vytisknout velikost písma SUV Alfa Romeo sa bude volať Stelvio. Ukáže sa v Los Angeles

SUV Alfa Romeo sa bude volať Stelvio. Ukáže sa v Los Angeles

Na historicky prvé SUV od Alfy Romeo si budeme musieť počkať na jesenný autosalón v Los Angeles. Nebude sa jednať o koncept, ale už o predprodukčný model. Výroba by mala začať už na konci tohto roka a v Európe by sa malo auto predávať od jari 2017 - o rok neskôr, ako sa pôvodne plánovalo.

SUV Alfa Romeo už má aj meno. Sergio Marchionne potvrdil, že nové SUV dostane názov Stelvio. Interné označenie modelu je Tipo 949 D-SUV a už sa tiež vie, že novinka vyjde na rovnakej platforme ako sedan Alfa Romeo Giulia, pripomína austrálsky Motoring.

Alfa Romeo Stelvio bude v ponuke nielen ako štvorkolka, ale aj vo verzii s pohonom zadných kolies. Na európskom trhu sa počíta so štvorvalcovými dieselmi, ale pod kapotou bude aj preplňovaný benzínový dvojliter a samozrejme aj trojlitrový šesťvalec od Ferrari, ktorý má aj Giulia. K dispozícii bude aj manuálne radenie.

Kým Alfa Romeo chce vyrábať ešte jedno väčšie sedemmiestne SUV, príbuzné Maserati nepôjde o segment nižšie a zostane pri práve predstavenom modeli Levante. V pláne automobilky Alfa Romeo sú ešte dve karosárske verzie modelu Giulia, jeden veľký luxusný sedan a aj nástupcovia modelov Giulietta a MiTo.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY