vytisknout velikost písma Sutter MMX500: Divoký dvojtakt za cenu Porsche nesmie na cestu

Švajčiarsky výrobca pretekárskej techniky uvádza na trh limitovanú sériu repliky dvojtaktnej päťstovky. Má podobný výkon ako dnešné litrové superbiky, ale pri oveľa nižšej hmotnosti.
Sutter MMX500: Divoký dvojtakt za cenu Porsche nesmie na cestu

Dvojtaktné päťstovky zmizli z najvyššej úrovne motocyklového pretekania už v roku 2003, keď zmeny pravidiel triedy MotoGP zámerne udelili štvortaktom výhodu takmer dvojnásobného zdvihového objemu - 990 cm3. Teraz sa ale duch neskrotných päťstoviek čiastočne vraci vďaka švajčiarskej firme Sutter Racing, ktorá uvádza do predaja prísne limitovanú sériu motocykla MMX500. 

suter-mmx-500-two-stroke-1.jpgsuter-mmx-500-two-stroke-2.jpg
Sutter MMX500 by mohol aj závodiť – firma uvažuje o novej sérii World GP Bike Legends, do ktorej by nalákala legendy z éry päťstoviek. Záujem údajne vyjadrili Kevin Schwantz, Loris Capirossi alebo Freddie Spencer

Srdcom stroja je dvojtaktný vidlicový štvorvalec s objemom 576 cm3 s dvojicou protibežných vyvažovacích hriadeľov a elektronickým vstrekovaním paliva. Podľa výrobcu dosahuje výkon 143 kW a točí až 13 000 ot./min. Hmotnosť motocykla pritom nemá presiahnuť 127 kilogramov...

Motor je uložený v hliníkovom chrbticovom ráme s nastaviteľným uhlom hlavy riadenia, rázvorom, svetlou výškou i pozíciou jazdca. Odpruženie a tlmenie obstarávajú špičkové komponenty Öhlins, zatiaľ čo brzdenie majú na starosti výrobky firmy Brembo so štvorpiestikovými strmeňmi vpredu a dvojpiestikovým vzadu.

Kapotáž aj nádrž sú z uhlíkových vlákien, na kolesách OZ Racing sú obuté pneumatiky 125/75 17 a 205/75 17.

suter-mmx-500-two-stroke-3.jpgsuter-mmx-500-two-stroke-4.jpgKonštruktéri sa pri vývoji nemuseli nechávať zväzovať žiadnymi homologizačnými pravidlami; vznikne iba 99 kusov

Motocykel nemá homologizáciu pre cestnú prevádzku, preto sa konštruktéri nezaťažovali zbytočnosťami ako svetlá alebo smerovky. Za každý exemplár z 99-kusovej série si Sutter Racing naúčtuje 120 000 švajčiarskych frankov. Žiadna lacnota, ale napríklad taká Honda RC213V-S je ešte drahšia.

Firma Sutter Racing sa inak špecializuje na závodnú motocyklovú techniku. Dodávala napríklad šasi pre motocykle triedy Moto2.

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

dnes | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

včera | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY