vytisknout velikost písma SUV od Ferrari? "To by ste ma museli zastreliť," povedal Marchionne

Ferrari je natoľko silná značka, že nepotrebuje naháňať zákazníkov predajom luxusného SUV.
SUV od Ferrari? "To by ste ma museli zastreliť," povedal Marchionne

Šéf koncernu Fiat-Chrysler, pod ktorého spadá aj správa automobilky Ferrari, sa jasne vyjadril k tomu, či bude automobilka naháňať predaje luxusným SUV. "To by ste ma museli najskôr zastreliť," povedal priamo Sergio Marchionne. Podľa neho nie je súčasný mierny pokles ceny akcií vážny.

Ferrari vstúpilo od začiatku roka na burzu s voľne obchodovateľnými akciami, ale ich cena pomaly klesá. Navyše teraz automobilka oznámila, že očakáva nižší zisk kvôli kolísaniu čínskeho trhu, kde sa predalo o 22% áut menej pripomína Bloomberg.

Ferrari očakáva, že tento rok zarobí pred zdanením 770 miliónov eur, čo by aj tak mal byť mierny nárast oproti roku 2015. S tým ale evidentne nie sú investori príliš spokojní.

Ferrari v roku 2015 dodalo zákazníkom 7664 vozidiel, tento rok plánuje dodať 7900 áut. Zakolísanie čínskeho trhu by ale nemuselo automobilku v kratšom časovom horizonte príliš ohroziť, pretože dopyt je všade veľmi silný a na niektoré modely Ferrari sa čaká aj dva roky. Čo značka nepredá v Číne, určite predá inde.

Sergio Marchionne povedal, že Ferrari by mohlo už v roku 2019 predávať okolo 9 000 áut ročne a že to stále bude zodpovedať starej známej formulke, ktorú razil už zakladateľ automobilky Enzo Ferrari, totiž že značka vyrobí vždy o jedno auto menej než koľko požaduje trh. Silný dopyt je dôvod, prečo Marchionne nechce SUV. Ferrari ho skrátka nepotrebuje.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY