vytisknout velikost písma SUV od Ferrari? "To by ste ma museli zastreliť," povedal Marchionne

Ferrari je natoľko silná značka, že nepotrebuje naháňať zákazníkov predajom luxusného SUV.
SUV od Ferrari? "To by ste ma museli zastreliť," povedal Marchionne

Šéf koncernu Fiat-Chrysler, pod ktorého spadá aj správa automobilky Ferrari, sa jasne vyjadril k tomu, či bude automobilka naháňať predaje luxusným SUV. "To by ste ma museli najskôr zastreliť," povedal priamo Sergio Marchionne. Podľa neho nie je súčasný mierny pokles ceny akcií vážny.

Ferrari vstúpilo od začiatku roka na burzu s voľne obchodovateľnými akciami, ale ich cena pomaly klesá. Navyše teraz automobilka oznámila, že očakáva nižší zisk kvôli kolísaniu čínskeho trhu, kde sa predalo o 22% áut menej pripomína Bloomberg.

Ferrari očakáva, že tento rok zarobí pred zdanením 770 miliónov eur, čo by aj tak mal byť mierny nárast oproti roku 2015. S tým ale evidentne nie sú investori príliš spokojní.

Ferrari v roku 2015 dodalo zákazníkom 7664 vozidiel, tento rok plánuje dodať 7900 áut. Zakolísanie čínskeho trhu by ale nemuselo automobilku v kratšom časovom horizonte príliš ohroziť, pretože dopyt je všade veľmi silný a na niektoré modely Ferrari sa čaká aj dva roky. Čo značka nepredá v Číne, určite predá inde.

Sergio Marchionne povedal, že Ferrari by mohlo už v roku 2019 predávať okolo 9 000 áut ročne a že to stále bude zodpovedať starej známej formulke, ktorú razil už zakladateľ automobilky Enzo Ferrari, totiž že značka vyrobí vždy o jedno auto menej než koľko požaduje trh. Silný dopyt je dôvod, prečo Marchionne nechce SUV. Ferrari ho skrátka nepotrebuje.

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY