vytisknout velikost písma SUV Borgward pomaly získava obrysy. Tu je prvá skica

SUV Borgward pomaly získava obrysy. Tu je prvá skica

Automobilka Borgward predstaví na autosalóne vo Frankfurte svoj prvý novodobý automobil. Bude to predprodukčný koncept SUV a Borgward tvrdí, že pôjde o "cenovo dostupné prémiové auto". Teraz značka zverejnila prvú skicu, ktorá odhaľuje dizajn ľavého zadného rohu.

borgward (1).jpgborgward (2).jpgToto sú zatiaľ jediné dva oficiálne snímky, ktoré automobilka
Borgward k svojmu novému modelu zverejnila

Borgward má veľmi odvážne plány. Sériová výroba nového SUV má začať v prvej polovici roka 2016 a už v roku 2020 chce automobilka dodávať 800 000 áut zákazníkom ročne. Len pripomenieme, že napríklad takej Škode trvalo zhruba dvadsať rokov, než bola schopná predať ročne vyše trištvrte milióna áut po celom svete.

S dizajnom nových vozidiel Borgward má pomáhať Einar Hareide, ktorý navrhoval autá značiek Volvo a Saab. Je autorom napríklad Saabu 9-5 a poslednej generácie modelu Saab 900. Do roku 2000 tiež pôsobil v Mercedesi a od roku 2007 jeho dizajnérske štúdio kreslí nové modely Volva.

Pokiaľ ide o financie, značka Borgward sa opiera o čínskych investorov. Zaujímavé tiež je, že sme síce ešte nevideli sériový produkt, ale vedenie znovuzrodenej automobilky sa už opiera do konkurencie. Na autosalóne v Ženeve si napríklad šéf značky uťahoval z Mercedesu, že nakupuje lacné motory od Renaultu a dáva ich do svojich áut.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

dnes | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

včera | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY