vytisknout velikost písma Sutter MMX500: Divoký dvojtakt za cenu Porsche nesmie na cestu

Švajčiarsky výrobca pretekárskej techniky uvádza na trh limitovanú sériu repliky dvojtaktnej päťstovky. Má podobný výkon ako dnešné litrové superbiky, ale pri oveľa nižšej hmotnosti.
Sutter MMX500: Divoký dvojtakt za cenu Porsche nesmie na cestu

Dvojtaktné päťstovky zmizli z najvyššej úrovne motocyklového pretekania už v roku 2003, keď zmeny pravidiel triedy MotoGP zámerne udelili štvortaktom výhodu takmer dvojnásobného zdvihového objemu - 990 cm3. Teraz sa ale duch neskrotných päťstoviek čiastočne vraci vďaka švajčiarskej firme Sutter Racing, ktorá uvádza do predaja prísne limitovanú sériu motocykla MMX500. 

suter-mmx-500-two-stroke-1.jpgsuter-mmx-500-two-stroke-2.jpg
Sutter MMX500 by mohol aj závodiť – firma uvažuje o novej sérii World GP Bike Legends, do ktorej by nalákala legendy z éry päťstoviek. Záujem údajne vyjadrili Kevin Schwantz, Loris Capirossi alebo Freddie Spencer

Srdcom stroja je dvojtaktný vidlicový štvorvalec s objemom 576 cm3 s dvojicou protibežných vyvažovacích hriadeľov a elektronickým vstrekovaním paliva. Podľa výrobcu dosahuje výkon 143 kW a točí až 13 000 ot./min. Hmotnosť motocykla pritom nemá presiahnuť 127 kilogramov...

Motor je uložený v hliníkovom chrbticovom ráme s nastaviteľným uhlom hlavy riadenia, rázvorom, svetlou výškou i pozíciou jazdca. Odpruženie a tlmenie obstarávajú špičkové komponenty Öhlins, zatiaľ čo brzdenie majú na starosti výrobky firmy Brembo so štvorpiestikovými strmeňmi vpredu a dvojpiestikovým vzadu.

Kapotáž aj nádrž sú z uhlíkových vlákien, na kolesách OZ Racing sú obuté pneumatiky 125/75 17 a 205/75 17.

suter-mmx-500-two-stroke-3.jpgsuter-mmx-500-two-stroke-4.jpgKonštruktéri sa pri vývoji nemuseli nechávať zväzovať žiadnymi homologizačnými pravidlami; vznikne iba 99 kusov

Motocykel nemá homologizáciu pre cestnú prevádzku, preto sa konštruktéri nezaťažovali zbytočnosťami ako svetlá alebo smerovky. Za každý exemplár z 99-kusovej série si Sutter Racing naúčtuje 120 000 švajčiarskych frankov. Žiadna lacnota, ale napríklad taká Honda RC213V-S je ešte drahšia.

Firma Sutter Racing sa inak špecializuje na závodnú motocyklovú techniku. Dodávala napríklad šasi pre motocykle triedy Moto2.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY