vytisknout velikost písma Sutter MMX500: Divoký dvojtakt za cenu Porsche nesmie na cestu

Švajčiarsky výrobca pretekárskej techniky uvádza na trh limitovanú sériu repliky dvojtaktnej päťstovky. Má podobný výkon ako dnešné litrové superbiky, ale pri oveľa nižšej hmotnosti.
Sutter MMX500: Divoký dvojtakt za cenu Porsche nesmie na cestu

Dvojtaktné päťstovky zmizli z najvyššej úrovne motocyklového pretekania už v roku 2003, keď zmeny pravidiel triedy MotoGP zámerne udelili štvortaktom výhodu takmer dvojnásobného zdvihového objemu - 990 cm3. Teraz sa ale duch neskrotných päťstoviek čiastočne vraci vďaka švajčiarskej firme Sutter Racing, ktorá uvádza do predaja prísne limitovanú sériu motocykla MMX500. 

suter-mmx-500-two-stroke-1.jpgsuter-mmx-500-two-stroke-2.jpg
Sutter MMX500 by mohol aj závodiť – firma uvažuje o novej sérii World GP Bike Legends, do ktorej by nalákala legendy z éry päťstoviek. Záujem údajne vyjadrili Kevin Schwantz, Loris Capirossi alebo Freddie Spencer

Srdcom stroja je dvojtaktný vidlicový štvorvalec s objemom 576 cm3 s dvojicou protibežných vyvažovacích hriadeľov a elektronickým vstrekovaním paliva. Podľa výrobcu dosahuje výkon 143 kW a točí až 13 000 ot./min. Hmotnosť motocykla pritom nemá presiahnuť 127 kilogramov...

Motor je uložený v hliníkovom chrbticovom ráme s nastaviteľným uhlom hlavy riadenia, rázvorom, svetlou výškou i pozíciou jazdca. Odpruženie a tlmenie obstarávajú špičkové komponenty Öhlins, zatiaľ čo brzdenie majú na starosti výrobky firmy Brembo so štvorpiestikovými strmeňmi vpredu a dvojpiestikovým vzadu.

Kapotáž aj nádrž sú z uhlíkových vlákien, na kolesách OZ Racing sú obuté pneumatiky 125/75 17 a 205/75 17.

suter-mmx-500-two-stroke-3.jpgsuter-mmx-500-two-stroke-4.jpgKonštruktéri sa pri vývoji nemuseli nechávať zväzovať žiadnymi homologizačnými pravidlami; vznikne iba 99 kusov

Motocykel nemá homologizáciu pre cestnú prevádzku, preto sa konštruktéri nezaťažovali zbytočnosťami ako svetlá alebo smerovky. Za každý exemplár z 99-kusovej série si Sutter Racing naúčtuje 120 000 švajčiarskych frankov. Žiadna lacnota, ale napríklad taká Honda RC213V-S je ešte drahšia.

Firma Sutter Racing sa inak špecializuje na závodnú motocyklovú techniku. Dodávala napríklad šasi pre motocykle triedy Moto2.

Test na pondelok: Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Toto je skrátka dobrý automobil. Nie je najrýchlejší v triede, nie je ani najpriestrannejší, alebo najmodernejší. Lenže akonáhle s ním vezmete pár zákrut, zistíte, že v sebe naozaj má čosi príťažlivého.

17. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test Fiat Tipo: obyčajné auto pre obyčajné cestovanie

Fiat Tipo

Prvý Fiat Tipo sa stal európskym autom roka 1989, čo sa pri tomto vydaní rozhodne konať nemohlo. Nové Tipo je obyčajný hatchback/kombi pre obyčajné cestovanie. Nič viac, nič menej.

11. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test Lada Niva Urban: Z lesa do mesta ľahko a rýchlo

Lada Niva Urban

Poznáte všetky moderné malé SUV, však? To sa vezme normálny hatchback, pridá sa pár plastov a razom môžete vyraziť snáď aj trochu do lesa. Lada išla na vec obrátene. Vzala absolútny off-road, tiež pridala pár plastov, ale vyslala ho pod označením Urban do mesta. Schválne, dali by ste si povedať?

9. 7. 2017 | Lukáš Dittrich | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY