vytisknout velikost písma SUV Bentley dostalo meno Bentayga. Vyrábať sa bude v Anglicku

SUV Bentley dostalo meno Bentayga. Vyrábať sa bude v Anglicku

Podobne ako Jaguar, ktorý v Detroite oznámil iba meno svojho chystaného crossoveru, aj Bentley spresnilo na práve prebiehajúcom autosalóne, ako sa bude volať pripravované SUV. To dostane názov Bentayga inšpirované spojením slov Bentley a tajga, respektíve skalným útvarom Roque Bentayga, ktoré nájdeme na Kanárskych ostrovoch.

Automobilka týmto chce demonštrovať fakt, že sa s príchodom nového SUV jej luxus a výkon dostane do nových prostredí. Range Rover by sa mal začať obávať o svoje pozície. Bentley Bentayga bude predstavená ešte tento rok a predávať sa začne na budúci rok.

Ako základ poslúži platforma z nového Audi Q7, ktorú taktiež využije nový Touareg a Porsche Cayenne. V Bentley by ale mala byť viac upravená a navyše sa auto bude vyrábať klasicky v anglickom Crewe. Skoršie špekulácie hovorili o výrobe na Slovensku. Pre začiatok sa do predaja dostane iba jediná motorizácia, a síce tá najvyššia reprezentovaná šesťlitrovým dvakrát preplňovaným dvanásťvalcom. Následne dorazí hybrid a uvažuje sa aj o štvorlitrovom osemvalci.

Bentley Bentayga má byť najdrahším SUV na trhu. Podľa predbežných informácií bude prvá cena štartovať sumou približne 170 tisíc eur.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY