vytisknout velikost písma SUV Alfa Romeo sa bude volať Stelvio. Ukáže sa v Los Angeles

SUV Alfa Romeo sa bude volať Stelvio. Ukáže sa v Los Angeles

Na historicky prvé SUV od Alfy Romeo si budeme musieť počkať na jesenný autosalón v Los Angeles. Nebude sa jednať o koncept, ale už o predprodukčný model. Výroba by mala začať už na konci tohto roka a v Európe by sa malo auto predávať od jari 2017 - o rok neskôr, ako sa pôvodne plánovalo.

SUV Alfa Romeo už má aj meno. Sergio Marchionne potvrdil, že nové SUV dostane názov Stelvio. Interné označenie modelu je Tipo 949 D-SUV a už sa tiež vie, že novinka vyjde na rovnakej platforme ako sedan Alfa Romeo Giulia, pripomína austrálsky Motoring.

Alfa Romeo Stelvio bude v ponuke nielen ako štvorkolka, ale aj vo verzii s pohonom zadných kolies. Na európskom trhu sa počíta so štvorvalcovými dieselmi, ale pod kapotou bude aj preplňovaný benzínový dvojliter a samozrejme aj trojlitrový šesťvalec od Ferrari, ktorý má aj Giulia. K dispozícii bude aj manuálne radenie.

Kým Alfa Romeo chce vyrábať ešte jedno väčšie sedemmiestne SUV, príbuzné Maserati nepôjde o segment nižšie a zostane pri práve predstavenom modeli Levante. V pláne automobilky Alfa Romeo sú ešte dve karosárske verzie modelu Giulia, jeden veľký luxusný sedan a aj nástupcovia modelov Giulietta a MiTo.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY