vytisknout velikost písma SUV Bentley Bentayga dostane diesel s elektrickým turbom

SUV Bentley Bentayga dostane diesel s elektrickým turbom

Ako sa dalo čakať, nové luxusné SUV automobilky Bentley sa nezaobíde bez turbodiesela. Bentley Bentayga sa totiž predstavilo zatiaľ s dvanásťvalcom ako najrýchlejšie SUV na svete, ale ak chce výrobca zabezpečiť odbyt v Európe, musí ponúknuť aj diesel.

Turbodiesel pre Bentley Bentayga teraz potvrdil Peter Guest, vedúci technického vývoja automobilky. Pre Automotive News tiež povedal, že vznetový motor využije princíp elektricky ovládaného turbodúchadla, ktoré vyvíja a testuje Audi.

Príchod naftového Bentley je v pláne, ale ešte nie je jasné, či bude pod kapotou šesťvalec alebo osemvalec. Audi však testovalo elektrické turbo na motore 3.0 TDI V6. Tento spôsob preplňovania tiež vyžaduje 48V elektrický systém namiesto klasického 12 V.

Napätie 48 V udržiava v chode vedľa preplňovania (ktoré pri plnom zaťažení samo spotrebuje 7 až 8 kW) aj aktívne stabilizátory spojené s adaptívnym podvozkom. Bentley Bentayga s naftovým motorom by sa malo predstaviť v priebehu budúceho roka.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY