vytisknout velikost písma Subaru WRX STi v Ženeve: Naživo krajšie ako na fotkách

Subaru WRX STi v Ženeve: Naživo krajšie ako na fotkách
Zoznam kapitol
  1. Subaru WRX STi a NBE Challenge
  2. Fotogaléria z autosalónu

Japonská automobilka Subaru si do Ženevy nachystala európsku premiéru nového modelu WRX STi. Ten sa vzdal mennej aj vizuálnej príbuznosti s Imprezou, hoci technika z nej vychádza, ako je ostatne zrejmé pri pohľade na palubnú dosku.

Subaru WRX STi na autosalonu v Ženevě-12.JPGSubaru WRX STi na autosalonu v Ženevě-14.JPGSubaru WRX STi na autosalonu v Ženevě-15.JPG
Silueta i proporcie sú iné, v detailoch však nové WRX STi vzdáva hold predchodcom

Štvordverový sedan s lichobežníkovou maskou, plochými bokmi a nevyhnutným zadným krídlom zachováva vernosť súčasnému STi aj v detailoch. Dostal napríklad neprehliadnuteľný otvor v kapote pre prívod vzduchu k medzichladičom, ventilačné otvory za predné kolesami aj výrazný zadný difúzor, ktorý z každej strany lemuje jeden pár výfukových koncoviek.

Pod kapotou má nové Subaru WRX STi priamovstrekový boxer z rady FA, aký nájdeme aj vo Forester XT. Jeho parametre pre Európu si ale Subaru schováva až na tlačovú konferenciu. Potom ich sem pochopiteľne doplníme.

Subaru WRX STi na autosalonu v Ženevě-18.JPGSubaru WRX STi na autosalonu v Ženevě-19.JPG
Manuálne radenie aj aktívny stredový diferenciál zostali zachované

Vystavovaný kus má manuálne radenie, ale v Amerike je nové STi v ponuke aj s prevodovkou CVT. Medzi sedadlami sa opäť nachádza volič jazdných režimov aj ovládač aktívneho stredového diferenciálu. Oboje poznáme už z dnešného STi.

Automobilka so súhvezdím v znaku priviezla do Ženevy aj okruhový špeciál Subaru WRX STi NBR Challenge, s ktorým sa chce zúčastniť dvadsaťštyrihodinovky na Nürburgringu. Jeho motor má výkon 340 koní a krútiaci moment 461 Nm.

Subaru WRX STi na autosalonu v Ženevě-8.JPGSubaru WRX STi na autosalonu v Ženevě-9.JPGSubaru WRX STi na autosalonu v Ženevě-1.JPG
Okruhové WR STi mieri na Nürburgring s výkonom 340 koní
Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY