vytisknout velikost písma Subaru WRX STi v Ženeve: Naživo krajšie ako na fotkách

Subaru WRX STi v Ženeve: Naživo krajšie ako na fotkách
Zoznam kapitol
  1. Subaru WRX STi a NBE Challenge
  2. Fotogaléria z autosalónu

Japonská automobilka Subaru si do Ženevy nachystala európsku premiéru nového modelu WRX STi. Ten sa vzdal mennej aj vizuálnej príbuznosti s Imprezou, hoci technika z nej vychádza, ako je ostatne zrejmé pri pohľade na palubnú dosku.

Subaru WRX STi na autosalonu v Ženevě-12.JPGSubaru WRX STi na autosalonu v Ženevě-14.JPGSubaru WRX STi na autosalonu v Ženevě-15.JPG
Silueta i proporcie sú iné, v detailoch však nové WRX STi vzdáva hold predchodcom

Štvordverový sedan s lichobežníkovou maskou, plochými bokmi a nevyhnutným zadným krídlom zachováva vernosť súčasnému STi aj v detailoch. Dostal napríklad neprehliadnuteľný otvor v kapote pre prívod vzduchu k medzichladičom, ventilačné otvory za predné kolesami aj výrazný zadný difúzor, ktorý z každej strany lemuje jeden pár výfukových koncoviek.

Pod kapotou má nové Subaru WRX STi priamovstrekový boxer z rady FA, aký nájdeme aj vo Forester XT. Jeho parametre pre Európu si ale Subaru schováva až na tlačovú konferenciu. Potom ich sem pochopiteľne doplníme.

Subaru WRX STi na autosalonu v Ženevě-18.JPGSubaru WRX STi na autosalonu v Ženevě-19.JPG
Manuálne radenie aj aktívny stredový diferenciál zostali zachované

Vystavovaný kus má manuálne radenie, ale v Amerike je nové STi v ponuke aj s prevodovkou CVT. Medzi sedadlami sa opäť nachádza volič jazdných režimov aj ovládač aktívneho stredového diferenciálu. Oboje poznáme už z dnešného STi.

Automobilka so súhvezdím v znaku priviezla do Ženevy aj okruhový špeciál Subaru WRX STi NBR Challenge, s ktorým sa chce zúčastniť dvadsaťštyrihodinovky na Nürburgringu. Jeho motor má výkon 340 koní a krútiaci moment 461 Nm.

Subaru WRX STi na autosalonu v Ženevě-8.JPGSubaru WRX STi na autosalonu v Ženevě-9.JPGSubaru WRX STi na autosalonu v Ženevě-1.JPG
Okruhové WR STi mieri na Nürburgring s výkonom 340 koní
Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY