vytisknout velikost písma Subaru WRX STi v Ženeve: Naživo krajšie ako na fotkách

Subaru WRX STi v Ženeve: Naživo krajšie ako na fotkách
Zoznam kapitol
  1. Subaru WRX STi a NBE Challenge
  2. Fotogaléria z autosalónu

Japonská automobilka Subaru si do Ženevy nachystala európsku premiéru nového modelu WRX STi. Ten sa vzdal mennej aj vizuálnej príbuznosti s Imprezou, hoci technika z nej vychádza, ako je ostatne zrejmé pri pohľade na palubnú dosku.

Subaru WRX STi na autosalonu v Ženevě-12.JPGSubaru WRX STi na autosalonu v Ženevě-14.JPGSubaru WRX STi na autosalonu v Ženevě-15.JPG
Silueta i proporcie sú iné, v detailoch však nové WRX STi vzdáva hold predchodcom

Štvordverový sedan s lichobežníkovou maskou, plochými bokmi a nevyhnutným zadným krídlom zachováva vernosť súčasnému STi aj v detailoch. Dostal napríklad neprehliadnuteľný otvor v kapote pre prívod vzduchu k medzichladičom, ventilačné otvory za predné kolesami aj výrazný zadný difúzor, ktorý z každej strany lemuje jeden pár výfukových koncoviek.

Pod kapotou má nové Subaru WRX STi priamovstrekový boxer z rady FA, aký nájdeme aj vo Forester XT. Jeho parametre pre Európu si ale Subaru schováva až na tlačovú konferenciu. Potom ich sem pochopiteľne doplníme.

Subaru WRX STi na autosalonu v Ženevě-18.JPGSubaru WRX STi na autosalonu v Ženevě-19.JPG
Manuálne radenie aj aktívny stredový diferenciál zostali zachované

Vystavovaný kus má manuálne radenie, ale v Amerike je nové STi v ponuke aj s prevodovkou CVT. Medzi sedadlami sa opäť nachádza volič jazdných režimov aj ovládač aktívneho stredového diferenciálu. Oboje poznáme už z dnešného STi.

Automobilka so súhvezdím v znaku priviezla do Ženevy aj okruhový špeciál Subaru WRX STi NBR Challenge, s ktorým sa chce zúčastniť dvadsaťštyrihodinovky na Nürburgringu. Jeho motor má výkon 340 koní a krútiaci moment 461 Nm.

Subaru WRX STi na autosalonu v Ženevě-8.JPGSubaru WRX STi na autosalonu v Ženevě-9.JPGSubaru WRX STi na autosalonu v Ženevě-1.JPG
Okruhové WR STi mieri na Nürburgring s výkonom 340 koní
Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY