vytisknout velikost písma SUV Borgward pomaly získava obrysy. Tu je prvá skica

SUV Borgward pomaly získava obrysy. Tu je prvá skica

Automobilka Borgward predstaví na autosalóne vo Frankfurte svoj prvý novodobý automobil. Bude to predprodukčný koncept SUV a Borgward tvrdí, že pôjde o "cenovo dostupné prémiové auto". Teraz značka zverejnila prvú skicu, ktorá odhaľuje dizajn ľavého zadného rohu.

borgward (1).jpgborgward (2).jpgToto sú zatiaľ jediné dva oficiálne snímky, ktoré automobilka
Borgward k svojmu novému modelu zverejnila

Borgward má veľmi odvážne plány. Sériová výroba nového SUV má začať v prvej polovici roka 2016 a už v roku 2020 chce automobilka dodávať 800 000 áut zákazníkom ročne. Len pripomenieme, že napríklad takej Škode trvalo zhruba dvadsať rokov, než bola schopná predať ročne vyše trištvrte milióna áut po celom svete.

S dizajnom nových vozidiel Borgward má pomáhať Einar Hareide, ktorý navrhoval autá značiek Volvo a Saab. Je autorom napríklad Saabu 9-5 a poslednej generácie modelu Saab 900. Do roku 2000 tiež pôsobil v Mercedesi a od roku 2007 jeho dizajnérske štúdio kreslí nové modely Volva.

Pokiaľ ide o financie, značka Borgward sa opiera o čínskych investorov. Zaujímavé tiež je, že sme síce ešte nevideli sériový produkt, ale vedenie znovuzrodenej automobilky sa už opiera do konkurencie. Na autosalóne v Ženeve si napríklad šéf značky uťahoval z Mercedesu, že nakupuje lacné motory od Renaultu a dáva ich do svojich áut.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY