vytisknout velikost písma Subaru WRX STi v Ženeve: Naživo krajšie ako na fotkách

Subaru WRX STi v Ženeve: Naživo krajšie ako na fotkách
Zoznam kapitol
  1. Subaru WRX STi a NBE Challenge
  2. Fotogaléria z autosalónu

Japonská automobilka Subaru si do Ženevy nachystala európsku premiéru nového modelu WRX STi. Ten sa vzdal mennej aj vizuálnej príbuznosti s Imprezou, hoci technika z nej vychádza, ako je ostatne zrejmé pri pohľade na palubnú dosku.

Subaru WRX STi na autosalonu v Ženevě-12.JPGSubaru WRX STi na autosalonu v Ženevě-14.JPGSubaru WRX STi na autosalonu v Ženevě-15.JPG
Silueta i proporcie sú iné, v detailoch však nové WRX STi vzdáva hold predchodcom

Štvordverový sedan s lichobežníkovou maskou, plochými bokmi a nevyhnutným zadným krídlom zachováva vernosť súčasnému STi aj v detailoch. Dostal napríklad neprehliadnuteľný otvor v kapote pre prívod vzduchu k medzichladičom, ventilačné otvory za predné kolesami aj výrazný zadný difúzor, ktorý z každej strany lemuje jeden pár výfukových koncoviek.

Pod kapotou má nové Subaru WRX STi priamovstrekový boxer z rady FA, aký nájdeme aj vo Forester XT. Jeho parametre pre Európu si ale Subaru schováva až na tlačovú konferenciu. Potom ich sem pochopiteľne doplníme.

Subaru WRX STi na autosalonu v Ženevě-18.JPGSubaru WRX STi na autosalonu v Ženevě-19.JPG
Manuálne radenie aj aktívny stredový diferenciál zostali zachované

Vystavovaný kus má manuálne radenie, ale v Amerike je nové STi v ponuke aj s prevodovkou CVT. Medzi sedadlami sa opäť nachádza volič jazdných režimov aj ovládač aktívneho stredového diferenciálu. Oboje poznáme už z dnešného STi.

Automobilka so súhvezdím v znaku priviezla do Ženevy aj okruhový špeciál Subaru WRX STi NBR Challenge, s ktorým sa chce zúčastniť dvadsaťštyrihodinovky na Nürburgringu. Jeho motor má výkon 340 koní a krútiaci moment 461 Nm.

Subaru WRX STi na autosalonu v Ženevě-8.JPGSubaru WRX STi na autosalonu v Ženevě-9.JPGSubaru WRX STi na autosalonu v Ženevě-1.JPG
Okruhové WR STi mieri na Nürburgring s výkonom 340 koní
Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY