vytisknout velikost písma SUV Bentley Bentayga oficiálne: W12 biturbo, 900 Nm a 301 km/h

Prvé SUV značky Bentley je hneď najsilnejšie a najrýchlejšie SUV na svete.
SUV Bentley Bentayga oficiálne: W12 biturbo, 900 Nm a 301 km/h
Zoznam kapitol
  1. Bentley Bentayga
  2. Fotogaléria: Bentley Bentayga

Prvé SUV v histórii značky Bentley rovno prichádza s novým dvanásťvalcom 6.0 TSI, ktorý nedávno predstavil koncern Volkswagen. Technicky ide opäť o kompaktnú jednotku W12. Bentley týmto motorom pomerne rázne odmietlo špekulácie o menšom osemvalci alebo nedajbože dieseli.

5.jpg6.jpg12.jpgPrvé SUV v histórii značky Bentley sa spolieha na poriadny dvansťvalec a hneď vzniklo najsilnejšie a najrýchlejšie SUV na svete. Podľa Bentley to ale vie aj v teréne

Dvanásťvalec má výkon 447 kW, teda 608 koní v 5250 až 6000 ot./min. Krútiaci moment dosiahne v 1250 ot./min. hodnoty 900 Nm a neklesne pod ňu do 4500 ot./min. Túto silu prenáša na všetky kolesá osemstupňový automat ZF.

Najrýchlejšie SUV

Aj keď prvé SUV Bentley ukáže na váhe minimálne 2422 kg, nemá problém zrýchliť z 0 na 100 km/h za 4,1 sekundy a pokračovať v zrýchľovaní až k 301 km/h.

Bentley Bentayga je tak podľa automobilky najvýkonnejšie a najrýchlejšie SUV na svete, čomu nemáme dôvod neveriť. A pravdepodobne bude zatiaľ asi aj najluxusnejšie, aj keď rôzne edície Range Roveru na tom budú s prístupom k detailu, výbave a kvalite určite podobne.

Štandardne má Bentley Bentayga "dvadsiatky" s rozmerom pneu 275/50 R20, ale priplatiť si môžete aj za 21" či dokonca 22" kolesá. V kontakte s cestou ich držia vpredu dvojité lichobežníky, vzadu potom zavesenie multi-link. Podvozok je samozrejme vzduchový, adaptívny a Bentayga má aj aktívne stabilizátory.

O spomalenie sa starajú vpredu 400mm oceľové kotúče, vzadu potom majú priemer 380 mm. Keď ale budete jazdiť tak, ako by auto brzdy nemalo, teda podľa normy NEDC, možno pôjdete na sľubovaných 12,8 litra v kombinácii a 9,1 litra mimo mesto. To potom aj nádrž na 85 litrov benzínu niečo vydrží.

16.jpg22.jpg33.jpgPrešívaná koža, ručne robené hodinky alebo naleštený čajový servis a vychladené šampanské. Bentley očakáva, že napríklad za servírovací kit v kufri si radi priplatíte

Spotrebe má však pomáhať systém vypínania polovice valcov pri čiastočnom zaťažení motora a tiež odpojiteľný menič prevodovky. Od 5. do 8. stupňa sa totiž prevodovka po ubráni plynu odpojí, aby auto mohlo "plachtiť" bez zbytočných strát.

Bentley sa chváli, ako sa prototypy SUV Bentayga preháňali po Nürburgringu, v púšťach alebo po zmrznutej tajge za polárnym kruhom. Vymenovávať všetky prvky z výbavy a bezpečnostných systémov asi zmysel nemá, jednoducho si ich odbavíme slovíčkom "všetko".

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY