vytisknout velikost písma SUV Borgward pomaly získava obrysy. Tu je prvá skica

SUV Borgward pomaly získava obrysy. Tu je prvá skica

Automobilka Borgward predstaví na autosalóne vo Frankfurte svoj prvý novodobý automobil. Bude to predprodukčný koncept SUV a Borgward tvrdí, že pôjde o "cenovo dostupné prémiové auto". Teraz značka zverejnila prvú skicu, ktorá odhaľuje dizajn ľavého zadného rohu.

borgward (1).jpgborgward (2).jpgToto sú zatiaľ jediné dva oficiálne snímky, ktoré automobilka
Borgward k svojmu novému modelu zverejnila

Borgward má veľmi odvážne plány. Sériová výroba nového SUV má začať v prvej polovici roka 2016 a už v roku 2020 chce automobilka dodávať 800 000 áut zákazníkom ročne. Len pripomenieme, že napríklad takej Škode trvalo zhruba dvadsať rokov, než bola schopná predať ročne vyše trištvrte milióna áut po celom svete.

S dizajnom nových vozidiel Borgward má pomáhať Einar Hareide, ktorý navrhoval autá značiek Volvo a Saab. Je autorom napríklad Saabu 9-5 a poslednej generácie modelu Saab 900. Do roku 2000 tiež pôsobil v Mercedesi a od roku 2007 jeho dizajnérske štúdio kreslí nové modely Volva.

Pokiaľ ide o financie, značka Borgward sa opiera o čínskych investorov. Zaujímavé tiež je, že sme síce ešte nevideli sériový produkt, ale vedenie znovuzrodenej automobilky sa už opiera do konkurencie. Na autosalóne v Ženeve si napríklad šéf značky uťahoval z Mercedesu, že nakupuje lacné motory od Renaultu a dáva ich do svojich áut.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY