predajných číslach.

Jednotkou je Nissan, ten v Európe predal 376 000 vozidiel kategórie SUV.
Percentuálne rástla najviac trieda stredných SUV, kam patrí napríklad Audi Q5 alebo Volvo XC60. Tá si polepšila o 42%, avšak v celkových číslach sú najväčším ťahúňom segmenty malých a kompaktných SUV. Dohromady sa v nich predalo skoro 2,5 milióna nových áut.

Trhový podiel jednotlivých segmentov na európskom trhu (zdroj: JATO dynamics)
obchodná trieda najpredávanejší
model kategórie
trhový podiel
2015
trhový podiel
2014
medziročná zmena
predajov absolútne
SUV Nissan Qashqai 22,49 % 19,81 % 24 %
malé vozidlá Ford Fiesta 21,99 % 22,73 % 6 %
kompaktné vozidlá VW Golf 20,61 % 21,30 % 6 %
MPV VW Golf Sportsvan 10,48 % 11,66 % -2 %
stredná trieda VW Passat 9,05 % 8,77 % 13 %
mestské autá Fiat 500 8,79 % 8,87 % 8 %
veľké autá Audi A6 2,75 % 3,04 % -1 %
športové autá Audi TT 0,72 % 0,67 % 18 %
luxusné autá Mercedes triedy S 0,27 % 0,32 % -6 %
ostatné   2,84 % 2,84 % 9 %

Celkovo sa v Európe predalo 14,2 milióna nových áut. To je viac ako deväťpercentný nárast oproti roku 2014. Najúspešnejšou značkou je Volkswagen, ktorý predal 1,73 milióna áut, druhý je Ford s 1,02 miliónom vozov. Tieto jediné značky sa dostali cez milión kusov. Renault predal 975-tisíc áut, Opel potom 942-tisíc vozidiel.

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY