vytisknout velikost písma SUV BMW X1 sa zrejme dočká aj hybridného pohonu s trojvalcom

SUV BMW X1 sa zrejme dočká aj hybridného pohonu s trojvalcom

Nová generácia SUV BMW X1 by mohla prísť aj s hybridným pohonom. Automobilka má dostupnú technológiu, ktorú použije v príbuznom BMW radu 2 Active Tourer, takže jej aplikácii do SUV postavenom na rovnakej platforme svojím spôsobom nič nebráni.

Automobilka BMW iba zisťuje možnosti trhu, kde by sa také auto uchytilo a predávalo. Už so súčasnými motormi má totiž BMW X1 dostatočne nízke emisie CO2, uvádza austrálsky magazín Motoring.

Otázkou teda nie je, či je možné hybridný BMW X1 vyrábať, ale či to má ekonomický zmysel. Model X1 by dostal označenie eDrive a teoreticky by sa mohol s kombinovanou spotrebou dostať na 2 litre na 100 km a s emisiami na 50 g/km CO2.

BMW dokončuje vývoj plug-in hybridného systému s trojvalcom 1,5 l s výkonom 100 kW a krútiacim momentom 220 Nm, ktorému pomáha elektromotor s výkonom 65 kW a krútiacim momentom 165 Nm. Dojazd na elektrinu má činiť asi 30 až 40 km a auto by sa mohlo dostať na stovku už za 6,5 ​​sekundy.

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Naša Fabia vám to ukáže

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Naša Fabia vám to ukáže

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

dnes | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY