vytisknout velikost písma SUV Bentley Bentayga oficiálne: W12 biturbo, 900 Nm a 301 km/h

Prvé SUV značky Bentley je hneď najsilnejšie a najrýchlejšie SUV na svete.
SUV Bentley Bentayga oficiálne: W12 biturbo, 900 Nm a 301 km/h
Zoznam kapitol
  1. Bentley Bentayga
  2. Fotogaléria: Bentley Bentayga

Prvé SUV v histórii značky Bentley rovno prichádza s novým dvanásťvalcom 6.0 TSI, ktorý nedávno predstavil koncern Volkswagen. Technicky ide opäť o kompaktnú jednotku W12. Bentley týmto motorom pomerne rázne odmietlo špekulácie o menšom osemvalci alebo nedajbože dieseli.

5.jpg6.jpg12.jpgPrvé SUV v histórii značky Bentley sa spolieha na poriadny dvansťvalec a hneď vzniklo najsilnejšie a najrýchlejšie SUV na svete. Podľa Bentley to ale vie aj v teréne

Dvanásťvalec má výkon 447 kW, teda 608 koní v 5250 až 6000 ot./min. Krútiaci moment dosiahne v 1250 ot./min. hodnoty 900 Nm a neklesne pod ňu do 4500 ot./min. Túto silu prenáša na všetky kolesá osemstupňový automat ZF.

Najrýchlejšie SUV

Aj keď prvé SUV Bentley ukáže na váhe minimálne 2422 kg, nemá problém zrýchliť z 0 na 100 km/h za 4,1 sekundy a pokračovať v zrýchľovaní až k 301 km/h.

Bentley Bentayga je tak podľa automobilky najvýkonnejšie a najrýchlejšie SUV na svete, čomu nemáme dôvod neveriť. A pravdepodobne bude zatiaľ asi aj najluxusnejšie, aj keď rôzne edície Range Roveru na tom budú s prístupom k detailu, výbave a kvalite určite podobne.

Štandardne má Bentley Bentayga "dvadsiatky" s rozmerom pneu 275/50 R20, ale priplatiť si môžete aj za 21" či dokonca 22" kolesá. V kontakte s cestou ich držia vpredu dvojité lichobežníky, vzadu potom zavesenie multi-link. Podvozok je samozrejme vzduchový, adaptívny a Bentayga má aj aktívne stabilizátory.

O spomalenie sa starajú vpredu 400mm oceľové kotúče, vzadu potom majú priemer 380 mm. Keď ale budete jazdiť tak, ako by auto brzdy nemalo, teda podľa normy NEDC, možno pôjdete na sľubovaných 12,8 litra v kombinácii a 9,1 litra mimo mesto. To potom aj nádrž na 85 litrov benzínu niečo vydrží.

16.jpg22.jpg33.jpgPrešívaná koža, ručne robené hodinky alebo naleštený čajový servis a vychladené šampanské. Bentley očakáva, že napríklad za servírovací kit v kufri si radi priplatíte

Spotrebe má však pomáhať systém vypínania polovice valcov pri čiastočnom zaťažení motora a tiež odpojiteľný menič prevodovky. Od 5. do 8. stupňa sa totiž prevodovka po ubráni plynu odpojí, aby auto mohlo "plachtiť" bez zbytočných strát.

Bentley sa chváli, ako sa prototypy SUV Bentayga preháňali po Nürburgringu, v púšťach alebo po zmrznutej tajge za polárnym kruhom. Vymenovávať všetky prvky z výbavy a bezpečnostných systémov asi zmysel nemá, jednoducho si ich odbavíme slovíčkom "všetko".

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Porovnávací test Kia Niro vs. Toyota C-HR: Keď je žiak lepší ako učiteľ

Porovnávací test Kia Niro vs. Toyota C-HR: Keď je žiak lepší ako učiteľ

včera | Dalibor Žák
Test jazdenky VW Passat B7: je dobrý, ale pozor na jeho históriu

Test jazdenky VW Passat B7

Ak budete autu dávať pravidelný servis a aspoň základnú starostlivosť, svoju hodnotu si udrží. Vzhľadom k obľúbenosti Passatov ale zvážte nejakú formu poistenia proti vandalizmu a odcudzenia.

25. 4. 2017 | Dalibor Žák
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY