vytisknout velikost písma SUV od Lamborghini dostalo definitívne zelenú. Príde o tri roky

SUV od Lamborghini dostalo definitívne zelenú. Príde o tri roky

Je rozhodnuté, Lamborghini bude naozaj vyrábať SUV. Automobilka oficiálne potvrdila, že vedenie nakoniec projekt schválilo, auto sa bude vyrábať v domácom Taliansku a na trhu by sa malo objaviť v roku 2018. Sériový model by mal skutočne vychádzať z konceptu Lamborghini Urus, ktorý sme videli už v roku 2012.

lamborghini 1.jpglamborghini 2.jpglamborghini 3.jpgLamborghini zrejme nepostaví svoje prvé moderné SUV ako automobil schopný zdolávať balvany a bahno. Pod kapotou by sa mohol objaviť preplňovaný osemvalec od Audi

Lamborghini očakáva ročný odbyt v počte asi troch tisíc áut, čo by zdvojnásobilo súčasnú produkciu značky. Najviac áut zamieri do krajín okolo Perzského zálivu, do USA a aj do Číny. Zákazníci sa ale ozývajú aj z Európy, predovšetkým z Veľkej Británie a Nemecka. Záujem je aj v Rusku.

Automobilka kvôli vývoji nového SUV a príprave výroby nového modelu vyčlení "stovky miliónov eur" na investície, ale presné číslo zrejme ešte ani Lamborghini, ani koncern VW nepozná. Na vývoji a výrobe nového auta sa bude podieľať až 500 nových zamestnancov.

Ohľadom techniky je ťažké niečo predvídať, ale pod kapotou by sa namiesto atmosférického dvanásťvalca mohol objaviť dvakrát preplňovaný osemvalec 4.0 TFSI od Audi, samozrejme patrične upravený, aby svojim prejavom a charakterom zodpovedal značke Lamborghini.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

včera | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY