vytisknout velikost písma SUV od Ferrari? "To by ste ma museli zastreliť," povedal Marchionne

Ferrari je natoľko silná značka, že nepotrebuje naháňať zákazníkov predajom luxusného SUV.
SUV od Ferrari? "To by ste ma museli zastreliť," povedal Marchionne

Šéf koncernu Fiat-Chrysler, pod ktorého spadá aj správa automobilky Ferrari, sa jasne vyjadril k tomu, či bude automobilka naháňať predaje luxusným SUV. "To by ste ma museli najskôr zastreliť," povedal priamo Sergio Marchionne. Podľa neho nie je súčasný mierny pokles ceny akcií vážny.

Ferrari vstúpilo od začiatku roka na burzu s voľne obchodovateľnými akciami, ale ich cena pomaly klesá. Navyše teraz automobilka oznámila, že očakáva nižší zisk kvôli kolísaniu čínskeho trhu, kde sa predalo o 22% áut menej pripomína Bloomberg.

Ferrari očakáva, že tento rok zarobí pred zdanením 770 miliónov eur, čo by aj tak mal byť mierny nárast oproti roku 2015. S tým ale evidentne nie sú investori príliš spokojní.

Ferrari v roku 2015 dodalo zákazníkom 7664 vozidiel, tento rok plánuje dodať 7900 áut. Zakolísanie čínskeho trhu by ale nemuselo automobilku v kratšom časovom horizonte príliš ohroziť, pretože dopyt je všade veľmi silný a na niektoré modely Ferrari sa čaká aj dva roky. Čo značka nepredá v Číne, určite predá inde.

Sergio Marchionne povedal, že Ferrari by mohlo už v roku 2019 predávať okolo 9 000 áut ročne a že to stále bude zodpovedať starej známej formulke, ktorú razil už zakladateľ automobilky Enzo Ferrari, totiž že značka vyrobí vždy o jedno auto menej než koľko požaduje trh. Silný dopyt je dôvod, prečo Marchionne nechce SUV. Ferrari ho skrátka nepotrebuje.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY