vytisknout velikost písma SUV SsangYong XIV sa snaží upútať pozornosť v Európe

SUV SsangYong XIV sa snaží upútať pozornosť v Európe

SsangYong priviezol do Paríža ďalšie koncepty SUV XIV-Air a XIV-Adventure, ktoré by si to malo čoskoro namieriť na výrobnú linku a k zákazníkom. Jedná sa o kompletné SUV, ktoré sa spoľahne na zatiaľ nešpecifikovaný motor s objemom 1,6 litra a emisiami 140 - 150 g / km CO2 pre benzínovú a 110 - 120 g / km CO2 pre dieselovú verziu.

Koncept XIV-Air je niečo ako SUV Targa, ale rozhodne to je zaujímavý nápad. XIV-Adventure je zase zameraný do terénu. Otázkou je, čo sa potom dostane do sériovej výroby, ale dve verzie - jedna mestská a jedna outdoorová - nie sú dnes úplne mimo misu. Podobné členenie ponúka napríklad aj Škoda Yeti, aj keď ide vždy skôr len o optické ako vyložene funkčné doplnky.

Informácií bohužiaľ príliš nemáme a ani SsangYong nie je moc konkrétny. Evidentne tak majú vozidlá do sériového prevedenia ešte celkom ďaleko, aj keď už vyzerajú celkom uveriteľne a z niektorých uhlov aj celkom originálne.

_DSC1385.JPG_DSC1389.JPG_DSC1390.JPG_DSC1392.JPG_DSC1398.JPG_DSC1403.JPG_DSC1405.JPG_DSC1410.JPG_DSC1414.JPGIMG_4721.JPGIMG_4722.JPGIMG_4723.JPGIMG_4724.JPGIMG_4726.JPGIMG_4727.JPGIMG_4728.JPG

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY