vytisknout velikost písma Sutter MMX500: Divoký dvojtakt za cenu Porsche nesmie na cestu

Švajčiarsky výrobca pretekárskej techniky uvádza na trh limitovanú sériu repliky dvojtaktnej päťstovky. Má podobný výkon ako dnešné litrové superbiky, ale pri oveľa nižšej hmotnosti.
Sutter MMX500: Divoký dvojtakt za cenu Porsche nesmie na cestu

Dvojtaktné päťstovky zmizli z najvyššej úrovne motocyklového pretekania už v roku 2003, keď zmeny pravidiel triedy MotoGP zámerne udelili štvortaktom výhodu takmer dvojnásobného zdvihového objemu - 990 cm3. Teraz sa ale duch neskrotných päťstoviek čiastočne vraci vďaka švajčiarskej firme Sutter Racing, ktorá uvádza do predaja prísne limitovanú sériu motocykla MMX500. 

suter-mmx-500-two-stroke-1.jpgsuter-mmx-500-two-stroke-2.jpg
Sutter MMX500 by mohol aj závodiť – firma uvažuje o novej sérii World GP Bike Legends, do ktorej by nalákala legendy z éry päťstoviek. Záujem údajne vyjadrili Kevin Schwantz, Loris Capirossi alebo Freddie Spencer

Srdcom stroja je dvojtaktný vidlicový štvorvalec s objemom 576 cm3 s dvojicou protibežných vyvažovacích hriadeľov a elektronickým vstrekovaním paliva. Podľa výrobcu dosahuje výkon 143 kW a točí až 13 000 ot./min. Hmotnosť motocykla pritom nemá presiahnuť 127 kilogramov...

Motor je uložený v hliníkovom chrbticovom ráme s nastaviteľným uhlom hlavy riadenia, rázvorom, svetlou výškou i pozíciou jazdca. Odpruženie a tlmenie obstarávajú špičkové komponenty Öhlins, zatiaľ čo brzdenie majú na starosti výrobky firmy Brembo so štvorpiestikovými strmeňmi vpredu a dvojpiestikovým vzadu.

Kapotáž aj nádrž sú z uhlíkových vlákien, na kolesách OZ Racing sú obuté pneumatiky 125/75 17 a 205/75 17.

suter-mmx-500-two-stroke-3.jpgsuter-mmx-500-two-stroke-4.jpgKonštruktéri sa pri vývoji nemuseli nechávať zväzovať žiadnymi homologizačnými pravidlami; vznikne iba 99 kusov

Motocykel nemá homologizáciu pre cestnú prevádzku, preto sa konštruktéri nezaťažovali zbytočnosťami ako svetlá alebo smerovky. Za každý exemplár z 99-kusovej série si Sutter Racing naúčtuje 120 000 švajčiarskych frankov. Žiadna lacnota, ale napríklad taká Honda RC213V-S je ešte drahšia.

Firma Sutter Racing sa inak špecializuje na závodnú motocyklovú techniku. Dodávala napríklad šasi pre motocykle triedy Moto2.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Leon je štvrtým najpredávanejším modelom značky Seat. Od začiatku tohto roka sa Leon predáva v modernizovanej verzii. K dlhodobému testu sme prijali verziu FR s motorom 1.4 ACT. Technickým bodom záujmu je dvojvalcový uzatvárací systém s čiastočným zaťažením.

včera | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi Q7 slúži dobre, ale len veľkorysému majiteľovi

Test jazdenky: Audi Q7

Veľké prémiové SUV, aj keď je ojazdené, si môže dovoliť len naozaj veľkorysý záujemca s takmer bezodným rozpočtom.

20. 9. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Dlhodobo testovaný model Peugeot 2008 zvládne čiastočné ovládanie hlasom a pripojenie na internet. Pripravené aplikácie spoločnosti Peugeot na Slovensku nefungujú. Váš telefón má vždy prednosť, takže hovor vám zakryje parkovaciu kameru aj navigáciu. Ovládanie s minimom tlačidiel je veľmi šikovné. Všetky bežné funkcie obslúžite z volantu.

18. 9. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY