vytisknout velikost písma SUV Seat Ateca je vonku. Bude sa vyrábať na rovnakej linke ako Škoda KodiaQ

SUV Škoda KodiaQ zostáva ešte pod plachtou, ale na svet sa dostal technicky príbuzný crossover od Seatu.
SUV Seat Ateca je vonku. Bude sa vyrábať na rovnakej linke ako Škoda KodiaQ
Zoznam kapitol
  1. SUV Seat Ateca
  2. Fotogaléria: SUV Seat Ateca

Prvé sériové SUV automobilky Seat dostalo meno Ateca a na svet sa dostali prvé fotografie ešte pred oficiálnou premiérou. Ich kvalita preto nie je najlepšia, ale pre ilustráciu nám určite postačí. Len pripomíname, že nový Seat Ateca sa bude vyrábať v Českej republike na rovnakej linke ako SUV Škoda KodiaQ.

005.jpg007.jpg003.jpg
Seat Ateca je prvé sériové SUV španielskej automobilky. Výroba bude prebiehať v ČR spolu s technicky príbuznou Škodou Kodiaq. Tú taktiež uvidíme v Ženeve

Obe SUV sú technicky veľmi podobné a zdieľajú platformu nového Volkswagenu Tiguan. O použitých motoroch síce nepoznáme podrobnosti, ale dá sa celkom bezpečne odvodiť, čo bude pod kapotou. Základná verzia s pohonom predných kolies s najvyššou pravdepodobnosťou dostanú motory 1.6 TDI a 1.4 TSI.

Štvorkolky so systémom Haldex by potom mali dostať motory 2.0 TDI a 2.0 TSI. Dokonca sa hovorí aj o základnom litrovom trojvalci 1.0 TSI s výkonom 81 kW (110 k), ale na potvrdenie tohto malého motora si musíme ešte počkať. V Ženeve sa určite dozvieme viac.

Kým SUV Seat Ateca sa už predstavuje vo svojom sériovom prevedení, český príbuzný Škoda KodiaQ príde do Ženevy zatiaľ v štádiu konceptu Visions. Obe autá budú ale zacielené na rôzne skupiny zákazníkov. Seat má mať športový imidž, zatiaľ čo škodovka, hlavne vo svojom sedemmiestnom prevedení, bude cieliť na prakticky zmýšľajúcich zákazníkov.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY